obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
"Knijpen" kunnen ze!
arosa
Het was natuurlijk te verwachten:
Ondanks dat bij de overgang naar het KPN-netwerk is toegezegd dat de op dat moment behaalde internetsnelheid minimaal gehandhaafd zou blijven, blijkt er, zoals ik al verwachtte, een addertje onder het gras te zitten.
Op basis van de postcodecheck kreeg ik (min of meer verplicht) een ADSL Basis-abonnement (max. 10 mb/s). Na de omzetting half oktober zat de snelheid inderdaad op de oude waarde, ca. 12 mb/s. Helaas, dat was maar tijdelijk! Sinds enkele dagen zit de snelheid vrijwel continu op 9,5 mb/s, ....... inderdaad, de snelheid die past bij mijn abonnement. Er wordt dus "geknepen".
Dank je wel Online!
 
mRcan
Je bent niet de enige! Voor de omzetting was mijn snelheid 18/20mb tussen. Nu wat minder. Rond 11-16mb Vooral ''s avonds doet mijn internets het gekst. Wat ik niet snap voor de omzetting was mijn lijn de beste na de omzetting de zwakste. Niet alleen dat ook bepaalde product die dienst heb genomen is veranderd. Als je wilt weten noteer ik het wel hier. Dus denk dat ik binnenkort toch na jaren ga overstappen naar een ander provider! Dus Online.nl is vanaf na de omzet voormij en niet alleen sinds dien Offline.nl geworden!!
IT-Person
 
jms319
Mijn snelheid op ADSL2+ zat in 2015 een tijd rond de 19.000 down maar zakte begin dit jaar naar 17.500. Was nog wel aardig want vanaf eind september 2016 zakte die plots naar ongeveer 13.300.
Opnieuw de modem starten waardoor die opnieuw intraint (met hopelijk betere waarden) wilde in het verleden nog weleens helpen om die snelheid weer wat hoger te krijgen (niet te vaak achter elkaar opnieuw starten want te vaak opnieuw intrainen is volgens mij ook een indicatie voor een slechte verbinding waardoor de intrainwaarde/snelheid juist terug zal lopen). De afgelopen tijd een paar keer geprobeerd maar de snelheid blijft helaas rond de 13.300 hangen. Misschien wel een tip om ook eens uit te proberen of dat bij jullie helpt.
Daarom mijn abo vanaf 22 dec. laten omzetten naar het (hopelijk) veel snellere VDSL. Ben benieuwd of alles goed gaat met de omzetting en of de snelheid inderdaad ongeveer verdubbelt.
Naar wat voor abo ik kort geleden op het KPN-netwerk ben overgezet, weet ik niet precies. In elk geval op ADSL2+, dat voorheen op mijn adres een stuk sneller was. Jammer dat naar mijn idee niet erg goed werd teruggekoppeld naar wat voor abo ik zou worden omgezet maar dat gewoon een abonnement werd toegewezen. In elk geval hoop ik binnenkort een hogere snelheid dan ooit in mijn modem te kunnen zien.
 
Lutz
Draait op de Fritz!Box al de firmware die vectoring kan ondersteunen? Maar ik vrees dat je pas dan de maximale downloadsnelheid haalt indien je het officiele modem van Online gebruikt.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
jms319
Hoi Lutz,

Als het goed is, ondersteunt de 7340 ook vectoring, tot 100 mbit, net als de rest van de 73XX-serie, zie: https://www.router-faq.de/?id=fbinfo&...onwlan7340.

Vectoring is al een tijd geleden bij een firmware-update toegevoegd: http://download.avm.de/fritz.box/frit...h/info.txt.

Ik heb de meest recente FW voor de 7340 (6.06) op mijn FB. Nieuwer is er (helaas) niet (en komt er voor de 7340 ook niet meer). De FB 7340 krijgt nog wel support van AVM. Router-faq.de is overigens heel handig om FB'en en sommige andere modems te vergelijken!

Voor glasvezel (wat ik op mijn adres ook nog niet kan krijgen) is mijn 7340 wat karig want dan mis je 1 van de twee LAN-poorten en zou ik met (meer) homeplugadapters moeten gaan werken. Die werken wel goed (gebruik ik ook al jaren) maar een netwerkkabel is vaak toch veel sneller dan zulke adapters. Een FB 7390 of 7490 zou beter zijn dan mijn 7340 maar de 7340 werkt ook nog prima, dus hij mag blijven Wink.

Ik hoop dat ik de FB 7340 straks weer zonder problemen als enige modem kan gebruiken (zoals de afgelopen jaren het geval was, dus zonder Huawei).

We zien straks wel hoe de modem van Online intraint op VDSL en dan de FB als ik die aan de gang heb voor VDSL. Momenteel onderhoudt de Huawei bij mij het contact even met Online zolang ik niet over ben gezet naar VDSL. Ik zal de VDSL-gegevens van Online even noteren voordat ik over word gezet zodat ik ze kan overnemen in de FB. Gelukkig kan ik beide modems vergelijken/gebruiken. We zien wel wat het wordt mbt de snelheid. Qua gebruiksvriendelijkheid hoop ik natuurlijk de FB.

Ben benieuwd of ik ook nog een ZyXel krijg toegestuurd voordat mijn abo wordt omgezet, maar ik denk het niet. In theorie (of in praktijk) zou de Huawei de 30/3 moeten aankunnen, maar sneller dacht ik niet. Een nieuw modem is dus waarschijnlijk niet nodig.

Groetjes,

jms319
 
browsen
Eind november 16,9Mb, 1 december 10,5Mb en nu 9Mb.
Met een Online ADSL-Extra abonnement.
Nu de snelheid gehalveerd is en de kosten gelijk/verhoogd ga ik overstappen.
 
Lutz
@ browsen: Wordt er een eigen modem gebruikt of een modem verstrekt door Online zelf?
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
browsen
De modem verstrekt door Online zelf: "HUAWEI HG655d"; heeft het nooit naar behoren gedaan dus het eigen modem: "FRITZ!Box WLAN 3370", is al een tijdje in gebruik.
Begin december de HUAWEI aangesloten om te kijken of dit wellicht de oorzaak was, werd er helemaal niet ingetraind, dus snel weer eigen modem aangesloten.
 
Lutz
Ik denk dat je te lang gewacht hebt met het weer aansluiten van het Huawei modem. Welke firmware versie draait op de Huawei? Ik vrees dat je met Online moet bellen zodat ze een nieuw modem opsturen. Grote kans dat dan weer de snelheid terugkomt. Dat zal ik nog proberen.

Toen ik nog bij Online was kreeg ik nog versie 052. Een tweede Huawei modem met versie 023 werd niet meer ingetraind.

Online begint met MAC adres filtering! Dus eigen modem wordt binnenkort verleden tijd!
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
browsen
Firmwareversie V100R001C02B023 of HG655dV100R001C02B050_upgrade_main maar bij die laatste krijg ik geen verbinding.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; '"Knijpen" kunnen ze!', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Sommige kunnen ons wel bellen anderen niet. Klacht over Online : 4 06 nov 2013
niet kunnen bellen en gebeld worden Helpdesk : 4 07 sep 2011
Niet kunnen bellen met online??? Storing [Speedtouch 706(WL)] : 8 26 apr 2009
307m van centrale. maar haal maar 6mbit/s terwijl het 20mbit/s zou kunnen zijn? Snelheid : 18 05 dec 2006
Wij kunnen niet gebeld worden Storing [Speedtouch 706(WL)] : 5 01 dec 2006
Advertentie