Onderwerp bekijken
Help de helpdesk!
Telefonie storing
|
|
snellie1 |
Geplaatst op 23 October 2006, 14:39
|
Activiteit Berichten: 1 Lid sinds: 23 Oct 2006 |
Sinds 9 october zijn wij automatisch overgezet van Wanadoo ASDL direct naar Orange ASDL family. Internet werkt prima, maar na 5 minuten begint te telefoon te haperen. Wij horen zeer slecht, maar ons gesprekpartner hoort ons goed. Afstand telefoonlijn (vanuit de muur naar livebox is max 1.5 meter (van 1e verdieping door het plafond naar de livebox+computer. Wij hebben nog de USB kabel van de livebox naar de computer. Als we de ethernet kabel aansluiten ipv de USB kabel, dan krijgen we melding "geen verbinding met de livebox", dus USB kabel er maar weer in. Is het dan zo dat de livebox eigenlijk op de hoofdaansluiting moet worden aangesloten op de begane grond? Probleem wordt dan livebox verbinding met computer op zolder. Is wifi de oplossing? Bel 0172-881027 of 449768 of mail uw antwoord. ASDL direct werkte daarvoor prima! |
|
|
Neo |
Geplaatst op 03 January 2007, 22:11
|
Activiteit » Amsterdam / Apeldoorn Berichten: 25 Lid sinds: 12 May 2006 |
Quote snellie1 schreef: Sinds 9 october zijn wij automatisch overgezet van Wanadoo ASDL direct naar Orange ASDL family. Internet werkt prima, maar na 5 minuten begint te telefoon te haperen. Wij horen zeer slecht, maar ons gesprekpartner hoort ons goed. Afstand telefoonlijn (vanuit de muur naar livebox is max 1.5 meter (van 1e verdieping door het plafond naar de livebox+computer. Wij hebben nog de USB kabel van de livebox naar de computer. Als we de ethernet kabel aansluiten ipv de USB kabel, dan krijgen we melding "geen verbinding met de livebox", dus USB kabel er maar weer in. Is het dan zo dat de livebox eigenlijk op de hoofdaansluiting moet worden aangesloten op de begane grond? Probleem wordt dan livebox verbinding met computer op zolder. Is wifi de oplossing? Bel 0172-881027 of 449768 of mail uw antwoord. ASDL direct werkte daarvoor prima! Ik zou het inderdaad eens proberen om de Livebox beneden aan te sluiten. Orange family is een ADSL2+ verbinding ( 20 Mbit ) en vraagt meer van je telefoonlijntje dan je ADSL Direct verbinding ( 1 Mbit ). Daardoor is ADSL2 een stuk gevoeliger voor storingen. Deze storingen kunnen worden veroorzaakt door slechte of lange bekabeling. Misschien zou je het tijdelijk kunnen testen of de telefoonverbinding beter word als je de Livebox beneden plaatst. Mocht dit niet het geval zijn, dan zou ik eens met een ander toestel controleren of toch even contact opnemen met de Helpdesk. Mocht dit wel werken, dan zou ik toch adviseren om een ethernetkabel naar zolder te trekken, aangezien dit een stuk stabieler is dan draadloos. Dan zou ik ook even controleren of de netwerkkaart goed geinstalleerd is en is ingeschakeld. |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Telefonie storing', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet | Eigen modem configuratie en problemen | : 5 | 05 Feb 2022 |
Telefonie nummermelding inkomende gesprekken | Algemeen | : 3 | 26 Jul 2020 |
storing | Storing | : 1 | 14 Aug 2019 |
Storing 21-2-2018 Geen internet | Storing | : 6 | 27 Feb 2018 |
digitale telefonie via online met zyxel | Zyxel meer apparaten aansluiten | : 2 | 12 Sep 2017 |
Advertentie