Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
Internetverbinding wordt steeds slechter
|
|
mb1234 |
Geplaatst op 26 March 2015, 18:20
|
Activiteit » Huawei HG655D Berichten: 3 Lid sinds: 26 Mar 2015 |
Hallo, Onze internetverbinding wordt met de dag slechter, we hebben een 20/1 MB abonnement, we halen 10 Mbps wat op zich voldoende is. het probleem is alleen dat het met de dag slechter wordt, pagina's laden langzaam, filmpjes afspelen wil bijna niet meer en als we met meerdere pc's tegelijk op het netwerk zitten is het al helemaal niks. Ik nu soms rond de 0.70 Mbps af en toe uitschieters naar 6 Mbps (speedtest.net) We hebben een Huawei HG655D (zowel bedraad als WiFi) wat zou het probleem kunnen zijn? Met vriendelijke groet, Gewijzigd door mb1234 op 26 March 2015, 18:56 |
|
|
Tiger |
Geplaatst op 26 March 2015, 18:54
|
Activiteit » Geleen » XXXXXX » Alles in 1 Berichten: 1274 Lid sinds: 16 Apr 2006 |
Welke verbinding heb je draadloos (wifi) of via de kabel. |
|
|
mb1234 |
Geplaatst op 26 March 2015, 18:56
|
Activiteit » Huawei HG655D Berichten: 3 Lid sinds: 26 Mar 2015 |
sorry was ik vergeten bij te zetten, geldt voor beide. |
|
|
Tiger |
Geplaatst op 26 March 2015, 19:02
|
Activiteit » Geleen » XXXXXX » Alles in 1 Berichten: 1274 Lid sinds: 16 Apr 2006 |
Hoever zit je van de wijkcentrale af en hoeveel zijn die meerdere pc's zijn die ook draadloos of via de kabel. |
|
|
mb1234 |
Geplaatst op 26 March 2015, 19:09
|
Activiteit » Huawei HG655D Berichten: 3 Lid sinds: 26 Mar 2015 |
2408 meter, 3 (een pc en 2 laptop's) de 2 laptop's zijn draadloos |
|
|
Tiger |
Geplaatst op 26 March 2015, 21:49
|
Activiteit » Geleen » XXXXXX » Alles in 1 Berichten: 1274 Lid sinds: 16 Apr 2006 |
Download eens inSSIDer en kijk dan eens voor de laptops hoeveel wifi gebruikers in je omgeving zitten en op welk kanaal als die op of naast het kanaal van de laptops zitten heb je een probleem je moet er als het kan 3 kanalen vanaf zitten. En heb je voor de modem al een hardreset gegeven ???. |
|
|
Flipflop |
Geplaatst op 26 March 2015, 23:48
|
Activiteit Berichten: 3 Lid sinds: 26 Mar 2015 |
Ik zou eerst eens testen op de PC met kabel direct op het modem en unplug alle andere cat5 kabels.. Zet wifi uit en start de PC op in veilige modus (met netwerkmogelijkheden). Als je niet weet hoe op te starten in veilige modus, google het even. Heb je het probleem nog steeds dan zit de oorzaak waarschijnlijk in het gebied tot en met de modem. Bel in dat geval de klantenservice. Heb je in veilige modus wel goede snelheid dan zit het probleem in je eigen netwerk. |
|
|
Atila |
Geplaatst op 31 March 2015, 12:37
|
Activiteit » Ede (maar meer in de buurt v Veenendaal) » 6718 PA » Internet » Huawei HG655D Berichten: 1 Lid sinds: 31 Mar 2015 |
Als ik me goed bedoeld ermee mag bemoeien.... Ook ik ervaar dat mijn internetperformance minder wordt. Ik woon op het platteland dus geen last van storende wifi van de buren. En ook: het maakt niet uit of ik met wifi of met kabel aan de Huawei modem werk. Bijvoorbeeld: buienradar verschijnt wel alleen bij mij is het constant goed weer: ik zie geen enkel wolkje op de kaart voorbij schuiven. Het heeft zo zo'n voordelen... En het duurt een tijdje (soms echt wel een paar minuten) dat de wolken zichtbaar worden. Zo ook deze website: www.leerinparkeren.nl kan ik helemaal niet benaderen (Joombla site). Dus ik heb de modem/verbinding gecheckt: de Huawei gebruiken we nu 36 dagen. En ik zie een groot aantal FEC (en CRC) errors. Op het forum heb ik gelezen dat een modem zich moet intrainen. Maar van mij mag hij nou wel eens opschieten: zou de matige internetperformance hieraan liggen? Hoe weet je wanneer de modem gereed is met inleren??? Ik snak naar een oplossing. Mijn gegevens van de modem over: Verbindingsstatus DSL synchronisatiestatus Verbonden Verbonden gedurende 36 Dagen 19:40:51 Lijnstatus Upstream lijnsnelheid (kbit/s) 962 Downstream lijnsnelheid (kbit/s) 8260 Verbindingstype ADSL2+ Kanaaltype Interleaved Upstream SNR (d 8.5 Downstream SNR (d 7.4 Upstream uitgangsvermogen (dBmV) 12.3 Downstream uitgangsvermogen (dBmV) 19.5 Upstream CRC fouten 956248 Downstream CRC fouten 554241 Upstream FEC errors 629202 Downstream FEC errors 196654384 Lijn Demping Status Upstream demping (d 23.4 Downstream demping (d 42.5 |
|
|
Tiger |
Geplaatst op 31 March 2015, 19:58
|
Activiteit » Geleen » XXXXXX » Alles in 1 Berichten: 1274 Lid sinds: 16 Apr 2006 |
Beste Atila, Jij geeft aan dat je internetperformance minder is geworden. Hoeveel is het dan minder geworden dan het nu is !!!!!. Je geeft ook aan dat je op het platteland woont hoever zit je dan van de wijkcentrale ?. En de modem leert niet in de intrainwaarde is de snelheid waarmee je verbonden bent met de DSLAM in de wijkcentrale. En het langzaam inladen van site's kan ook aan je pc of laptop liggen. |
|
|
Lutz |
Geplaatst op 31 March 2015, 22:03
|
Beheerder Donateur » bij Den Haag Berichten: 1533 Lid sinds: 10 Aug 2011 |
Ik zie op bbned postcodecheck dat je rond 3850m van de wijkcentrale woont. Daar hoort een maximaal downloadsnelheid bij van tussen 2 tot 8Mbps. Dat komt overeen met de intrainwaarden van het modem. Meer snelheid zal je van Online niet krijgen. Intrainen duurt een paar minuten. Je kan proberen het modem van de netvoeding te halen, een paar minuten wachten en dan het modem weer aansluiten. Dan zal het modem opnieuw intrainen. Ik verwacht geen grote verschillen. Ik zal mij niet aan de FEC en CRC waarden storen. Wil je een snellere internet verbinding dan moet je kijken of andere aanbieders dat wel kunnen leveren. Echte kpn dochters zouden dat misschien kunnen, of een kabelboer. "Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
|
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Internetverbinding wordt steeds slechter', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Wegvallende internetverbinding met bijzondere log | Zyxel configuratie en problemen | : 2 | 11 Feb 2020 |
Internet valt steeds weg | Storing | : 4 | 18 Nov 2019 |
Fritzbox 7390 valt steeds weg | Eigen modem configuratie en problemen | : 8 | 03 Aug 2019 |
5 dagen na bericht van oplevering nog steeds geen verbinding | Opleveringsproblemen | : 4 | 07 Dec 2018 |
Geen 24 HD kanalen zoals geadverteerd wordt bij Online.nl | Algemeen | : 3 | 23 May 2018 |
Advertentie