obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
FTP HG655d
phoenix
Product naam HG655d
Apparaat ID 6E16F0-21530309307S0B007433
Hardwareversie VER.A
Firmwareversie V100R001C02B050

We hebben een My book live aangeschaft voor backup. Het zou fijn zijn om via ftp direct boekhoud bestanden naar elders te sturen. We maken gebruik van WS ftp pro

Het volgende probleem treed op

Connecting to xxxxxx::2121
Connect failure

ook op de standaard 21 werkt het niet zelfde melding
ook kan ik niet direct via ftp pro in de nas
andere pc s zijn wel benaderbaar via ftp pro

portforwarding naar een hoger nummer bijv 50021 werkt ook niet

DMZ staat tijdelijk open naar de nas 92.168.1.67

portscan op openpoorttest.nl geeft aan dat poort 21 open staat

wat wel werkt is als ik bij usb ftp aanvink is deze via web benaderbaar.

Maak ik een denkfout of ben ik iets vergeten in de routering ?

Alvast bedankt voor de hulp
 
Donpedro
Weet je zeker dat DIT IP adres is toegewezen vanuit de HG655d?
Probleem is namelijk dat na een power down power up de HG655d alle IP adressen gewoonweg overhoop kan gooien.
Dus was het eerst .65, kan het daarna wel .68 zijn ..... HEEL vervelend.
Een groot nadeel van deze HG655d is, dat je geen fixed IP's kan toewijzen.
 
Lutz
Je moet eerst controleren of binnen je netwerk ftp per ip adres werkt. Dat denk ik wel. Maar ik weet niet of Online ook port 21 open heeft gezet voor je abonnement.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
I R Baboon
Ik zie dat je een aantal poorten op hebt staan waaronder poort 21 van de Mybook.
Dus de DMZ werkt prima.

Maak je gebruik van je WAN ip adres om je FTP te benaderen?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
phoenix
@ Don pedro

ja dit is het adres je hebt helemaal gelijk eerst was het 80 op het eind
 
phoenix
@Baboon

Ik heb dit artikel is goed doorgespit
http://online.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?thread_id=5223&rowstart=0

nteresting info we could get from the WanIP address:
Host address: 82.157.xx.XX5 - s529d5487.adsl.online.nl
Country: nl nl
Interesting info we could get about your browser:
User agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.0; rv:25.0) Gecko/20100101 Firefox/25.0
Browser: Netscape / Mozilla / 5.0 (Windows) / Win32
Ik heb het ip beetje verminkt maar dan weet jij zat las ik

via dit adres kan ik de my book niet benaderen via firefox ftp://82.157.xx.xx5 ook niet via ws ftp pro
Het is wel benaderbaar via de iphone app

We benaderen de nas nu via verkenner dit werkt wel

de portforward naar 21 is gemaakt onder firewall
DMZ staat aan

In de NAS staat ftp aan
netwerkstatus DHCP

Ik vind de beschrijvingen van de Huawei niet echt uitgebreid en duidelijk.
Ik heb het gevoel dat ik iets mis wat in het voorgaande artikel vooraf wel gebeurd is
http://online.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?thread_id=5223&rowstart=0
Ik heb ook zoals in het voorbeeld de poort hoger gelegd naar 50021 werkt ook niet

moet er iets gebeuren met routering of een statisch ip adres toekennen ?
Met dmz zou het zo moeten werken

als je screenshots wil geef het aan

zoals altijd met een probleem probeer je veel en raak je op het eind de weg kwijt

Dank voor jullie reacties
 
I R Baboon
De poorten staan al open.

De oorzaak van je probleem zit ergens anders:
De Huawei kan geen NAT loopback uitvoeren.
Daarom werkt je WAN ip adres niet op je eigen interne netwerk. Daar kan je alleen met 192.168.1.xxx adressen werken.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
phoenix
@ Baboon

Heb je een idee waar het probleem kan zitten want op ander pc s op het netwerk doet ie het ook niet

zelf kom ik van buiten het netwerk er ook niet op via ftp http wel Maar daar heb ik een ander probleem
mozilla gebruikt java developers toolkit en die wordt standaard geblokt als addon bij firefox
maar ik kom er wel in krijg alleen geen mappen. intern ook op netwerk.

Dit ligt dus niet aan online mmaar maakt het niet makkelijker anders deed ik het zo ipv ftp

anderen komen wel binnen bij mij heb ik net laten checken ftp hier laat ik lopen over intern adres
Ik check vanavond even of ik er van uit thuis inkom zal wel moeten omdat ik ook met anderen via ftp kan linken.
Gewijzigd door phoenix op 19 november 2013, 13:53
 
I R Baboon
Als eerste denk ik altijd aan eventuele firewalls op de pc's. Die houden dan het ftp verkeer tegen.
Maar het kan ook aan de opbouw en configuratie van je interne netwerk liggen.
Dan moet ik weten hoe precies je netwerk eruit ziet.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
phoenix
Beste Baboon

Gisteravond heb ik vanuit huis verbinding gekregen. Vanavond zet ik de DMZ uit naar de nas dan weten we of een firewall het blokkeert
Intern benader ik de nas via ftp idd met een intern ip. Omdat we de externe toegang beperkt gebruiken is het voorlopig afdoende voor mij
Ik ben goed geholpen hier.

Ik zal doorgeven of de NAS zonder DMZ werkt voor anderen misschien hebben ze er wat aan.

Aan de firewall heb ik ook gedacht als beveiliging draaien we nod32 van eset een echt driftkikkertje die zich diep in het systeem graaft zelfs als je hem disabled. Als netwerk loopt bij ons gewoon een particulier netwerk over windows


Als ik wat vind laat ik het weten misschien nuttig voor anderen

maar nogmaals bedankt voor alle steun
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FTP HG655d', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Huawei HG655d WIFI bugs/troubleshoot topic Huawei configuratie en problemen : 27 16 mei 2020
Huawei hg655d als access point aansluiten achter fritzbox Huawei meer apparaten aansluiten : 7 14 mei 2019
Gratis af te halen: ADSL/VoIP modem Huawei HG655d (met root access) Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 1 19 dec 2018
IP camera EscamQD530 aan Huawei HG655d Huawei meer apparaten aansluiten : 3 23 aug 2018
HG655d icm Dymond wr03 repeater Huawei meer apparaten aansluiten : 2 03 nov 2017
Advertentie