Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
Pagina 1 van 2: 12
|
contract/internet snelheid: problemen
|
|
xarus76 |
Geplaatst op 30 May 2015, 19:29
|
Activiteit Berichten: 8 Lid sinds: 30 May 2015 |
Hello. I am sorry but my Dutch is not good so it is easier for me to write in English. Please feel free to answer in Dutch as I can read it. We have recently moved to a new house. Before moving, I called the online.nl klantenservice. In order to stay with them after the move, they offered me a faster internet and a special price for 12 months (half of normal price). After we moved, they called to say: sorry, we cannot offer you faster internet anymore. My assumption was that at least they would give me the 12 months discount instead they are charging me the full amount. Question: in a case like this, can I terminate the contract (with 1 month notice) or there is a clause to stay with them for at least one year? Second problem: I don't really care to have a super fast internet but what we get is simply crap. We get barely 2Mbps, yesterday all day the average was 1.5 ! This is simply ridiculous as, if I am not wrong, we should be living in 2015 and not in 2005. Is there anything that I can do on top of changing provider? Please note that I called them already two times and they confirmed two times that there was a mistake in the monthly charges. They promised to send a letter to confirm the discounted rate for 12 months but I never got it. What would you recommend me to do? Thanks for your attention. Kind regards. |
|
|
Tiger |
Geplaatst op 30 May 2015, 20:31
|
Activiteit » Geleen » XXXXXX » Alles in 1 Berichten: 1274 Lid sinds: 16 Apr 2006 |
Meestal word een telefonisch gesprek over een contract opgenomen op band dus neem ik aan dat er een bandopname is waar de overeenkomst besproken is. Als Online toezeggingen heeft gedaan over de levering en die niet na kan komen kan je m.i. ze in gebreke stellen en de overeenkomst cancelen maar ik kan dit niet 100% garanderen. A: Wat is de afstand van de wijkcentrale B: heb je al een hard reset gedaan op de modem C: Heb je alle verbindingen gecheckt of ze goed aangesloten zijn E: Hoe lang liep je contract al bij Online voor je ging verhuizen |
|
|
xarus76 |
Geplaatst op 30 May 2015, 21:02
|
Activiteit Berichten: 8 Lid sinds: 30 May 2015 |
thanks for the reply A: Wat is de afstand van de wijkcentrale I am not sure how to calculate it B: heb je al een hard reset gedaan op de modem Already done, nothing changed C: Heb je alle verbindingen gecheckt of ze goed aangesloten zijn yes, done. Everything is OK E: Hoe lang liep je contract al bij Online voor je ging verhuizen at least two years thanks again |
|
|
xarus76 |
Geplaatst op 30 May 2015, 21:05
|
Activiteit Berichten: 8 Lid sinds: 30 May 2015 |
A: Wat is de afstand van de wijkcentrale found it: 2437m |
|
|
Tiger |
Geplaatst op 30 May 2015, 21:45
|
Activiteit » Geleen » XXXXXX » Alles in 1 Berichten: 1274 Lid sinds: 16 Apr 2006 |
Volgens de gemeten afstand zou je theoretisch rond de 9 Mbps moeten halen maar in de praktijk valt dat meestal tegen omdat je toch ver van de wijkcentrale zit. En als je al 2 jaar klant was had je eigenlijk al zonder problemen kunnen overstappen naar een andere provider. Maar welke snelheid had je van te voren voordat je snel internet kreeg. |
|
|
xarus76 |
Geplaatst op 01 June 2015, 09:35
|
Activiteit Berichten: 8 Lid sinds: 30 May 2015 |
thanks for the reply before moving I had up to 10 Mbs I am not saying that it was 10, but it was much higher than 1.5/2 which is what I get now |
|
|
Tiger |
Geplaatst op 01 June 2015, 09:50
|
Activiteit » Geleen » XXXXXX » Alles in 1 Berichten: 1274 Lid sinds: 16 Apr 2006 |
Quote xarus76 schreef: thanks for the reply before moving I had up to 10 Mbs I am not saying that it was 10, but it was much higher than 1.5/2 which is what I get now Door de grote afstand van de wijkcentrale zou je niet veel meer snelheid kunnen krijgen met snel internet maar de 1.5 tot 2 Mbps is veel te laag dat zou minimum de oude snelheid moeten zijn dus ik neem aan dat er iets niet met het modem klopt. Ik zou met Online contact opnemen want dit klopt niet want je mag niet zoveel met snelheid achteruit gaan met een hogere snelheid. |
|
|
xarus76 |
Geplaatst op 01 June 2015, 09:53
|
Activiteit Berichten: 8 Lid sinds: 30 May 2015 |
yes I agree I will try to contact them again thanks for your help |
|
|
Lutz |
Geplaatst op 02 June 2015, 18:24
|
Beheerder Donateur » bij Den Haag Berichten: 1533 Lid sinds: 10 Aug 2011 |
Soms helpt het ook nog het modem een kwartier van de netvoeding en de ISRA punt af te halen, en pas dan weer aan te sluiten. Maar vermoedelijk heb je een ander probleem, wat door online moet worden opgelost. "Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
|
|
|
xarus76 |
Geplaatst op 02 June 2015, 19:22
|
Activiteit Berichten: 8 Lid sinds: 30 May 2015 |
yes, it is clearly a network problem as they have finally admitted yesterday I am not sure if they could resolve it, I only know that, with the trick of the verhuizing, I have now a 24 months clause in my contract. So I guess that, if the service does not improve, I will just go with a lawyer to cancel the contract. I have just measured the amazing speed of 0.58 Mbps.... I will soon ask online.nl to get an old style 56K modem...... |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Pagina 1 van 2: 12
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'contract/internet snelheid: problemen', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Zomer Gekte actie - €70 Cashback op Internet en TV + Alles-in-één! | Algemeen | : 1 | 16 Aug 2021 |
ZyXel en Wifi zonder internet verb. | WiFi | : 3 | 15 Nov 2020 |
Problemen met GeForce Now (Cloud gaming) | Helpdesk | : 4 | 19 Sep 2020 |
Online maximaal internet pakket | Snelheid | : 2 | 18 Mar 2020 |
Overgestapt maar geen internet | Algemeen | : 2 | 05 Jan 2020 |
Advertentie