obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier je vragen over webspace
 Onderwerp afdrukken
Gratis webhosting verdwijnt bij Online
mountainmaster
Gisteren ontving ik van Online de mededeling dat gratis webhosting gaat verdwijnen.

Quote

U maakt op dit moment gebruik van een gratis PWP (Personal Web Pages) hosting pakket voor uw persoonlijke website. Helaas is deze dienst verouderd en wordt daarom per 31 januari 2017 stopgezet.

Hoezo gratis? Ik zie dit gewoon als onderdeel van het pakket waar ik voor betaal. Dat is al zo sinds het Wanadoo tijdperk. In feite zou Online de prijs moeten verlagen als ze een dienst uit het pakket halen.
Nou gaat het hier slechts om een schamele 20 MB maar ik heb er toch altijd nuttig gebruik van gemaakt. Te weinig voor een volledige website maar handig voor het delen van plaatjes en bestanden (vooral toen er nog geen cloud diensten bestonden). In de loop der tijd heb ik op verschillende forums veel links naar mijn Online webspace geplaatst en die gaan nu helaas allemaal stuk Sad .

Online biedt wel vervanging aan via een derde partij maar daar zijn extra kosten aan verbonden. Bovendien zijn er best wel goedkopere alternatieven te vinden.

Quote

Wij willen u graag een alternatief bieden. Daarom hebben we een afspraak gemaakt met Capitar IT Group BV. Capitar kan u verschillende hostingpakketten aanbieden vanaf € 5 per maand.

Ze zijn weer lekker bezig...
 
browsen
Het gaat niet zo goed met online.nl :

- Snelheden worden teruggeschroefd en begrensd
- Homepages zijn niet meer toegestaan

Wellicht stopt online 2017.
 
Lutz
Hoe kom je bij deze meening? Op de website staat nog steeds dat ze tot 100Mbps download en tot 30Mbps upload snelheid kunnen leveren.

Ik denk dat de M7 groep merkt dat zonder service de klanten weglopen. Geen gratis webhosting past in deze trend. Er zijn ook al providers die geen maildienst meer hebben.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
hoipipeloi
Belachelijk, En dan de prijzen niet verlagen. Mijn moeder heeft online, en een simpel email adres bij alle instanties omdat
noodzakelijk is in deze maatschappij.
Nu moet ik wel alles omzetten en dat binnen een maand.
Ik ben zo blij dat ik mijn eigen abonement bij online na jaren heb opgezegd.
Wederom een reden om andere provider Cry te zoeken
Sad
 
DiaboliQ
Het gaat om de PWP. www.online.nl/gebruikersnaam.
Het e-mailadres gaat niet verdwijnen.
_______________________________________________________________________________________________
P5K/EPU mainboard / Intel Core 2 Quad 2,66Ghz / 4GB Mem / GeForce GTX470 1280 MB GDDR5 / 2 x 750GB SATA / Cooler Master Powersupply and CPU Cooler. Now i lose
 
mountainmaster
Gratis email verdwijnt ook per 31 januari 2017 als dat niet is gekoppeld aan een andere betaalde dienst.
Daarover was ook al een discussie gestart. De reactie van hoipipeloi is waarschijnlijk gewoon bij het verkeerde bericht geplaatst.
 
lam00028
Na het overstappen naar het KPN netwerk van medio oktober zijn mijn snelheden van 18M/1M teruggeschroefd naar 10M/0.75M, nieuwe techniek de vooruitgang :-)
Ik kon slikken of stikken en nu geen web hosting meer.
De overstap is reeds in gang gezet.

Bye Bye
 
argent
Ik heb daar ook een z.g.n. PWP, al sinds 1999.
Met veel backlinks.
De overstap van de domeinnaam van wanadoo naar online heeft de DA ervan al verlaagd (de waarde die google extra toekent aan een website a.g.v. de ouderdom van de url)
Nu alle aan het overzetten via een rel=canonical, want htaccess of php toegang heb je niet
een metaarefresh is ok niet lekker.

jammer...
 
Kuifje09
Tja Ook ik heb de mail ontvangen over het verdwijnen van de PWP.
Een verouderd koncept zeggen ze dan, HTML en FTP, wat is daar mis mee.
Ik kan alleen maar vragen om bij online een klacht in te schieten hierover.

Het is domweg een asosiaal en zakkenvullend beleid van Online BV.

Als de webspace volgens hun 5 euro per maand zou zijn ( bij de concurent die zij aanbevelen ) dan zou ik en jullie ! nu dus 5 euro korting moeten krijgen op het abbonnemetsgeld.

Ook al eerder voor het switchen van netwerk. Zelfde verhaal, nieuw netwerk, niet meer snelheid, maar wel een maandelijkse verhoging van het abbonnement.

Dus ook daarvoor, een asosiaal en zakkenvullend beleid van Online BV.

Ik begrijp dat ze een commercieel bedrijf zijn, maar op deze manier omgaan met je klanten is, ... Heb ik gewoon geen woorden voor !


Klagen mensen, vul allemaal een klachten formulier in dat je het niet eens bent met de gang van zaken !


Ik vrees wel dat het niks opleverd, maar dan heb je in elk geval wat gedaan. En daarna overstappen !
Heeft iemand een goed advies? O ja dat was ik vergeten. De markt is in stukken verdeelt, en in bepaalde wijken/steden kan je niet willekeurig overstappen. Ook zoiets.Vooral glasvezel is nogal problematisch daarbij ?

En nog steeds dat domme verhaal dat een upload niet zo snel kan als een download, ze blijven het maar volhouden he.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Gratis webhosting verdwijnt bij Online', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Online.nl Eigen modem configuratie en problemen : 5 30 mrt 2020
Online maximaal internet pakket Snelheid : 2 18 mrt 2020
Help!! online.nl instelling voor fritz box 7340 Eigen modem configuratie en problemen : 7 29 sep 2019
Glasvezel migratie van Fiber naar Online Online Alles-in-1 met Glasvezel : 7 21 aug 2019
Actie: Gratis Fox Sports 1, 2 en 3! Digitale TV zenders kanalen indeling favorieten : 1 02 aug 2019
Advertentie