obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Geavanceerd configureren
MohKraats
!!!! ALLEEN VOOR DE EXPERTS !!!!

Je kunt op de Huawei ook op een andere manier configureren.
Dit bied ook veel meer configuratie mogelijkheden als het menu.

Je kunt je modem configuratie ook nog veel makkelijker omzeep helpen als met het menu

Pas dus op wat je doet !!!

Ga naar ±

Menu:
"Onderhoud", menu "Apparaat", Tab "Configuratie bestand"


Kies hier "Configuratiebestand opslaan"
Onthoud waar je het bestand neerzet.

Open nu dit bestand met een text editor. (GEEN Notepad, maar een coders editor)
Bv met Editpad http://www.editpadpro.com
(Je kan dit gewoon installeren en gebruiken, is een trial versie, maar blijft werken, zij het met een nag/screen)

Als je het betand aangepast hebt, save je het, en haal je het weer binnen vanuit hetzelfde menu in de Huawei, met de optie "Configuratiebestand laden)

Hoe je het moet aanpassen zal je zelf moeten uitvissen.
Het bestand is echter vrij goed leesbaar.
Je kan hier o.a. bv

Number substitution
vb:



































dialplan
vb:








prefix voor je Voip

vb:







Hiervoor is ook vrij simpel en editor te schrijven.......
Echt iets voor de hobbyist.

Veel plezier
Gewijzigd door MohKraats op 25 juni 2011, 11:45
 
helmuth
Berichten: 0
Datum aanmelding: 31 dec 2012, 18:14

Sinds de nieuwe firmware B050 heb ik een probleem met het configuratie bestand van de Huawei HG655D. In de oude firmware kon ik het opgeslagen bestand editen met edipad pro maar als ik nu het bestand opsla en weer open krijg ik geen leesbare tekst te zien. Het ziet er dan uit zoals hieronder. Ik heb even alleen de eerste regels gekopieerd. Heeft iemand enig idee hoe hier mee om te gaan. Ik wil graag iets aanpassen in het dial plan zodat ik lokaal kan bellen zonder 003171 te draaien. In de modem zelf kun je dat namelijk niet dus moet het via het configuratie bestand. Of is dit met opzet door Online gedaan zodat je niets meer aan kunt passen ??

ʼnŞc»êØŒ‘·4Í‹L!yb«@b=Í6y¹e|š¯šõÆ6¸ógRñÅB¹ÎÕà]Šİ$³°™6ѽUüÉŒè¡. /¯­Ó¡Û誯
ÇÉ
ÿß´&GÍÿep0(t‹(é U¦¡(Ü|vg ~€/æ$;3•¹¦x
helmuth voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
I R Baboon
Het config bestand is nu encrypted. Daarom die rare tekens.
En dat is een nieuwe beveiliging van de firmware.
Je kon daarmee ook passwords aanpassen en dat is dus nu niet meer mogelijk.
Je kan nu niets meer aanpassen zo.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
CnC
Overigens raad ik af te klooien met de instellingen voor het dialplan als je voip van Online gebruikt. Deze is erg gevoelig gebleken, met name bij B050.

Echter het probleem van helmuth is makkelijk op te lossen. Bel de helpdesk even om aan te geven dat je telkens het netnummer moet draaien voor lokale nummers, deze zal aan de VOIPafdeling vragen om het op te lossen. De VOIPafdeling zal vervolgens (duurt een paar werkdagen) een nieuw dialplan klaarzeten en proberen op afstand het modem te resetten zodat hij deze zal opvragen en inladen. Als dit niet lukt dan wordt jou gevraagd het modem te resetten, daarmee is het probleem opgelost.
 
helmuth
Bedankt voor jullie reacties. Ik was er al bang voor dat het niet meer aangepast kon worden. Ik bel uit via Voipbuster, niet via online zelf, dus ik denk niet dat de helpdesk erg bereidwillig zal zijn om het dialplan aan te passen.

Het is jammer. In ieder geval kan ik nog steeds bellen met voipbuster. Dan maar een paar extra getallen invoeren.

Ik heb ook nog mijn oude gigaset SX762. Die heb ik via dit forum ook draaiend gekregen op online. Daarop werkt het lokaal bellen wel.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Geavanceerd configureren', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
HG655d configureren voor Canon printer?? Huawei configuratie en problemen : 7 25 jun 2015
speedtouch 546i configureren , werkt Tg608i ook? Eigen modem configuratie en problemen : 4 18 mei 2015
Passief FTP NAS configureren Zyxel configuratie en problemen : 4 16 jan 2015
Modem Huawei HG655D als Bridge configureren Huawei configuratie en problemen : 31 02 jan 2015
Huawei modem configureren Frequently Asked Questions : 4 05 okt 2012
Advertentie