obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Passief FTP NAS configureren
cojothono
Ik ben momenteel al diverse dagen bezig om m'n NAS via de ZyXel router extern benaderbaar te krijgen.

Voorheen is het met 2 andere routers van KPN en Ziggo wel gelukt, dus zal het met deze router ook wel gaan lukken.

In eerste instantie geprobeerd met de portforwarding, maar hier zit volgens mij geen protocol herkenning op, waardoor deze niet gaat werken.
Toen met de application forwarding geprobeerd. Hier kom ik ook niet verder dan aanmelden van de ftp, totdat naar de andere poorten gehopt moet worden.

Als ik de DMZ aanzet werkt alles wel, maar deze wil ik absoluut niet gebruiken.

Ook wil ik meerdere webservers op mijn netwerk benaderbaar maken. Met de application kan ik maar 1 webserver instellen.
Als ik de portforwardeing gebruik kom ik er niet in.

Welke wan interface moet ik eigenlijk gebruiken. ADSL of VDSL via online?
 
I R Baboon
Hoe test je de FTP server?

Wat bedoel je precies met 'andere poorten hoppen'?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
cojothono
Beste Baboon,

Bij een actief FTP moet je alleen poort 20 en 21 open zetten
Bij Passief bepaald de client op welke poort er gecommuniceerd moet worden.
(Dit bedoel ik met hoppen)
http://slacksite.com/other/ftp.html#passive

Dit houdt in dat de router het protocol moet herkennen om de juiste poort open te zetten.
 
I R Baboon
Ah zo dus.

Wel, poort 21 staat momenteel open en je FTP server is bereikbaar.
drwxr-xr-x 8 root root 81 Dec 26 12:21 disk1

Je hebt een Buffalo Linkstsation NAS daar staan.
Je draait daar vermoedelijk een torrent programma.

Dus je poorten staan open.
Opmerking was wel dit: ftp-bounce: server forbids bouncing to low ports <1025
Waarschijnlijk heeft het iets te maken met je passieve poorten verhaal.

Voor de rest zouden de alternatieve poorten altijd open moeten gaan, want de actie komt van de eigen interne server.
Dat is een standaard feature van alle 'normale' firewalls in routers.

Staat je NAS nu in de DMZ?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Passief FTP NAS configureren', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
HG655d configureren voor Canon printer?? Huawei configuratie en problemen : 7 25 jun 2015
speedtouch 546i configureren , werkt Tg608i ook? Eigen modem configuratie en problemen : 4 18 mei 2015
Modem Huawei HG655D als Bridge configureren Huawei configuratie en problemen : 31 02 jan 2015
Geavanceerd configureren Huawei configuratie en problemen : 5 29 sep 2013
Huawei modem configureren Frequently Asked Questions : 4 05 okt 2012
Advertentie