obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
Huawei HG566D met Magicon IPC-1 camera's
studioph
Ben n u alweer drie dagen bezig om na ontvangst van nieuwe Huawei HG655D de Maginon IP cameras aan te sluiten.
probleem is dat met de DAVOLINK van Tele 2 werkte alles als een speer ook de Gigaset IP S450 met VOIPBUSTER.
Nu heb ik de Gigaset werkend uitgaand bellen met VOIPBUSTER en inkomend werkt met Online telefonie
dit werkt met het alleen uitvinken van NAT SIP algemeen vakje.

De camera's krijg ik met geen mogelijkheid aan de praat ook niet via een simpele LAN kabel. Probleem is ook nog dat de PC een nieuwe is met WIN 8.

Wie heeft een vergelijkbare opstelling draaien en kan helpen
Mijn vrije dagen raken op vandaar

Dus hoe stel je twee Maginon IPC-1 camera's eerst via LAN en dan draadloos in op de Huawei terwijl daar al een Gigaset S450IP aan gekoppeld is

PH
 
Lutz
Kan je het instellen indien de Gigaset niet is aangesloten?
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
studioph
Ik heb zoveel geprobeert dat ik de draad kwijt ben geraakt wat ik allemaal al heb geprobeerd dus zoek ik nu een stap voor stap oplossing
Wat te doen met dhcp ?
Welke ip adressen voor de cameras is 192.168.1.21 en 22 ok?
De poort toewijzing in detail waarbij eerst maar eens de camera's via kabel aan modem en daarna draadloos gaan proberen.

Hoe zet ik uitbellen met online telefonie uit en blijft mijn uitbellen met Voipbuster dat in de gigaset staat ingesteld overeind. Ik denk dat ik dat nu heb maar weet het niet 100% zeker

Groet PH
 
I R Baboon
Je gooit inderdaad alles op een grote hoop.
Dat is niet nodig. De camera's hebben niets van doen met de Siemens of VOIP.

Een vast ip adres kiezen is een goed idee. En ...21 en ...22 zijn OK.
Dan kan je altijd die camera's over die adressen bereiken. Ook na een herstart of firmware update.
Voor beide camera's moet het subnetmasker 255.255.255.0 zijn en de gateway 192.168.1.1.
DNS mag je kiezen voor eigen adressen of weer 192.168.1.1. Welke maakt heel weinig uit.

Kies een poort om elke camera apart te bereiken. Bijvoorbeeld 4444 en 5555.
Dan kan je camera's met 192.168.1.21:4444 en 192.168.1.22:5555 bereiken op je eigen netwerk.
Dat moet goed lukken, anders werkt de port forward ook niet.

Dan in de Huawei navigeren naar Basis -> Firewall -> Poort toewijzen.
Daar voor elke camera een poort regel aanmaken.
En dan testen via een proxy of op een andere verbinding.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
studioph
Dank Baboon voor je uitleg ik heb alles ingesteld maar bij Firewall kom ik er niet uit om de poort regels aan te maken
In de bijlage zie je wat ik te zien krijg bij niet Basis maar Geavanceerd Firewall

Hoe nu verder want ik kan niets invullen lijkt het IP filtering ?
studioph voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
I R Baboon
Oei, dan heb je nog steeds de oude firmware.
Ik was ervan uit gegaan dat het overgrote deel van de Online klanten al over waren.

Je moet zoeken bij Geavanceerd -> NAT.
De firewall blijft onaangeroerd zoals hij is.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
studioph
Raar dat ik oude firmware blijk te hebben op een modem wat ik een week in huis heb van Online
ik zal morgenvroeg direct weer een poging wagen als ik thuis ben om de camera's aan de praat te krijgen......wordt vervolgd
 
studioph
Wilde vanochtend aan de slag maar kon maar niet verbinding maken met modem........................ergernis en na diverse pogingen naar beneden en aan uit willen zetten wat bleek...het is weer Kerstmis alle lampjes flikkeren en wijs geworden van de eerste keer heel zachtjes weggelopen en NERGENS aangekomen.
Online heeft Baboon zijn verbazing gehoord en zijn nu aan het upgraden ??

Wachten dus.....MadMad
 
I R Baboon
Die kerstboomverlichting is inderdaad de flash van de firmware upgrade.
Normaal mag die maar enkele minuten op zijn hoogst duren.
Als dat geflikker blijft, kan dat wijzen op een probleem.
Hopelijk krijg je geen brick..
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
CnC

Quote

I R Baboon schreef:

Die kerstboomverlichting is inderdaad de flash van de firmware upgrade.
Normaal mag die maar enkele minuten op zijn hoogst duren.
Als dat geflikker blijft, kan dat wijzen op een probleem.
Hopelijk krijg je geen brick..

Maak daar een kwartier van met uitlopers van een uur . Waar het verschil in zit blijft gissen, maar ervaring leert dat hoe beter het modem is aangesloten (lees dicht op het isra) hoe sneller het gebeurt is. Heeft waarschijnlijk met kwaliteit van signaal te maken.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Huawei HG566D met Magicon IPC-1 camera's', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Huawei HG655d WIFI bugs/troubleshoot topic Huawei configuratie en problemen : 27 16 mei 2020
Huawei hg655d als access point aansluiten achter fritzbox Huawei meer apparaten aansluiten : 7 14 mei 2019
Gratis af te halen: ADSL/VoIP modem Huawei HG655d (met root access) Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 1 19 dec 2018
VOIP op de Huawei Huawei configuratie en problemen : 207 27 nov 2018
IP camera EscamQD530 aan Huawei HG655d Huawei meer apparaten aansluiten : 3 23 aug 2018
Advertentie