obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Huawei als access point
peter smith
Hoi,

Sinds kort heb ik huawei-modem(HG655d) gekregen, maar omdat wifi-bereik van huawei niet tot 2e verdieping kan komen, heb ik besloten om "oude" thomson in de meterkast te laten hangen/functioneren Cry. En huawei als acces point op de 2e verdieping te functioneren (aangesloten met utp-kabel op "oude"thomsom).

Mijn vraag is:
hoe moet ik de huawei-modem instellen om als acces point te kunnen functioneren?Frown
 
Lutz
Ik denk niet dat dat kan. De Huawei is door online aangepast voor gebruik als modem. Kan je niet het Huawei modem als modem gebruiken, en de Thomson als access point inrichten?
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
I R Baboon
Volgens mij moet het mogelijk zijn.

Deactiveer de DHCP server in de Huawei.
En stop de netwerkkabel in een van de LAN poorten van de Huawei.
Je kan dan de Thomson bereiken op 192.168.1.254 en de Huawei op 192.168.1.1.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
peter smith
Ik heb reeds een aantal pogingen in de huawei-modem (zie downloeadlink onder) gedaan, maar het is nog niet helemaal gelukt. Ik heb wel internet vanuit huawei-modem via LAN (getest met pc). Maar ik kan nog steeds niet via wifi inloggen Angry . Deze geeft telkens aan dat het een onjuist wachtwoord is.

Ik heb idd Thomson op 192.168.1.254 ingesteld. en huawei veranderd in 192.168.1.5.

Wat heb ik hier fout gedaan?


http://www.yousendit.com/download/WFJVclVOOW5wM25tcXNUQw

groeten,
peter smith
 
I R Baboon
Ten eerst: waarom ip adres veranderen naar 192.168.1.5?

Ten tweede: probeer je WIFI uit zonder een beveiliging (open). Pas als dat lukt, een beveiliging instellen.

Je WAN instellingen zijn nu niet meer van toepassing. Je gebruikt het modem immers niet meer.
VOIP is ook verbonden aan je modem, dus dat werkt ook niet meer.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
peter smith
het adres is weer op 192.168.1.1 ingesteld

wifi kom ik niet uit. Om te testen heb ik tegelijkertijd, zowel Thomson als Huawei, op WEP en zonder versleuteling ingesteld. Ik kan direct Thomson inloggen, maar Huawei niet. ik krijg weer een melding dat het wachtwoord onjuist is ??? Dat kan ik niet begrijpen.

Hoe moet ik exact instellen, zodat ik de wifi kan ontvangen?
 
I R Baboon
Heb je Windows? Heb je het netwerkprofiel gewist uit het Netwerkcentrum?
Anders gaat Windows geen nieuwe verbinding aan met de Huawei.

Had je ooit een verbinding met de Huawei via WIFI?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
peter smith
Zojuist de Huawei -modem op standaardinstelling teruggezet en in de meterkast opgehangen. Hij draait zoals het moet; zowel vaste lijn als wifi internet doet het. Ik kan ook via wifi inloggen.

Nu ik huawei naar boven meeneem en aan de utp-kabel van thomson koppelen wil de wifi verbinding tussen mobiel en huawei niet lukken. De oude netwerkinstelling in mijn mobiel heb ik ook verwijderd, maar het heeft niet geholpen.

Ik heb ook geprobeerd om thomson (van online) als acces point om te bouwen. Maar ik zie de mogelijkheid "als bridge" niet staan.
 
I R Baboon
Van de Thomson heb je geen admin login, dus die kan vergeten als access point.

Heb het zelf even uitgeprobeerd en je moet een extra instelling plegen.
DHCP relay (Bij NAT) moet aan staan met het ip adres van de gateway (192.168.1.254)
WAN veldje moet leeg blijven.

Probeer dat eens. Bij mij lukt het nu prima.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
peter smith
ROFLROFLROFLROFLROFL

Hij doet het.... hij doet het...... hij doet het......hahahahahaha........

Ik heb DHCP server ingeschakeld, toen doet'ie het..... Smile

ik ben blij..........

DHCP-relay heb ik eerst geprobeerd, maar de verbinding is niet gelukt. Toen heb ik met DHCP server geprobeerd, en 't is eindelijk gelukt......
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Huawei als access point', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Huawei HG655d WIFI bugs/troubleshoot topic Huawei configuratie en problemen : 27 16 mei 2020
Huawei hg655d als access point aansluiten achter fritzbox Huawei meer apparaten aansluiten : 7 14 mei 2019
Gratis af te halen: ADSL/VoIP modem Huawei HG655d (met root access) Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 1 19 dec 2018
VOIP op de Huawei Huawei configuratie en problemen : 207 27 nov 2018
Oude router als access point Zyxel meer apparaten aansluiten : 3 30 okt 2018
Advertentie