obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Hier kun je zaken kwijt over de Livebox en telefonie. Bijvoorbeeld een eigen thuiscentrale, een alarmcentrale.
 Onderwerp afdrukken
Orange telefonie samen met KPN abonnement
hcoopmans
Ik Orange (voorheen Wanadoo) ADSL en wil telefonie erbij nemen. Ik moet echter het KPN abonnement aanhouden, Orange biedt in mijn regio nog geen telefonie aan waarbij je het kpn abonnement kan opzeggen.

Hoe gaat in dit geval de aansluiting? Ik heb nu een splitter die telefoon (KPN nummer) scheidt van internet. Die internet gaat naar het modem, waar UTP uitkomt. Als ik het modem vervang door een Livebox, komt daar UTP en een telefoonaansluiting (Orange) uit. Kan kan ik dan de KPN aansluiting en de Orange aansluiting op dezelfde telefoon gebruiken?
 
Richard
Bijna correct.
Alleen is er een klein verschil. Als je een livebox hebt, dan verdwijnt de splitter want die zit al in de livebox ingebouwd.
Je krijgt dus een telefoonlijn naar je livebox, voor zowel ADSL alsook telefonie, OOK de telefonie van KPN gaat dan via je livebox.

In je Livebox zit inderdaad een telefoonaansluiting voor telefoons, daar sluit je dan je telefoon(s) op aan.
Als iemand je dan op je Orange nummer belt, gaat die telefoon over, belt iemand je op je KPN nummer gaat de telefoon ook over.

Ik zou trouwens de telefonie niet laten overnemen door Orange maar fijn door KPN laten houden, er is ook een thread ergens op dit forum die je de nadelen van het overnemen opsomt.
Als je gewoon Orange telefonie erbij neemt, en je laat je KPN abonnement daarna overzetten van Belbasis naar Belbudget bij KPN (als je tenminste nu al geen belbudget hebt), dan ben je maar 9,67 per maand kwijt voor je KPN abonnement.
En da's even veel als wat je extra zou betalen als Orange de lijn zou overnemen. Verder is het ook nog eens zo dat bellen via internet (zoals met Orange dus) altijd lekker werkt, valt die er eens uit, heb je in elk geval nog je KPN lijn als backup.
Desnoods kun je dan, als echt niks het meer doet, je Livebox uittrekken en je telefoon rechtstreeks in je telefoon contactdoos steken en dan kun je altijd zo nog bellen via kpn.

Greetings, Richard.
 
Boblor
Ik heb dezelfde situatie, dus Orange telefonie met daarnaast nog het goedkoopste KPN abonnement. Heb dus ook 2 nummers, een nieuw Orange nummer en mijn oude KPN nummer.

Vraagje: Op de KPN rekening zie ik zojuist dat ik ook nog betaal voor nummerherkenning.
De nummerherkenning werkt inderdaad nog net als tevoren als ik op mijn oude KPN nummer wordt gebeld, maar als dat uitzet werkt het dan ook nog? (oftewel, maakt het voor nummerherkenning verschil of ik via het oude KPN of het nieuwe Orange nummer wordt gebeld)?
 
Lizard
Als je op je KPN nummer gebeld wordt zal dit niet meer werken. Allees als je op je Orange nummer gebeld wordt.

Je moet het zo zien:

De livebox ondersteunt in de meeste gevallen nummerweergave, maar als kpn niets meestuurt dan kan de livebox het ook niet weergeven.

Tevens heb ik verhalen gehoord dat KPN soms nummerweergave uitzet als je het abonnement naar bel budget laat omzetten.
 
Boblor
Dank, is me helemaal duidelijk nu.

Lees hier op het forum nog wel eens dat nummerherkenning niet werkt als men overgaat op Orange telefonie. Dit is dan dus ook één van de mogelijke oorzaken als je de bellers niet vraagt om je nieuwe Orange nummer te gaan gebruiken en je je oude nummer bij KPN aanhoudt en daarop gebeld wordt.
 
Dikkiedick
Ik wil graag even inhaken op deze topic met een vervolgvraag. Ik heb sinds een paar dagen Orange internet en telefonie, en heb mijn kpn lijn, met nummer behouden, en heb een nieuw Orange nummer gekregen. Ik lees dat ik m`n telefoon op de livebox aan kan sluiten en dan zowel bereikbaar ben op mn orange nummer en ook op mn KPN nummer. Maar als ik dan ga bellen? wie noteert de tikken kpn of orange? hoe werkt dit?Frown
 
Dikkiedick

Quote

pinnhead31 schreef:
jij belt uit op het orange abbo.
maar blijft bereikbaar via je kpn nummer

dus uitbellen goedkoop

wanneer je wilt bellen via het kpn net dan doe je dit met *33* (als ik het goed heb) en die tikken komen op het kpn abbo


Oke, dus resume: Ik sluit mijn livebox rechtstreeks aan op de telefoonkabel die bij mij thuis binnenkomt (zonder splitter) Ik sluit mijn telefoon aan de livebox en ben bereikbaar op mn Orange telefoonnummer en ook op m`n KPN nummer.

Bedankt voor je reactie, nu nog even wachten op de gratis dect telefoon van Philips die ik krijg bij mn nieuwe abbo.

Grin
 
Klara
Ik heb sinds maart de 4de Livebox in gebruik.
Ik kan niet meer gebeld worden niet via mijn KPN nr. en ook niet meer door Orange nr. internet heb ik met dipjes, ik kan wel uitbellen met Orange.
Ik kan bellen wat ik wil, ik kan weer een nieuwe router krijgen maar ik had er nog 2 in huis dus nieuwe router is niet een optie, een monteur zou afgelopen week werken aan dit euvel.
Ik ben niet gebeld, ik heb laatste keer met de opzeg-afdeling gesproken en gezegd als zij niet voldoen waar ik voor betaal, ik me niet geroepen voelde om abonnement aan te houden.
Maandag ga ik dus eenzijdig opzeggen i.v.m niet geleverde producten die wel zouden moeten werken.
Een waarschuwing begin niet aan Orange er zal nimmer een monteur iets aan je verbinding doen.
Ondanks de vraag van mij, "stuur een monteur, ligt de fout bij mij betaal ik, ligt de fout bij jullie dan betalen jullie", zelfs hierop word niet gereageerd.
Steek dus je nek niet in deze strop waar niet voor aan een oplossing van het probleem word gewerkt.Shock
 
Klara
Even nog de opmerking, ik heb dus nu al 14 dagen dat ik niet te bereiken ben via de telefoon, haal ik de livebox er tussen uit en gebruik ik het KPN contactpunt dan kan ik gebeld worden door KPNnr. maar dan werkt dus mijn internet niet meer en ik kan niet goedkoop uitbellen dan en echt Orange doet er niets aan, terwijl in het begin alles zo goed werkte.Angry
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Orange telefonie samen met KPN abonnement', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 feb 2022
Glasvezel abonnement fritz box 5490 Bridge Mode Eigen modem configuratie en problemen : 2 21 apr 2021
Telefonie nummermelding inkomende gesprekken Algemeen : 3 26 jul 2020
digitale telefonie via online met zyxel Zyxel meer apparaten aansluiten : 2 12 sep 2017
FritzBox 7490 instellingen voor internet telefonie van Online Eigen modem configuratie en problemen : 8 04 sep 2017
Advertentie