Onderwerp bekijken
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
Huawei HG655d en Panasonic TX-L37D25E TV
Tommelot
Sinds mijn oude modem (Thompson wired) maar 2 internetplugs had en geen wireless, heb ik online om een nieuwe modem gevraagd. Dat was prima, en ik heb de Huawei gekregen. Alles aan de modem doet het naar behoren (min of meer), behalve de TV.

Mijn media wordt geshared door windows 7, en die instellingen zijn naar mijn weten prima (bij mijn vorige modem kon mijn tv gewoon de harde schijf van mijn pc op). De TV krijgt een IP adres van mijn modem, die ik kan pingen vanaf mijn pc. Mijn TV kan ook gebruik maken van het internet dat via de modem geleverd wordt met zijn eigen software.

Maar mijn TV kan niet meer de gesharede media vinden van mijn bedraadde PC! De TV vind wel de shared media van zowel mijn windows7 laptop als mijn ubuntu laptop, maar hij vind mijn PC gewoon niet. Mijn laptops kunnen mijn pc wel vinden, en andersom, maar de wired-to-wired functie lijkt het niet te doen.

Ik heb met online gebeld en alle stappen uitgevoerd waar ze naar vroegen ("Staat uPnP aan? Dan weet ik het ook niet"), maar kwamen na een half uur tot de conclusie dat ze geen support voor deze functie geven en me niet verder kunnen helpen.

Heeft er iemand een idee hoe ik weer series kan kijken van mijn pc op mijn TV?
Gewijzigd door Tommelot op 25 August 2012, 13:50

I R Baboon
De Huawei heeft een UPNP bug met LAN naar LAN verbindingen.
De oplossing is om uitsluitend te werken met LAN naar WIFI verbindingen waar dat mogelijk is.
Of je moet een andere (extra) switch of router kopen.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]

Tommelot
Hartelijk dank voor je reactie! Dat dacht ik eigenlijk al wel, maar het is fijn om het van een ander te horen.

Is het mogelijk om UPnP uit te zetten en die settings zelf in te stellen? Of is het slimmer voor mij om een wireless netwerkkaartje te kopen voor mijn pc?

Ik zat te denken aan een extra router, maar als je die bedraad connect los je het probleem denk ik nog niet op, want dan loopt de connectie toch nog bedraad?

Hartelijk dank!

I R Baboon
UPNP in de Huawei is alleen bedoeld om de poorten automatisch open te zetten.
Dat heeft niets te maken met UPnP DLNA om te streamen naar apparaten over je netwerk.

Er zijn meerdere oplossingen mogelijk voor dit probleem.
* Wachten op een firmware update van Online. Dat zal moeilijk worden. We zitten bijna een jaar daarop te wachten.
* Een aparte router kopen. Misschien wel de duurste oplossing.
* Een aparte switch ertussen zetten voor je bekabelde verbindingen. Geen garantie dat dit wel werkt, want je moet nog steeds gebruik maken van een LAN poort op de Huawei om de switch te verbinden.
* Alles via WIFI laten lopen. Maar WIFI leent zich niet zo voor netwerkstreams. Daar kan je in de problemen mee komen qua snelheid.

Ligt eraan wat je eraan wilt uitgeven.
De router verdient in mijn ogen de voorkeur.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Huawei HG655d en Panasonic TX-L37D25E TV', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Huawei HG655d WIFI bugs/troubleshoot topic Huawei configuratie en problemen : 27 16 May 2020
Huawei hg655d als access point aansluiten achter fritzbox Huawei meer apparaten aansluiten : 7 14 May 2019
Gratis af te halen: ADSL/VoIP modem Huawei HG655d (met root access) Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 1 19 Dec 2018
VOIP op de Huawei Huawei configuratie en problemen : 207 27 Nov 2018
IP camera EscamQD530 aan Huawei HG655d Huawei meer apparaten aansluiten : 3 23 Aug 2018
Advertentie