Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
Pagina 1 van 2: 12
|
DSL valt steeds weg
|
|
eric12341234 |
Geplaatst op 11 February 2017, 15:15
|
Activiteit » Rotterdam » 3061VT » Internet & TV » Zyxel VMG8324-B10A » ZYXEL Berichten: 5 Lid sinds: 11 Feb 2017 |
Hallo, Sinds een aantal weken zit ik nu bij online, maar zeer regelmatig heb ik dat de DSL wegvalt (en dus ook geen internet), waardoor er geen internet is voor +/- 5 min. Ik heb een ZyXEL VMG8324-B10A modem. Ik heb al een reset van de modem gedaan en telefonisch contact gehad, toen de online.nl servicetool gekregen maar dit heeft het probleem niet opgelost. De kabel komt gelijk binnen op de router (geen splitter o.i.d. zit er tussen). Heeft iemand enig idee hoe dit komt of hoe ik dit kan oplossen? Veel dank, Eric p.s. ik weet niet zo goed wat ik verder moet aanleveren om extra informatie te geven zodat jullie mij kunnen helpen. |
|
|
Lutz |
Geplaatst op 12 February 2017, 08:07
|
Beheerder Donateur » bij Den Haag Berichten: 1533 Lid sinds: 10 Aug 2011 |
Online kan de lijn monitoren en zien dat je modem tijdelijk wegvalt. Of ze sturen eerst een modem en monitoren achteraf. Dus je moet weer met online bellen!
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
|
|
|
Tiger |
Geplaatst op 13 February 2017, 08:28
|
Activiteit » Geleen » XXXXXX » Alles in 1 Berichten: 1274 Lid sinds: 16 Apr 2006 |
Quote eric12341234 schreef: De kabel komt gelijk binnen op de router (geen splitter o.i.d. zit er tussen). Zit de router nu rechtstreeks op het ISRA punt in de meterkast aangesloten of niet ?. |
|
|
eric12341234 |
Geplaatst op 16 February 2017, 08:47
|
Activiteit » Rotterdam » 3061VT » Internet & TV » Zyxel VMG8324-B10A » ZYXEL Berichten: 5 Lid sinds: 11 Feb 2017 |
Bedankt voor de reacties. Inmiddels weer gebeld met Online, na tweemaal met de technische dienst te spreken vermoeden ze dat het aan het modem ligt. Ze gaan een nieuwe opsturen. p.s. ja hij zit direct op ISRA punt. |
|
|
Lutz |
Geplaatst op 26 February 2017, 18:56
|
Beheerder Donateur » bij Den Haag Berichten: 1533 Lid sinds: 10 Aug 2011 |
Is het modem al binnen?
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
|
|
|
eric12341234 |
Geplaatst op 05 March 2017, 16:36
|
Activiteit » Rotterdam » 3061VT » Internet & TV » Zyxel VMG8324-B10A » ZYXEL Berichten: 5 Lid sinds: 11 Feb 2017 |
Quote Nieuwe modem is binnen. Dit heeft niet geholpen. Toen weer met online gebeld, dat dit niet de oplossing was. Vervolgens is er een monteur gekomen om opnieuw de kabel van het ISRA punt te leggen (hij gaf aan dat het daar aan lag). Hij dacht dat het nu opgelost zou moeten zijn, na een paar uur toen hij weg was bleek dat de DSL nog steeds zeer regelmatig weg valt. Ik ga morgen bellen voor een nieuwe afspraak. Ik word er redelijk moedeloos van en mijn werk ook, ik moet telkens dagen thuis blijven om op de monteur te wachten. Ik krijg de volgende melding op de modem op 192.168.1.1 (als hij wegvalt): The VMG8324-B10A cannot connect to Internet. Please check the connection between your modem and the VMG8324-B10A . |
|
|
Lutz |
Geplaatst op 05 March 2017, 18:02
|
Beheerder Donateur » bij Den Haag Berichten: 1533 Lid sinds: 10 Aug 2011 |
Ik probeer de situatie te omschrijven: kabel vanaf ISRA punt tot modem door monteur vernieuwd, modem is vernieuwd, en nog steeds valt de lijn plotseling uit? Is misschien de lijn tussen ISRA punt en straatkast/wijkcentrale niet meer zo goed? Dus opnieuw met Online bellen ! "Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
|
|
|
eric12341234 |
Geplaatst op 07 March 2017, 07:45
|
Activiteit » Rotterdam » 3061VT » Internet & TV » Zyxel VMG8324-B10A » ZYXEL Berichten: 5 Lid sinds: 11 Feb 2017 |
Er komt vanmiddag weer iemand langs die de lijn tussen ISRA punt en straatkast/wijkcentrale gaat controleren, ze vermoeden inderdaad dat het daaraan ligt. Ik laat van me horen. |
|
|
Tiger |
Geplaatst op 07 March 2017, 21:43
|
Activiteit » Geleen » XXXXXX » Alles in 1 Berichten: 1274 Lid sinds: 16 Apr 2006 |
Quote eric12341234 schreef: Er komt vanmiddag weer iemand langs die de lijn tussen ISRA punt en straatkast/wijkcentrale gaat controleren, ze vermoeden inderdaad dat het daaraan ligt. Ik laat van me horen. En Eric is de monteur al geweest en wat waren zijn bevindingen. Ik hoop voor jou dat de oorzaak gevonden is zodat je weer probleemloos kan internetten. |
|
|
eric12341234 |
Geplaatst op 10 March 2017, 06:55
|
Activiteit » Rotterdam » 3061VT » Internet & TV » Zyxel VMG8324-B10A » ZYXEL Berichten: 5 Lid sinds: 11 Feb 2017 |
Er is inmiddels iemand van KPN gekomen, die alles heeft nagelopen. Die heeft wat aangepast in de straatkast. Dus het probleem is verholpen. Veel dank voor alle hulp! |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Pagina 1 van 2: 12
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'DSL valt steeds weg', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Internet valt steeds weg | Storing | : 4 | 18 Nov 2019 |
Fritzbox 7390 valt steeds weg | Eigen modem configuratie en problemen | : 8 | 03 Aug 2019 |
internet valt weg | Storing | : 2 | 27 Jan 2019 |
5 dagen na bericht van oplevering nog steeds geen verbinding | Opleveringsproblemen | : 4 | 07 Dec 2018 |
DSL verbinding valt elke 15 tot 20 minuten uit | Storing | : 6 | 02 Dec 2018 |
Advertentie