obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
DHCP wordt automatisch statisch
pdufrenne
Ik heb het volgende probleem.
Een van m'n PC's in het netwerk (Windows 8, bedraad) verliest automatisch, na ongeveer 15 minuten, de verbinding met internet. Ik kan dan nog wel de interne IP adressen pingen maar niet meer naar buiten.

Bij een check in de Zyxel router, zag ik dat alle IP adressen die uitgegeven zijn als DHCP, (automatisch) waren toegevoegd aan de lijst met statische adressen. Is nu al een lijst met 30 statische IP adressen, terwijl ik er maar 5 zelf heb ingesteld.

Ik heb nu de Windows 8 PC ook statisch gemaakt, en dit lijkt het probleem op te lossen. Internet valt niet meer weg.

Vraag: Is dit normaal gedrag van de router, dat hij adressen statisch maakt?

m.vr.gr. PeterD
 
Lutz
Meestal is dat een optie. Zelf heb ik alleen mijn server een permanent IP adres gegeven. Je moet kijken dat de DHCP lease tijd ooit verloopt 10dagen is een goed verloftijd. Verder kan je beter, indien je geen vast IP adressen nodig hebt, alle adressen dynamisch uitgeefbaar maken. Dat heeft als voordeel, dat al de andere computers, die tijdelijk op je netwerk zijn gekomen voordat je versleuteling had aangezet, na verloop van tijd verdwijnen.

Verder ken ik het Zyxel modem niet, omdat ik het niet heb.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
pdufrenne
Die optie heet dan:

Auto reserve IP for the same host : Enable

Ik heb deze nu uitgezet.

Lutz, dank voor de uitleg.
 
Lutz
Zo wordt ook ik een beetje wijzer! Bedankt voor de info!
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'DHCP wordt automatisch statisch', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Geen 24 HD kanalen zoals geadverteerd wordt bij Online.nl Algemeen : 3 23 mei 2018
Wat is het adres van de DHCP server van Online.nl? Zyxel configuratie en problemen : 1 08 jan 2018
Huawei HG655D Statisch ipadres Algemeen : 5 09 aug 2017
DHCP uitzetten Speedtouch 706 configuratie en problemen : 3 24 mrt 2017
Internetverbinding wordt steeds slechter Algemeen : 10 31 mrt 2015
Advertentie