obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Fritzbox 7360
wijkkie
Ik ben al even bezig om mijn Fritzbox 7360 aan te sluiten op mijn online basis abonnement. Nu hangt er een speedtouch met de gegevens:

Bridged
ETHoA
8/35

Maar op mijn fritzbox lukt het me niet....helemaal.

Ik krijg een ipadres, t modem zegt dat ik internet heb, maar wanneer ik naar bijv. google.nl ga word er geen pagina geopend.
Wanneer ik een ping doe naar mijn eigen website krijg ik een antwoord. Wanneer ik ping naar bijv. www.nos.nl krijg ik een time out.

Dus wel internet, maar toch ook niet....Shock
 
Lutz
Ik denk dat je hebt geprobeerd de Fritz!Box de instellingen automatisch te laten vinden, en dat gaat regelmatig mis. Stel het eens handmatig in. In feite moet je alleen VPI 8 en VCI 35 weten en bridged mode. Verder krijgt de Fritz!Box automatisch een IP adres.

Moderne Fritz!Boxen kunnen ook de verbinding testen. Wat komt erbij uit?
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
wijkkie
Ik doe t nooit met de wizard.
Heb de verbindingtest ook gedaan en daar zegt hij ook verbonden te zijn.

Heb m naar fabrieksinstellingen gezet en nogmaals geprobeerd, ook zonder resultaat.
Andere opties mogelijk?
 
I R Baboon
Doe in de DOS box dit uitvoeren: ping 8.8.8.8
Wat komt daar uit?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Lutz
Wil je nog even om te testen de DNS servers van Online invoeren?

Primary DNS server: 194.134.5.55
Secondary DNS server: 194.134.5.5

(Ze staan ook in de FAQ ...)
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
wijkkie
De DNS servers handmatig invoeren had ik al geprobeerd. Ook getest met 8.8.8.8 en 8.8.4.4. Helaas allemaal zonder resultaat. Ook het handmatig invoeren van de DNS servers op mijn PC geeft geen oplossing.

Het pingen levert het volgende resultaat op:
Pingen naar 8.8.8.8 met 32 bytes aan gegevens:
Antwoord van 8.8.8.8: bytes=32 tijd=41 ms TTL=48
Antwoord van 8.8.8.8: bytes=32 tijd=41 ms TTL=48
Antwoord van 8.8.8.8: bytes=32 tijd=39 ms TTL=48
Antwoord van 8.8.8.8: bytes=32 tijd=40 ms TTL=48

Ping-statistieken voor 8.8.8.8:
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0
(0% verlies).

De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in milliseconden:
Minimum = 39ms, Maximum = 41ms, Gemiddelde = 40ms

En ook even getest met de site nos.nl en dan krijg ik:
Pingen naar nos.nl [145.58.28.186] met 32 bytes aan gegevens:
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.

Ping-statistieken voor 145.58.28.186:
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 0, verloren = 4
(100% verlies).

Ook heb ik de Fritz!box nog even achter de Speedtouch gehangen die ik ooit heb ontvangen toen Online nog Orange was. Dan werkt het geheel zonder problemen. Behalve dat de inkomende telefoon (abonnement Budgetphone) niet werkt omdat de firewall van de Speedtouch dit tegenhoudt.

Als ik de Fritz!box overigens direct aan de DSL hang (dus zonder Speedtouch) werkt de telefoon van Budgetphone wel zonder problemen, maar het internet dus niet.
Het vreemde is ook dat ik met mijn smartphone (Android) via WLAN sommige websites wel kan ophalen (zoals wap.google.nl).

Erg vreemd gebeuren dit. Als er iemand suggesties heeft graag, maar ik denk er over om mijn oude modem tijdelijk weer terug te hangen en met de Fritz!box verder te gaan als ik meer tijd heb om er in te duiken.
 
I R Baboon
Iets zit je DNS dwars. Het pingen van 8.8.8.8 bewijst dat er een ip verbinding is met het internet.
Het mislukte pingen van nos.nl bewijst dat je geen url kan resolven.

Wat staat nu in je netwerk IPv4 instelling?
En kijk even je firewall na of die niet dwars zit.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Lutz
In April j.l. is nieuwe firmware voor jouw Fritz!Box uitgekomen. Heb je deze geïnstallerd?

Eventueel nog een keer de box terug zetten in de fabriek stand, dan de expert modus aanzetten, en nog een keer alles configureren.

Indien ik mij goed herinner moet na het opslaan en herstarten van de box nog een keer alles controleren, omdat soms later nog extra functies kunnen worden ingesteld. Ik moest dat bij mij 3 keer herhalen, maar ik kreeg ze destijds met een prerelease firmware.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
wijkkie
Op Tweakers zag ik een bericht van iemand waarbij de nieuwste firmware juist voor vergelijkbare problemen zorgde. Ik heb nu even niet de link bij de hand.

Nu zit in elk geval wel de nieuwste firmware in het apparaat. Ik zal hem vanavond eens downgraden naar de vorige versie en kijken of hij het dan wel wil doen. Het resultaat laat ik uiteraard even weten.
 
wijkkie
De downgrade naar firmware versie 111.05.24 heeft inderdaad mijn probleem opgelost. Mocht iemand tegen het zelfde probleem aan lopen. Hier is de oude firmware te downloaden:

ftp://service.avm.de/../Downgrade/FRI...0/english/

Bedankt voor het meedenken!
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Fritzbox 7360', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox instellen voor interactive TV Eigen modem configuratie en problemen : 2 24 jul 2022
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 feb 2022
Fritzbox 7390 valt steeds weg Eigen modem configuratie en problemen : 8 03 aug 2019
Fritzbox 3490 instellen Eigen modem configuratie en problemen : 4 20 mei 2019
Fritzbox 3490 Eigen modem configuratie en problemen : 23 18 mei 2019
Advertentie