obey-robots.txt
19 Januari 2018, 20:05
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 37% [73 stemmen]
37% [73 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 64% [127 stemmen]
64% [127 stemmen]

Stemmen: 200
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

contract/internet snelheid: problemen

xarus76
Hello.

I am sorry but my Dutch is not good so it is easier for me to write in English. Please feel free to answer in Dutch as I can read it.

We have recently moved to a new house. Before moving, I called the online.nl klantenservice. In order to stay with them after the move, they offered me a faster internet and a special price for 12 months (half of normal price). After we moved, they called to say: sorry, we cannot offer you faster internet anymore. My assumption was that at least they would give me the 12 months discount instead they are charging me the full amount. Question: in a case like this, can I terminate the contract (with 1 month notice) or there is a clause to stay with them for at least one year?

Second problem: I don't really care to have a super fast internet but what we get is simply crap. We get barely 2Mbps, yesterday all day the average was 1.5 ! This is simply ridiculous as, if I am not wrong, we should be living in 2015 and not in 2005. Is there anything that I can do on top of changing provider?

Please note that I called them already two times and they confirmed two times that there was a mistake in the monthly charges. They promised to send a letter to confirm the discounted rate for 12 months but I never got it.

What would you recommend me to do?

Thanks for your attention.

Kind regards.
 
Tiger
Meestal word een telefonisch gesprek over een contract opgenomen op band dus neem ik aan dat er een bandopname is waar de overeenkomst besproken is. Als Online toezeggingen heeft gedaan over de levering en die niet na kan komen kan je m.i. ze in gebreke stellen en de overeenkomst cancelen maar ik kan dit niet 100% garanderen.
A: Wat is de afstand van de wijkcentrale
B: heb je al een hard reset gedaan op de modem
C: Heb je alle verbindingen gecheckt of ze goed aangesloten zijn
E: Hoe lang liep je contract al bij Online voor je ging verhuizen
 
xarus76
thanks for the reply

A: Wat is de afstand van de wijkcentrale

I am not sure how to calculate it

B: heb je al een hard reset gedaan op de modem

Already done, nothing changed

C: Heb je alle verbindingen gecheckt of ze goed aangesloten zijn

yes, done. Everything is OK

E: Hoe lang liep je contract al bij Online voor je ging verhuizen

at least two years

thanks again
 
xarus76
A: Wat is de afstand van de wijkcentrale

found it: 2437m
 
Tiger
Volgens de gemeten afstand zou je theoretisch rond de 9 Mbps moeten halen maar in de praktijk valt dat meestal tegen omdat je toch ver van de wijkcentrale zit.
En als je al 2 jaar klant was had je eigenlijk al zonder problemen kunnen overstappen naar een andere provider.
Maar welke snelheid had je van te voren voordat je snel internet kreeg.
 
xarus76
thanks for the reply

before moving I had up to 10 Mbs

I am not saying that it was 10, but it was much higher than 1.5/2 which is what I get now
 
Tiger
xarus76 schreef:

thanks for the reply

before moving I had up to 10 Mbs

I am not saying that it was 10, but it was much higher than 1.5/2 which is what I get now

Door de grote afstand van de wijkcentrale zou je niet veel meer snelheid kunnen krijgen met snel internet maar de 1.5 tot 2 Mbps is veel te laag dat zou minimum de oude snelheid moeten zijn dus ik neem aan dat er iets niet met het modem klopt. Ik zou met Online contact opnemen want dit klopt niet want je mag niet zoveel met snelheid achteruit gaan met een hogere snelheid.
 
xarus76
yes I agree

I will try to contact them again

thanks for your help
 
Lutz
Soms helpt het ook nog het modem een kwartier van de netvoeding en de ISRA punt af te halen, en pas dan weer aan te sluiten.
Maar vermoedelijk heb je een ander probleem, wat door online moet worden opgelost.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
xarus76
yes, it is clearly a network problem as they have finally admitted yesterday

I am not sure if they could resolve it, I only know that, with the trick of the verhuizing, I have now a 24 months clause in my contract. So I guess that, if the service does not improve, I will just go with a lawyer to cancel the contract.

I have just measured the amazing speed of 0.58 Mbps.... I will soon ask online.nl to get an old style 56K modem...... Smile
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'contract/internet snelheid: problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Te lage snelheid Snelheid 4 02 januari 2018, 15:11
Problemen na Upgrade Algemeen 19 11 december 2017, 21:00
Na opzeggen van Online beginnen de problemen pas. Klacht over Online 4 30 november 2017, 07:49
Zyxel VMG8324-B10A Glasvezel configuratie Online.nl voor Internet,TV en Telefoon Zyxel configuratie en problemen 25 01 oktober 2017, 23:10
FritzBox 7490 instellingen voor internet telefonie van Online Eigen modem configuratie en problemen 8 04 september 2017, 10:16
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Wanabo01:29:41
| fopman03:55:06
| browsen07:04:19
| Techguy 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 november 2017, 08:47
Krijg de melding S004 - hoe op te lossen?

03 november 2017, 14:10
geen tv al dager na de update

17 augustus 2017, 07:35
Ik kan niet meer inloggen in mijn online webmail sinds gisterenmiddag.

24 maart 2017, 23:32
@Menooh zou b52 moeten zijn denk ik. Daar draait mijn oude nu op.

17 maart 2017, 20:27
grijze balk aan de bovenkant gezien? of beginnende blindheid?