obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Huawei HG655D met slimme meter
charles
M.H.

Ik heb van online een Huawei HG655D router.

Nu krijg ik binnenkort een "slimme meter" voor gas en Electra hoe kan ik deze aansluiten op mijn router zodat ik hem op mijn pc en eventueel via app. op mijn smart phone kan uitlezen ?
Gewijzigd door I R Baboon op 05 februari 2014, 17:33
 
Donpedro
Heb mijn kristallen bol opgestuurd voor een grote beurt, maar ik denk waarschijnlijk met een Cat5 of een Cat6 netwerkkabel.

De vraag heeft nogal wat open einden.

Net zoiets als "We krijgen een groene kabel ... en waar steken we die dan in?"
.
--------------------------====================-----------------------
Wanprestatie: ingebrekestelling en verzuim en de WIKI [url=http://nl.wiki
 
charles
Donpedro.

Is dit zo een rare vraag ?

Kan ik hem alleen met een kabel aansluiten en dan met mijn pc uitlezen ?

Charles
 
I R Baboon
Ach, je moet eens beginnen met een uitleg over die meter.
Merk - type - aansluitingen - hoe het werkt...
Dat willen we weten.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
charles
Laat maar, volgens mij zijn die meters allemaal gelijk je kan om hem via wifi uit te lezen een kastje aansluiten .Als de meter binnen is zal ik de gegevens vermelden.

Ik vind alleen dat je er rekening mee moet houden dat je ook met leken te maken kan hebben.
 
Lutz
Zo makkelijk is het helaas niet. De bedoeling van zo een slimme meter is dat de netwerk beheerder door op straat langs te rijden de meters kan uitlezen. Dat doet die via umts, of simpel gezegt, via een speciaal mobieltje. Dan zijn er meters die ze zelf kan uitlezen. Deze meters kan je in je WLAN inbinden, en ze hebben of een WLAN of een Zigbee interface. Het laatste kan je weer via een gateway met je WLAN verbinden.

Er is een slimme meter met naam toon, die wordt b.v. via WLAN benaderd.

Dus mijn glazen bol werkt even niet.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
charles
Ik bedoel zoiets niks geen type :

Dit is draadloos en ik wilde direct in mijn router aansluiten.

Is dit vreemd ?

SmartBridge


SmartBridge, het hart van je NET2GRID thuisnetwerk

De SmartBridge is de centrale spin in je thuisnetwerk voor energie. De SmartBridge sluit je aan op de slimme meter en op je router. Een SmartBridge geeft inzicht in je energieverbruik en stelt je in staat het energieverbruik te volgen thuis, op het internet via een smartphone of tablet.

De SmartBridge is een slimme tool in handen om slimmer om te gaan met energie. Via de SmartApp krijg je een gedetailleerd inzicht in je energieverbruik. Historische data over je energieverbruik en kosten, streefverbruik instellen, bespaardoelen ingeven, het maken van vergelijkingen met anderen, het maken van analyses en het ontvangen tips zorgen ervoor dat je als consument grip houdt op je energiekosten. De SmartBridge, de SmartApp en myNET2GRID maken dit mogelijk.
 
Lutz
Je krijgt dus binnenkort een slimme meter. Die kan je niet direct op je WLAN aansluiten. Ervoor zal je deze SmartBridge nodig hebben.

Dan zal het werken, mits je dan SmartApp gebruikt.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
charles
Dat snap ik .

Maar kan ik niet via een kabel naar mijn router en dan naar mijn pc ?
 
Lutz

Quote

charles schreef:

Dat snap ik .

Maar kan ik niet via een kabel naar mijn router en dan naar mijn pc ?


Je gaat met een draadje van je slimme meter na de SmartGrid. Het SmartGrid sluit je via WLAN aan op je router. Hoe je dan je eigen computer op de router aansluit maakt niet uit.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Huawei HG655D met slimme meter', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Huawei HG655d WIFI bugs/troubleshoot topic Huawei configuratie en problemen : 27 16 mei 2020
Huawei hg655d als access point aansluiten achter fritzbox Huawei meer apparaten aansluiten : 7 14 mei 2019
Gratis af te halen: ADSL/VoIP modem Huawei HG655d (met root access) Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 1 19 dec 2018
VOIP op de Huawei Huawei configuratie en problemen : 207 27 nov 2018
IP camera EscamQD530 aan Huawei HG655d Huawei meer apparaten aansluiten : 3 23 aug 2018
Advertentie