obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Wegvallende verbinding
vosleq
Goedenavond allen,

Sinds kort heb ik een erg vaak wegvallende verbinding, eerst was het 'savonds wel eens draadloos - kon ik mee leven, waarschijnlijk veel op hetzelfde kanaal e.d.
Toen ik het echter bedraad ging testen, had ik exact hetzelfde probleem

Als ik pingtest doe, valt hij om de 20 pings ong. weg - Ofwel time out, ofwel 1000+ms
Modem status is het volgende:

Upstream lijnsnelheid (kbit/s) 3415
Downstream lijnsnelheid (kbit/s) 25777
Verbindingstype VDSL2
Kanaaltype
Interleaved
Upstream SNR ( d B ) 9.6
Downstream SNR ( d B ) 6.3
Upstream uitgangsvermogen (dBmV) 7.6
Downstream uitgangsvermogen (dBmV) 15.1
Upstream CRC fouten 0
Downstream CRC fouten 0
Upstream FEC errors 0
Downstream FEC errors 0

Tot dusver geprobeerd:
DNS veranderd (Google DNS)
Meerdere apparaten (zelfde probleem)
Alle kabels vervangen
Weet naam even niet meer, maar packages gemeten, maar kwam uit op 1472 wat default bleek te zijn
Huawei Modem gereset/fabrieksinstellingen

Het feit dat het soms voor een poos ook goed gaat, lijkt te duiden op wellicht een capaciteitsprobleem? Is er iets wat ik kan doen/testen?
Heb 1x met Online gebeld, toen hij Pingtest deed leek het goed en stabiel - zul je altijd zien Smile
 
sanderw
Zelfde probleem lijkt het op als een paar dagen geleden gemeld in dit topic https://online.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?thread_id=6019&pid=52656#post_52656

Ik heb hetzelfde probleem en heb helaas ook geen oplossing ondanks dat ik 2x heb gebeld met de klantenservice. Ik kreeg gisteren advies om de dsl kabel te vervangen. Vandaag maar een poging wagen. Ik zal je up to date houden met mijn progressie. Als jij een oplossing vindt zou jij het hier kunnen melden dan.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Wegvallende verbinding', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Wegvallende internetverbinding met bijzondere log Zyxel configuratie en problemen : 2 11 feb 2020
Wifi verbinding voor mijn pc. WiFi : 2 03 jan 2020
Wel verbinding, geen internet Storing : 1 30 dec 2018
5 dagen na bericht van oplevering nog steeds geen verbinding Opleveringsproblemen : 4 07 dec 2018
DSL verbinding valt elke 15 tot 20 minuten uit Storing : 6 02 dec 2018
Advertentie