obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Problemen met SMTP verbinding
hevi
Hallo Allemaal,

Sinds gisteren heb ik geen SMTP verbinding meer met de Orange dan wel Wanadoo server. Ben ik de enige die daar last van heeft?
 
Wanabo
Email lezen en versturen gaat "normaal" met Outlook en Outlook Expresse.

Of heb je een eigen mailserver?
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Richard
Geen problemen mee, maar ik gebruik wel smtp.wanadoo.nl omdat smtp.orange.nl wel vaker kuren schijnt te hebben.

Greetings, Richard.
 
DaSuperGrover
Heb nu problemen met smtp.wanadoo.nl Sad
 
Richard
In dat geval kun je telnetten naar poort 25.
Dus: telnet smtp.wanadoo.nl 25

Als je dan verbinding krijgt dan is ie goed, en zit het probleem misschien in je gebruikte mailprogramma of firewall ofzo.
Bij mij werkt ie nog steeds prima op dit ogenblik.
Greetings, Richard.
 
hevi
Blijkbaar is smtp.wandoo.nl stabieler dan smtp.orange.nl

Nu werkt het weer helemaal goed. . Ik gebruik geen smtp.orange.nl meer.

Bedankt voor het telnet advies.
 
Richard

Quote

Blijkbaar is smtp.wandoo.nl stabieler dan smtp.orange.nl

Ja, dat schreef ik toch al.Smile

Graag gedaan overigens.

Greetings, Richard.
 
chrisn
Een probleem van smtp.orange.nl is dat er twee versies in DNS zitten. Als je DNS-verzoeken forward naar orange gaat het goed, ga je zelf via de root-servers zoeken, kom je op andere mailservers, en die willen niet voor je doorsturen.

Via rootservers (ns.euro.net) is het ip 193.252.23.135. Via 194.134.5.55 krijg je 22.251, 233, 234, 245.

Met die laatste heb ik nog geen mail-problemen gehad, behalve dat de mailservers van orange soms in spam-databases terecht komt.
 
Richard
De fout zit bij de DNS van Wanadoo, die moeten hem eens in orde maken lijkt me.

De genoemde ip adressen zijn van de smtp, dat klopt.
MAAR.... nu ben ik eens bij een andere provider (planet internet) een nslookup gaan uitvoeren dan kom ik op het volgende:
Name: smtp.orange.nl
Address: 193.252.23.135

Terwijl een nslookup op smtp.wanadoo.nl wel alle 4 de ip's geeft die jij ook geschreven hebt. Die willen ook voor je doorsturen want ik gebruik immers zelf ook smtp.wanadoo.nl als smtp server.

Als we nu een reverse lookup gaan doen op 193.252.23.135 dan blijkt dat deze naar smtp.orange.NET verwijst i.p.v. naar .nl dus ze hebben volgens mij zelf iets fout staan in hun DNS gegevens en zit daarin het probleem met het doorsturen.

Is dat hetzelfde als wat jij bedoeld?
Greetings, Richard.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Problemen met SMTP verbinding', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Problemen met GeForce Now (Cloud gaming) Helpdesk : 4 19 sep 2020
Wifi verbinding voor mijn pc. WiFi : 2 03 jan 2020
Wel verbinding, geen internet Storing : 1 30 dec 2018
5 dagen na bericht van oplevering nog steeds geen verbinding Opleveringsproblemen : 4 07 dec 2018
DSL verbinding valt elke 15 tot 20 minuten uit Storing : 6 02 dec 2018
Advertentie