obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Zeer trage internetverbinding
hugowanders
Gisteravond / vannacht had ik nog een verbinding zonder problemen.

Sinds in vanochtend / vanmiddag mijn computer weer heb aangezet werd het echter steeds trager. Aan het begin van de dag kon in op uitzendinggemist nog wat bekijken (met al wel meer laadtijd dan gebruikelijk), maar het werd steeds problematischer. Sinds enige uren is de verbinding erg traag en valt hij ook van tijd tot tijd weg. De verbinding is dus niet volledig weg, maar simpelweg extreem langzaam en soms kort weg (dan heb ik het gele uitroeptekentje in mijn netwerkverbinding). Soms in vlagen gaat het een paar seconden wel weer snel

Mijn computer is (bedraad) gekoppeld via een router aan een livebox.

Wat heb ik reeds gedaan / geprobeerd:
- Computer herstarten
- Router herstarten (zowel softwarematig via het ip adres van de router alsook met de knopjes achterop)
- Livebox herstarten (zowel softwarematig via het ip adres van de livebox alsook met de knopjes onderop)
- Andere computers geprobeerd (zelfde issue)
- Computer rechtstreeks bedraad gekoppeld aan de livebox, dus zonder tussenkomst van router (zelfde issue)
- Wachten (het probleem houdt nu al een aantal uren aan)

Doordat het probleem op meerdere PC's optreedt (met verschillende windows versies) lijkt het me niet dat het in de settings van de PC's zit?
Doordat ik zonder problemen zowel de router alsook de livebox kan benaderen en ik de router ook al gebypassed heb, lijkt het me ook niet dat het in de bedrading en/of de router zit?

Overigens heb ik ook een rare ruis op mijn telefoon bij de kiestoon en tijdens het gesprek. Als ik mijn telefoon rechtstreeks op het aansluitpunt aansluit ben ik deze ruis kwijt (maar dan heb ik dus helemaal geen internet meer, aangezien ik dan mijn livebox moet ontkoppelen)

Waar kan dit nog aan liggen? Moet ik denken aan een storing bij online.nl of in de telefoonlijn of kan het toch nog ergens in mijn huis zitten?
 
I R Baboon
Als ik het zo lees, kan de oorzaak maar op twee plekken zitten.

Of je ADSL verbinding gaat binnen korte tijd heel snel achteruit.
Of je Livebox is bezig te overlijden.

Heb je geen ander modem ter beschikking?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
hugowanders
Een ander modem heb ik hier niet liggen, maar kon je er ieder willekeurig ADSL modem tussen zetten als test? Dan weet ik waarschijnlijk wel wat te lenen.
 
I R Baboon
Zolang het geen modem is dat gelimiteerd werd door een ISP, moet het functioneren.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
hugowanders
Toch nog een vraagje: de live box is toch splitter en modem ineen? Werkt dat Dan met een ander modem?
 
CnC

Quote

I R Baboon schreef:

Of je Livebox is bezig te overlijden.


Ik vermoed dit idd. Bel de helpdesk anders leg je probleem uit en wat je er allemaal aan gedaan hebt om het te testen dan kun je een nieuw modem krijgen (vraag wel of ze er eentje sturen met een splitter erbij).

Klopt de LB heeft een splitter om het signaal te splitsen als je naast het abonnement bij Online ook nog analoge telefonie van KPN hebt. Bij een ander modem zul je er een losse splitter tussen moeten zetten.
 
johan911
vanaf de dag dat Online vermelde dat er aan het netwerk gesleuteld zou worden , was het hier in berlikum ook naadje . zie mail hier.


Op 29-07-2013 voert Online werkzaamheden uit aan het netwerk. Het is mogelijk dat uw internet- en telefonieverbinding door de werkzaamheden enkele minuten verbroken wordt. De verbinding komt in bijna alle gevallen vanzelf weer tot stand. Mocht dat niet zo zijn, dan adviseren wij u om uw modem opnieuw op te starten. Dit doet u door de stekker van uw modem uit het stopcontact te halen, een minuut te wachten en deze weer aan te sluiten. Wordt het probleem niet verholpen door het modem te herstarten, neemt u dan contact op met onze klantenservice op nummer 0900 9515 (€ 0,15/min). Houdt u daarbij uw klantnummer bij de hand, deze vindt u bovenaan deze e-mail.
Het kan in een enkel geval voorkomen dat de werkzaamheden op een andere dag plaatsvinden. In dat geval krijgt u opnieuw een e-mail met de nieuwe datum.

Bij voorbaat onze excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,
Online


Erna was de verbinding regelmatig weg , snelheid eruit , ander modem ontvangen met fabrieksfout , wederom n modem gekregen na vaak bellen en nu hopen dat deze blijft werken .
Online gaat aan het netwerk werken en bij klanten loopt het ineens verkeerd, geeft toch te denken , terwijl ze van de kpn afhankelijk zijn maar er niet bij vertellen dat T-mobile door KPN is overgenomen , lolbroeken , 1 pot nat dus.
Wel (op een idioot na ) een erg goede service gehad ook al ging het traag en kwam het beloofde telefoontje 7 dagen later.
snelheid liep soms terug tot 0 of minder als 200bps. nu redelijk en alles hangt optimaal , toch langzamer als voorheen , zitten nog freeze momenten tussen . maar ok morgen het net ontvangen modem ertussen en zien hoe deze werkt.
Mijn mening is dat het modem te warm word , zodra er n koeler onderhangt gaan de prestaties omhoog.
modem hangt 20 cm van aansluitpunt , 30cm van het stopkontakt en 1 meter van de pc. dus dat moet optimaal zijn, geen foon dus geen splitter, ook goed, alleen gaf 2e modem veel problemen op poort4.
ben benieuwd hoe alles na morgen werkt.
Helpdesk heeft echt alles geprobeerd, dus kon alleen nog maar modem zijn.
pc is schoon dus die kan geen snelheid wegtrekken.
wacht af .
Shock
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Zeer trage internetverbinding', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Wegvallende internetverbinding met bijzondere log Zyxel configuratie en problemen : 2 11 feb 2020
Hulp gezocht: zeer traag bekabeld internet Snelheid : 15 08 mei 2017
Zeer trage internet Algemeen : 36 26 jan 2017
Trage internet Snelheid : 4 23 okt 2016
Zeer slechte oplossing klachten Klacht over Online : 5 14 okt 2015
Advertentie