obey-robots.txt
22 April 2019, 07:13
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 36% [73 stemmen]
36% [73 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 64% [132 stemmen]
64% [132 stemmen]

Stemmen: 205
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
data-full-width-responsive="true">
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken

Internetverbinding wordt steeds slechter

mb1234
Hallo,

Onze internetverbinding wordt met de dag slechter, we hebben een 20/1 MB abonnement, we halen 10 Mbps wat op zich voldoende is.
het probleem is alleen dat het met de dag slechter wordt, pagina's laden langzaam, filmpjes afspelen wil bijna niet meer en als we met meerdere pc's tegelijk op het netwerk zitten is het al helemaal niks. Ik nu soms rond de 0.70 Mbps af en toe uitschieters naar 6 Mbps (speedtest.net)
We hebben een Huawei HG655D
(zowel bedraad als WiFi)

wat zou het probleem kunnen zijn?

Met vriendelijke groet,
Gewijzigd door mb1234 op 26 maart 2015, 19:56
 
Tiger
Welke verbinding heb je draadloos (wifi) of via de kabel.
 
mb1234
sorry was ik vergeten bij te zetten, geldt voor beide.
 
Tiger
Hoever zit je van de wijkcentrale af en hoeveel zijn die meerdere pc's zijn die ook draadloos of via de kabel.
 
mb1234
2408 meter, 3 (een pc en 2 laptop's) de 2 laptop's zijn draadloos
 
Tiger
Download eens inSSIDer en kijk dan eens voor de laptops hoeveel wifi gebruikers in je omgeving zitten en op welk kanaal als die op of naast het kanaal van de laptops zitten heb je een probleem je moet er als het kan 3 kanalen vanaf zitten.
En heb je voor de modem al een hardreset gegeven ???.
 
Flipflop
Ik zou eerst eens testen op de PC met kabel direct op het modem en unplug alle andere cat5 kabels.. Zet wifi uit en start de PC op in veilige modus (met netwerkmogelijkheden). Als je niet weet hoe op te starten in veilige modus, google het even. Heb je het probleem nog steeds dan zit de oorzaak waarschijnlijk in het gebied tot en met de modem. Bel in dat geval de klantenservice.
Heb je in veilige modus wel goede snelheid dan zit het probleem in je eigen netwerk.
 
Atila
Als ik me goed bedoeld ermee mag bemoeien....
Ook ik ervaar dat mijn internetperformance minder wordt. Ik woon op het platteland dus geen last van storende wifi van de buren. En ook: het maakt niet uit of ik met wifi of met kabel aan de Huawei modem werk. Bijvoorbeeld: buienradar verschijnt wel alleen bij mij is het constant goed weer: ik zie geen enkel wolkje op de kaart voorbij schuiven. Het heeft zo zo'n voordelen... Sad
En het duurt een tijdje (soms echt wel een paar minuten) dat de wolken zichtbaar worden. Zo ook deze website: www.leerinparkeren.nl kan ik helemaal niet benaderen (Joombla site).

Dus ik heb de modem/verbinding gecheckt: de Huawei gebruiken we nu 36 dagen. En ik zie een groot aantal FEC (en CRC) errors. Op het forum heb ik gelezen dat een modem zich moet intrainen. Maar van mij mag hij nou wel eens opschieten: zou de matige internetperformance hieraan liggen? Hoe weet je wanneer de modem gereed is met inleren??? Ik snak naar een oplossing.

Mijn gegevens van de modem over:
Verbindingsstatus

DSL synchronisatiestatus Verbonden
Verbonden gedurende 36 Dagen 19:40:51

Lijnstatus
Upstream lijnsnelheid (kbit/s) 962
Downstream lijnsnelheid (kbit/s) 8260
Verbindingstype ADSL2+
Kanaaltype
Interleaved
Upstream SNR (dCool 8.5
Downstream SNR (dCool 7.4
Upstream uitgangsvermogen (dBmV) 12.3
Downstream uitgangsvermogen (dBmV) 19.5
Upstream CRC fouten 956248
Downstream CRC fouten 554241
Upstream FEC errors 629202
Downstream FEC errors 196654384

Lijn Demping Status
Upstream demping (dCool 23.4
Downstream demping (dCool 42.5
 
Tiger
Beste Atila,

Jij geeft aan dat je internetperformance minder is geworden.
Hoeveel is het dan minder geworden dan het nu is !!!!!.
Je geeft ook aan dat je op het platteland woont hoever zit je dan van de wijkcentrale ?.
En de modem leert niet in de intrainwaarde is de snelheid waarmee je verbonden bent met de DSLAM in de wijkcentrale.
En het langzaam inladen van site's kan ook aan je pc of laptop liggen.
 
Lutz
Ik zie op bbned postcodecheck dat je rond 3850m van de wijkcentrale woont.
Daar hoort een maximaal downloadsnelheid bij van tussen 2 tot 8Mbps.

Dat komt overeen met de intrainwaarden van het modem. Meer snelheid zal je van Online niet krijgen.

Intrainen duurt een paar minuten. Je kan proberen het modem van de netvoeding te halen, een paar minuten wachten en dan het modem weer aansluiten. Dan zal het modem opnieuw intrainen. Ik verwacht geen grote verschillen.

Ik zal mij niet aan de FEC en CRC waarden storen.

Wil je een snellere internet verbinding dan moet je kijken of andere aanbieders dat wel kunnen leveren. Echte kpn dochters zouden dat misschien kunnen, of een kabelboer.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Internetverbinding wordt steeds slechter', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
5 dagen na bericht van oplevering nog steeds geen verbinding Opleveringsproblemen 4 07 december 2018, 05:53
Geen 24 HD kanalen zoals geadverteerd wordt bij Online.nl Algemeen 3 23 mei 2018, 16:07
Internet valt steeds weg Zyxel configuratie en problemen 21 15 mei 2017, 16:08
DSL valt steeds weg Algemeen 11 10 maart 2017, 11:17
DHCP wordt automatisch statisch Zyxel configuratie en problemen 4 27 februari 2017, 21:18
Goedemorgen bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Wanabo 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

19 januari 2019, 18:48
ik heb 2 probleen met mijn DM800 HD se, probleem 1 na dat alles is geconfigureerd en je dan hem van de netspannig afhaal ben ik alles weer kwijt, het lijkt net of hij zijn geheugen niet vast kan

24 oktober 2018, 12:00
weet iemand hoe je het gmail account kunt toevoegen aan webmail?

20 april 2018, 16:08
Kan je mij aub uitleggen hoe je die switch moet aansluiten?

12 maart 2018, 00:27
er is een stelling: werknemers moeten meer invloed krijgen op de gang van zaken in bedrijven. wat zou een goede tegenargument zijn?

14 februari 2018, 16:42
Iemand enig idee hoe ik mijm wifi snelheod kan verhogen. Ik heb 100 mb/s van online en een zyxel routwr. Alle stappen zijm doorlopen bij de klanten service. Bekabeld haal ik o0 mb en wifi 30