obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Modem defect?
Heisa
Op het modem brandt het lampjevan de netspanning groen en het lampje van de telefoon rood.
Geprobeerd het modem te resetten.
Stroom er lang af gehad.
Geprobeerd via de twee knopjes aan zijkant om de wifi te starten.
Ook via een netwerkkabel aangesloten aan laptop.

Niks lukt. Ik heb geen telefoon en internet. (wel een week lang gehad)
Ik kan niet inloggen op het modem.

Hoe krijg ik het modem aan de praat?
Is het modem stuk of heb ik geen internet meer via de telefoonlijn.

Online vanmorgen gebeld. Ze konden pas over 5 dagen wat voor mij doen.
Heeft iemand een idee?
 
I R Baboon
Als eerste zou ik een fabrieksreset uitvoeren.
Daarvoor moet je de verzonken resetknop aan de zijkant even indrukken als hij aan staat.
De Huawei zou dan normaal moeten opstarten.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Heisa
Dat heb ik al gedaan.
Zie mijn artikel.
Ik ga ze straks weer bellen want ik wil geen week wachten
 
I R Baboon
Je had het over resetten. Ik wist niet dat je daarmee een fabrieksreset bedoelde.

Als je de Huawei niet kan benaderen met 192.168.1.1 lijkt mij die inderdaad stuk.
Geen ander modem bij de hand om de periode te overbruggen naar een nieuwe Huawei?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Heisa
Nee ik heb geen modem en heb weinig zin om voor een paar dagen er één te kopen.
Ik ben niet blij mer online.nl
Sinds 2 weken heb ik deze provider en al meer last gehad dan de 20 jaar ervoor.
 
I R Baboon
Ik zou nog eens bellen met de helpdesk.
Trek van te voren de stekker eruit en zeg dat hij niets meer doet.
Dan kan de helpdesk de Huawei niet benaderen en ze zien dat er niets verbonden is met de centrale.
Dan blijft alleen één oplossing over. Nieuwe sturen.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Heisa
Dat is een goed idee.
Maar ik heb nieuws.
Morgen komt de KPN langs.
Ze kijken eerst in de centrale en dan komen ze hier meten.
Ik hou je op de hoogte
 
Heisa
De KPN is dinsdag langs geweest en vond dus geen storing.
Ik kreeg dus gelijk. Het modem is defect.
Inmiddels vandaag (een week verder) een modem ontvangen.

Ik heb weer internet.
De monteur begreep niet dat ze niet meteen een modem leveren.
Dat is toch veel goedkoper en je bent sneller weer online.
 
sietse11
Nou gefeliciteerd zou ik zeggen. Ik hoop voor je dat het blijft werken. Persoonlijk ga ik morgen een poging wagen bij een cliënt het online abonnement op te zeggen.
 
minodog
Mijn modem HG655d deed exact hetzelfde. 10 dagen geduurd en toen een nieuwe hg655d ontvangen. Nu 2 maanden later idem en weer defect. Moet nu weer wachten totdat alles is doorgemeten en ze niets meer weten dan een nieuw modem op te sturen.

Heb nu een fritzbox tijdelijk hangen en voila verbinding. (Voip alleen niet te doen, want ik kan niet meer op de HG655d komen voor mijn SID instellingen).

Waarom gaan de Hauwei modems zo snel stuk? slecht of bad luck?

EdL
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Modem defect?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 jan 2021
Zyxel modem. Slechte wifi? WiFi : 1 06 okt 2020
Beveiligingsmodus aanpassen in modem. Eigen modem configuratie en problemen : 1 22 jun 2020
Wat is deze firmware in mijn modem? Eigen modem configuratie en problemen : 5 22 okt 2019
Waardeloos MODEM Algemeen : 11 21 sep 2019
Advertentie