Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
Huawei HG655d extern benaderen/beheren
|
|
Indir |
Geplaatst op 12 February 2014, 09:46
|
Activiteit » Huawei HG655D Berichten: 7 Lid sinds: 22 Aug 2013 |
Beste leden, Ik vraag mij af hoe ik vanaf het internet op mijn modem kan inloggen? Ik heb de CLI en GUI voor extern benaderen op de Huawei HG655d ingeschakeld, moet ik dan via de 82.157.x.x IP van Online de Huawei HG655d benaderen? Gewijzigd door Indir op 12 February 2014, 09:51 |
|
|
Indir |
Geplaatst op 12 February 2014, 19:37
|
Ik heb uiteindelijk zelf de oplossing gevonden. Ga als je thuis bent en gebruik maakt van internet via de Huawei HG655d modem naar de volgende website; http://whatismyipaddress.com/ Je zal het externe IP-adres van Online te zien krijgen waaraan iedereen op het internet jou kan herkennen; Bijv. 82.157.x.x Noteer dit IP-adres omdat je het nodig zult hebben om later je modem te kunnen benaderen vanaf het internet. Zorg er eerst voor dat de modem is afgeschermd middels een eigen zelfgekozen wachtwoord voor de Administrator account voordat je de modem aan het internet openbaart zonder enige beveiliging. Indien je dit nog niet hebt gedaan kan iedereen namelijk zo de modem in en rondsnuffelen of de boel aanpassen naar believen. Ga in de Huawei HG655d modem, onder de tabs Onderhoud > Account > Account; En voer een nieuw sterk wachtwoord in voor de account Admin; Nieuw wachtwoord: (voer hier je nieuwe wachtwoord voor de account Admin in) Wachtwoord bevestigen: (voer nogmaals hier je nieuwe wachtwoord voor de account Admin in) Druk op toepassen. En log opnieuw in, op de modem met het volgende; Gebruikersnaam: Admin Wachtwoord: (zelfgekozen wachtwoord) Daarna gaan we verder met de tabs Basis > Firewall > Poort toewijzing; Klik rechts op Nieuw om een nieuwe regel aan te maken zodat we de poort(en) kunnen doorverwijzen. (Port Forwarding); Type: Nieuw Interface: (Kijk bij de tabs Status > WAN > Netwerk welke Interface actief wordt gebruikt voor je internetverbinding, selecteer deze) Protocol: TCP Externe IP-adres: (optioneel, als je overal vanaf het internet je modem wilt kunnen bereiken i.p.v. 1 specifieke IP-adres dan kun je deze alsnog leeg laten) van Poort: 80 (of gebruik een van de HTTP alternate poorten (591/8008/8080/8081) of kies zelf een TCP poort uit naar believen, de externe poort 80 kan al in gebruik zijn) tot Poort: 80 (gelijk aan de vorige poortnummer) Lokaal IP-adres: 192.168.x.x (IP-adres van je Huawei HG655d modem) naar Poort: 80 (deze staat intern altijd standaard op poortnummer 80) Naam: (de keus is aan jezelf om iets leuks te bedenken) Ingeschakeld (aanvinken om de nieuwe regel gelijk te activeren na het Toepassen) Klik op Toepassen De poorten zijn doorverwezen. Nog een ding en we kunnen vanaf het internet op een andere locatie dan vanuit je huis alsnog op de modem inloggen. Ga naar de tabs Onderhoud > Account > Geavanceerd; Vink CLI of GUI aan (allebei kan ook) Wil je via de Command-Line-Interface met bijv. Putty in je modem kunnen inloggen dan vink je CLI aan. Wil je gewoon via de browser op je modem zoals je dat thuis ook doet dank vink je GUI aan. Klik op Toepassen Test nu via bijv. je mobiel of vanaf het werk of je modem extern te benaderen is. Gebruik daarvoor het eerder verkregen externe IP-adres van Online waarmee je modem te bereiken is op het internet (via http://whatismyipaddress.com/) bijv. 82.157.82.157 Je zult via de browser (Internet Explorer, Chrome, Firefox) moeten surfen naar het externe IP-adres van Online : het poortnummer dat we hebben toegewezen (bijv. 82.157.82.157:80) Je krijgt het inlogscherm van je Huawei HG655d te zien en kan nu daarop inloggen om zaken aan te passen zonder dit thuis te moeten doen. Gewijzigd door Indir op 12 February 2014, 20:06 |
|
|
tomfikse |
Geplaatst op 08 April 2014, 19:13
|
Activiteit » Deventer » 7416BT » Internet » Huawei HG655D Berichten: 1 Lid sinds: 08 Apr 2014 |
Hallo Indir, Ik probeer ook mijn netwerk buitenaf te benaderen maar krijg het niet voor elkaar. Heb stap voor stap gedaan wat jij hebt gepost. Toch krijg ik geen verbinding. Ben ik wat vergeten? |
|
|
Lutz |
Geplaatst op 18 April 2014, 15:28
|
Beheerder Donateur » bij Den Haag Berichten: 1533 Lid sinds: 10 Aug 2011 |
Hoe benader je je eigen netwerk van buitenaf? Je hebt toch niet je mobiele telefoon gebruikt met een wifi verbinding?
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
|
|
|
Indir |
Geplaatst op 19 August 2014, 13:58
|
@tomfikse ik heb je een PB gestuurd. Mocht je nog hulp nodig hebben dan door ik het graag. @Lutz Ik heb mijn mobiel gebruikt in combinatie met de internetbundel van mijn mobiele provider. Hierdoor kan internetten vanaf mijn mobiel op het netwerk van mijn mobiele provider en met een ander IP-adres. @jochem6450 Ik heb geen ervaring met IP-cams je zou eens kunnen kijken naar het model en hoe deze in te stellen etc. via het internet. |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Huawei HG655d extern benaderen/beheren', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Huawei HG655d WIFI bugs/troubleshoot topic | Huawei configuratie en problemen | : 27 | 16 May 2020 |
Huawei hg655d als access point aansluiten achter fritzbox | Huawei meer apparaten aansluiten | : 7 | 14 May 2019 |
Gratis af te halen: ADSL/VoIP modem Huawei HG655d (met root access) | Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur | : 1 | 19 Dec 2018 |
VOIP op de Huawei | Huawei configuratie en problemen | : 207 | 27 Nov 2018 |
IP camera EscamQD530 aan Huawei HG655d | Huawei meer apparaten aansluiten | : 3 | 23 Aug 2018 |
Advertentie