obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
Wifi connectie hoger of lager dan 75 mbps
Lager dan 75 mbps Lager dan 75 mbps 50%[1 stem]
Hoger dan 75 mbps Hoger dan 75 mbps 50%[1 stem]
Totaal stemmen : 2
 Onderwerp afdrukken
wifi connect met 72/62/65/58/130 mbps
tellme
Hallo Onliners,

heb een raar probleem met de nieuwe router van Online en dat is dat deze soms maxinaal connecteert voor 10 sec met max 130 mbps op 1 (oudere) laptop maar daarna weer terugspringt naar 72 respectievelijk 52.
Op alle andere devices, mobiele telefoons, computers en laptops connecteert de wireless router met max 72 dan weer 65
De meeste blijven vast staan op een verbinding met 72 mbps op wifi

Current Firmware Version: 1.00(AASL.0)b2

Ervaren meer modem gebruikers deze beperking op de betreffende router ?
verneem graag ervaringen van andere Online gebruikers met deze Zyxel VMG8324-B10A router en hun wifi snelheden.

gr
Alex
 
tellme
Heb net een hardware reset gedaan om te kijken of dat verbetering zou opleveren echter is dat niet het geval.
Na de hardware reset enkel wifi geconfigureerd en geconnect, alles blijft op 72 mbps staan en komt niet hoger dan dat.
Na de hardware reset heeft de modem (spontaan) een herstart gemaakt, dat gebeurde ook bij de installatie met de monteur, de installateur gaf aan dat Online ook nog firmware en instellingen erover heen zet na connectie met internet en Online als provider.
Na deze herstart is alles bij het oude, ga nu mijn config file terug zetten echter de wifi blijft op alle apparaten op 72 steken en dat zou toch minstens 150 mbps moeten zijn wat op mijn Icidu router namelijk wel het geval is.
Op mijn oude Zyxel van Telfort had ik deze wifi belemmering ook niet ervaren en dat betrof een P-2812HNU-F1

Of het is een beperking van de firmware of de wifiadapter op de router is niet goed, vandaar de enquete en de ervaringen van andere gebruikers voordat ik Online ga 'lastig vallen', heb dit isue trouwens al gemeld bij Online echter zou ik het 'probleem' even aanzien. Jammer dat het me niet eerder is opgevallen toen de monteur hier nog was, misschien had deze nog opties... en misschien hebben mensen op dit forum wel opties waarom de connectie van de wifi zo beperkt is op mijn Zyxel VMG8324-B10A terwijl het een N router moet zijn welke theoretisch 300 mbps zou moeten halen.

tot zover dan..
 
Lutz
Hoeveel kanalen worden dan gebundeld? Een 802.11n kanaal levert tot 75mbps, en twee kanalen leveren tot 150mbps, en 4 kanalen leveren tot 300mbps (leesvoer: https://nl.wikipedia.org/wiki/IEEE_80...11#802.11n). Maar om die snelheid te halen, mogen niet te veel andere netwerken in de lucht zijn. Verder moeten je ontvangers ook die snelheid kunnen halen. Maar omdat in een mobieltje maar een antenne past, kan zo een mobieltje maar tot 75mbps gaan. In een laptop passen meer antennes, en dus ook hogere snelheid.

Ik heb geen Zyxel ter beschikking, maar kijk eens in de instellingen op die op 20MHz of 40MHz staat.

In ieder geval succes toegewenst!
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
I R Baboon
Achterwaartse compatibiliteit is hier het sleutelwoord.

Je kan zoveel geavanceerde apparatuur in huis halen als je wilt, maar het langzaamste apparaat met de laagste snelheid bepaalt de snelheid
voor het hele WIFI netwerk!
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
tellme

Quote

I R Baboon schreef:

Achterwaartse compatibiliteit is hier het sleutelwoord.

Je kan zoveel geavanceerde apparatuur in huis halen als je wilt, maar het langzaamste apparaat met de laagste snelheid bepaalt de snelheid
voor het hele WIFI netwerk!


Dat is nieuw voor mij ....
 
tellme

Quote

tellme schreef:

Quote

I R Baboon schreef:

Achterwaartse compatibiliteit is hier het sleutelwoord.

Je kan zoveel geavanceerde apparatuur in huis halen als je wilt, maar het langzaamste apparaat met de laagste snelheid bepaalt de snelheid
voor het hele WIFI netwerk!


Dat is nieuw voor mij ....


Ik heb achter de Zyxel een andere router icidu 707533 en daar heb ik die problemen trouwens niet.
 
I R Baboon
Dan is het raadzaam een overzicht te maken van alle WIFI apparatuur in huis.
Welke standaard ze ondersteunen en waarop ze aangesloten zitten.
Een verdeling van 802.11G en 802.11N WIFI adapters is dan raadzaam.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'wifi connect met 72/62/65/58/130 mbps', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 jan 2021
ZyXel en Wifi zonder internet verb. WiFi : 3 15 nov 2020
Zyxel modem. Slechte wifi? WiFi : 1 06 okt 2020
Wifi uitbreiding Algemeen : 1 23 jun 2020
Huawei HG655d WIFI bugs/troubleshoot topic Huawei configuratie en problemen : 27 16 mei 2020
Advertentie