obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Wel verbinding met modem HG655d, geen internet
teuns
Wie kan mij helpen met het volgende probleem?

Ik heb sinds deze week een nieuwe modem HG655d. Zonder problemen kunnen 2 laptops op internet. Maar met mijn eigen laptop, een Toshiba met windows vista, krijg ik wel verbinding met de modem, maar met geen mogelijkheid met internet.
Via de helpdesk van online al wat interne beveiligingen aangepast, maar het probleem blijft. MEt de vorige modem was dit geen probleem (icm router).
Vervolgens werd het advies gegeven om op forums te gaan kijken, ik heb norton (tijdelijk) verwijderd, ip adres opnieuw ingesteld. maar dit alles werkt niet. Wie o wie kan mij helpen??

Groeten,
Teun
 
I R Baboon
Welke wifi instellingen zijn actief in de Huawei?

En copy/paste de output van "ipconfig /all" op het forum neer, als je wilt.
Dat commando moet je uitvoeren in de DOS box.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
teuns
Ik heb een printcreen bijgevoegd (in txt getracht omdat wordt te groot was voor de limiet)

Wifi instellingen zijn als volgt:

802.11/b/g/n
Nederland
7
Auto
20
20/40
lang
WPS niet ingeschakeld
SSID1
32 apparaten
SSID ingeschakeld (niet uitzenden)
WMM ingeschakeld
AP isolatie niet ingeschakeld
WPA-PSK/WPA2-PSK
WPA versleuteling: AES

Automatisch samengevoegd met vorige post op: januari 20 2013 11:55:36:
+ het IPconfig bestand, dit zou die als het goed is moeten zijn.
teuns voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Gewijzigd door teuns op 20 januari 2013, 11:55
 
Lutz
Indien ik het goed begrijp kan je wel via de laptop bij het modem komen, maar niet op internet. Heb je iets aan de standaard modem instellingen veranderd? Indien van niet, dan kan je dan kijken, wat je zien indien je met je rechter muistoets op het verbinding icoontje beneden rechts klikt?

Daar moet dan een grafiek komen met aan de linker kant je computer, aan de rechter kant het internet, en tussen in je netwerk.

Zijn de lijnen doorgetrokken of heb je rode kruisjes?
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
teuns
Ik krijg dan het volgende:

Mijn PC --groene lijn-- onbekend netwerk -- rood kruisje -- Internet

Dus wel connectie met modem, maar steeds niet met internet, terwijl dit met 2 andere laptops geen probleem is.

Modeminstellingen is wel iets aan veranderd, maar in overleg met de helpdesk. Zie ook in mijn eerdere bericht wat de instellingen nu zijn.
 
Lutz
Ik denk dat ik weet wat fout is. Je moet uit het onbekende netwerk een thuisnetwerk maken. Dat is op hetzelfde plek een van de opties.

Kan je dat zelf uitzoeken? Ik heb hier alleen een Duitse Windows...
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
I R Baboon
Heb je een firewall actief op de laptop en is die correct geconfigureerd?

Je laptop krijgt een ip adres van de router. Dus qua netwerkinstellingen is alles in orde.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
teuns
Hallo I R,

De Firewall is niet actief, heb ik eraf gehaald om te kijken wat ie deed.

Ik heb wat meldingen gecontroleerd en wat ik nu krijg als ik bij mijn verbinding check is: Draadloos Lan verbonden, een netwerkkabel is niet aangesloten.

Standaard Gateway: 192.168.1.1
DNS 192.168.1.1
IP adres: 192.168.1.65

Bij proberen op internet te komen:

Modem of router is niet beschikbaar

Een probleem met Router of modem vermindert mogelijk maken van een internetverbinding.
Ik krijg het dus nog niet opgelost en weet echt niet meer waar ik het zou kunnen oplossen....
 
I R Baboon
Norton alleen gedeïnstalleerd?
Probeer eens het Norton Removal Tool.
Dan weet je 100% zeker dat dit je niet dwars zit.

Kan je wel inloggen in de Huawei via 192.168.1.1?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Wel verbinding met modem HG655d, geen internet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zomer Gekte actie - €70 Cashback op Internet en TV + Alles-in-één! Algemeen : 1 16 aug 2021
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 jan 2021
ZyXel en Wifi zonder internet verb. WiFi : 3 15 nov 2020
Zyxel modem. Slechte wifi? WiFi : 1 06 okt 2020
Beveiligingsmodus aanpassen in modem. Eigen modem configuratie en problemen : 1 22 jun 2020
Advertentie