Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
Huawei HG655d TKIP of TKIP-AES geeft G-protocol
|
|
Lossbol |
Geplaatst op 22 October 2012, 17:44
|
Activiteit » Huawei HG655D Berichten: 3 Lid sinds: 22 Oct 2012 |
Heb recent mijn pas ontvangen Huawei HG655d modem aangesloten. Werkt allemaal goed. Moest nog één WAN-adaptor van een wat oudere XP-laptop met een nieuwe driver updaten zodat ik WPA2 met AES-versleuteling kon gebruiken. Echter heden bemerkt dat mijn Archos 7o Internet Tablet geen AES slikt. Dus heb ik de instellingen TKIP en TKIP-AES geprobeerd. Dat werkte meteen maar tot mijn stomme verbazing schakelt het modem, zodra TKIP of TKIP-AES in zicht komt, over van N-protocol naar G-protocol. Ik heb de modus op 802.11b/g/n en op 802.11n geprobeerd. Dit maakt niet uit. Erg vreemd. Heeft iemand hier een verklaring/oplossing voor? WIndow 7 pro op Shuttle SH67H3 Gewijzigd door Lossbol op 22 October 2012, 17:54 |
|
|
I R Baboon |
Geplaatst op 23 October 2012, 00:12
|
Beheerder Berichten: 4247 Lid sinds: 14 Dec 2008 |
Ja, dat is te verklaren. 802.11N staat alleen het gebruik toe van AES sleutels. Blijkbaar vraagt één of meerdere apparaten in je netwerk om een TKIP sleutel en dan gaat de router automatisch downgraden naar 802.11G waar beide type sleutels toegestaan zijn. Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
|
|
|
Lossbol |
Geplaatst op 23 October 2012, 11:12
|
Dankuwel I R Baboon. Zou dit modem-afhankelijk kunnen zijn? Voordat ik mijn Huawei modem in gebruik nam had ik de combinatie Thomson TG712 met Airport Extreme en daarmee een draadloos netwerk met Radio Type 802.11n. Binnen dit netwerk had ik met mijn Archos 7o Internet Tablet een prima wifi ontvangst. Mogelijk dat ik toen geen AES versleuteling gebruikte. Dat kan ik ook niet meer nakijken. Ik weet wel dat WPA-PSK als beveiligingssleutel werd gebruikt. Dus géén WPA2. De reden dat ik overgestapt ben op het Huawei modem is mijn idee dat de benodigde portforwarding om mijn DS213 NAS van buitenaf bereikbaar te maken, met alleen de Huawei eenvoudiger is dan de combinatie TG712 met AE. |
|
|
I R Baboon |
Geplaatst op 23 October 2012, 16:55
|
Dat TKIP sleutels niet meer samen gaan met 802.11N, is bij elke router zo. Of er nog ergens een bug zit in de Huawei en daarom geen AES sleutels verdeelt kunnen worden over 802.11N, weet ik niet. Daarvoor moet je uitgebreid testen met meerdere routers en netwerkapparatuur om daarover iets te zeggen. De port forwarding is nu inderdaad eenvoudiger. Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
|
|
|
Lossbol |
Geplaatst op 25 October 2012, 17:01
|
O.K. Mr. Baboon. Met mijn Huawei kon ik dus in de 802.11n-mode geen verbinding maken met mijn Archos 7o Internet Tablet. Bleef niets anders over dan opnieuw mijn Airport Extreme er bij in te schakelen. Op zich geen slecht idee want in tegenstelling tot de Huawei HG655D heeft AE wèl een aantal Gigabit LAN-poorten. Dit komt de snelheid van mijn backups naar de DS213 ten goede. Heb nu een keurig N-netwerk met AES-versleuteling. Alles werkt en wordt gezien. Nu nog de juiste poorten forwarden met deze combinatie (Huawei HG655D met de Airport Extreme) zodat mijn DS213 vanaf Internet bereikbaar is. Ik zou erg gelukkig zijn indien iemand mij daarvoor een instructie-pad kan aanreiken. Wat mij betreft kan dit issue gesloten worden. Bedankt. |
|
|
I R Baboon |
Geplaatst op 25 October 2012, 22:05
|
Doe je ook telefoneren via Online telefonie? Zo nee, heb je de optie om de Huawei als bridge modem in te stellen. Dan hoef je uitsluitend in de AE de poorten te openen. Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
|
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Huawei HG655d TKIP of TKIP-AES geeft G-protocol', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Huawei HG655d WIFI bugs/troubleshoot topic | Huawei configuratie en problemen | : 27 | 16 May 2020 |
Huawei hg655d als access point aansluiten achter fritzbox | Huawei meer apparaten aansluiten | : 7 | 14 May 2019 |
Gratis af te halen: ADSL/VoIP modem Huawei HG655d (met root access) | Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur | : 1 | 19 Dec 2018 |
VOIP op de Huawei | Huawei configuratie en problemen | : 207 | 27 Nov 2018 |
IP camera EscamQD530 aan Huawei HG655d | Huawei meer apparaten aansluiten | : 3 | 23 Aug 2018 |
Advertentie