obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox configuratie en problemen
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Livebox ADSL Extra (Family) vervangen met eigen modem
koekiewollie
Met wat gepuzzel is het me gelukt om de Livebox te vervangen door een TP-Link AC1200 Archer D5.

De beschrijving voor de instellingen voor ADSL Extra (Family) op de FAQ is niet volledig, dus ik wil hier nog iets aan toevoegen.

Op de FAQ staan de volgende instellingen:

"
Snel Internet
ADSL Extra (Family)

Provider Online
Abonnementsvorm ADSL Extra (Family)
Verbindingsprotocol 1483 Bridged IP (RFC1483) LLC
VPI / VCI 8 / 35
Primary DNS server: 194.134.5.55
Secondary DNS server: 194.134.5.5
ADSL modulatie: G.992.5
"

Toevoeging 1: In mijn modem moest ik dynamic IP kiezen, en geen bridge mode. Dit kan verwarrend zijn wanneer je ziet dat in de FAQ gesproken wordt over Bridged IP.

Toevoeging 2: Let er op dat je het MAC adres cloned van je Livebox. Als je geluk hebt kun je dit eenvoudig instellen (in mijn geval dus), als je pech hebt zul je dit op een andere (meer technische) manier moeten doen.


Hopelijk kan dit nog mensen helpen die nog met een oude Livebox zitten en deze willen vervangen door een eigen modem.
 
I R Baboon
De FAQ is nog steeds correct.
Bridged IP gaat over het verbindingsprotocol 1483. Dus de manier van transport van de datapakketjes over ATM.
Niet over de verbindingsmanier van het modem zelf.
Twee totaal verschillende dingen!

MAC adres klonen is nog nooit noodzakelijk geweest bij Wanadoo of Online.
Waarom dat blijkbaar wel voor jou geldt, is mij onduidelijk.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
koekiewollie

Quote

I R Baboon schreef:

De FAQ is nog steeds correct.
Bridged IP gaat over het verbindingsprotocol 1483. Dus de manier van transport van de datapakketjes over ATM.
Niet over de verbindingsmanier van het modem zelf.
Twee totaal verschillende dingen!

MAC adres klonen is nog nooit noodzakelijk geweest bij Wanadoo of Online.
Waarom dat blijkbaar wel voor jou geldt, is mij onduidelijk.


De FAQ is correct, maar naar mijn mening niet volledig. In mijn livebox werd verbindingsprotocol MER (Mac Encapsulated Routing) gebruikt.
Ik had vanalles geprobeerd met mijn nieuwe modem, maar de verbinding wilde pas werken zodra ik het MAC adres van de Livebox gecloned had.

Als ik het zo begrijp komt deze situatie niet zo vaak voor, maar het zou wel bijzonder zijn als ik de enige ben.
 
I R Baboon
Zou het niet liggen aan de TP-Link dat je het MAC adres moet klonen?

Staan je WAN instellingen op DHCP?
Want bij een static instelling kan ik me voorstellen dat je MAC adres moet overeenstemmen met je WAN ip adres.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Livebox ADSL Extra (Family) vervangen met eigen modem', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 jan 2021
Zyxel modem. Slechte wifi? WiFi : 1 06 okt 2020
Beveiligingsmodus aanpassen in modem. Eigen modem configuratie en problemen : 1 22 jun 2020
Wat is deze firmware in mijn modem? Eigen modem configuratie en problemen : 5 22 okt 2019
Waardeloos MODEM Algemeen : 11 21 sep 2019
Advertentie