obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Huawei HG655D Statisch ipadres
lk1zhm
Ik wil in deze modem de Huawei HG655D een satellietontvanger een statisch ipadres toevoegen,maar hoe en waar kan ik dit instellen.ik heb alles al door gespit maar nog geen oplossing gevonden.
 
I R Baboon
Welnu, heel eenvoudig.
Dat werkt dus niet met de Huawei.

Je moet een statisch ip adres instellen in de sat ontvanger.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
lk1zhm
Helemaal helder,dus weer een tekortkoming in deze modem.
 
I R Baboon
Helaas wel. Frown

Advies:
Kies een hoog ip adres voor de sat ontvanger.
bv. 192.168.1.200, subnetmasker 255.255.255.0, gateway 192.168.1.1
Dan krijg je geen ip conflicten met de DHCP server.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
boonstra
De gegevens van de DHCP server staan bij de Huawei HG655d onder Basis > LAN. Hier is te zien (of in te stellen) dat er adressen vanaf 192.168.1.65 tot 192.168.1.254 worden uitgegeven.

Als je dus een handmatig / static IP adres instelt op een apparaat, dan kun je een adres instellen van 192.168.1.2 t/m 192.168.1.64 zonder dat je een IP-conflict met de DHCP server krijgt. Wel zelf onthouden/noteren welke IP adressen je handmatig hebt ingesteld, zodat je hierin geen dubbelingen krijgt.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Huawei HG655D Statisch ipadres', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Huawei HG655d WIFI bugs/troubleshoot topic Huawei configuratie en problemen : 27 16 mei 2020
Huawei hg655d als access point aansluiten achter fritzbox Huawei meer apparaten aansluiten : 7 14 mei 2019
Gratis af te halen: ADSL/VoIP modem Huawei HG655d (met root access) Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 1 19 dec 2018
VOIP op de Huawei Huawei configuratie en problemen : 207 27 nov 2018
IP camera EscamQD530 aan Huawei HG655d Huawei meer apparaten aansluiten : 3 23 aug 2018
Advertentie