obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld hier je ervaringen met monteurs, vertragingen in de oplevering van je verbinding.
 Onderwerp afdrukken
Fritzbox 7590. Aansluiten
Wim
Heeft iemand ervaring met FB 7590 aansluiten op online.
Ik heb mijn Zyxel modem van online vervangen door FB7590, maar krijg geen
Aansluiting op internet. Alles is goed, maar geen internet.
Volgens de leverancier is alles goed maar geen connectie met internet.
Online zegtwij ondersteunen geen modem die wij niet uit leveren. En krijg dus ook geen
Verdere aanvullende instellingen. En geen kontrole waar de fout zit?

Kan iemand mij helpen?
 
jms319
Hallo Wim,

Probeer de instellingen in onderstaand forumdraadje voor een FB7390 even uit (de instellingen zijn wel voor VDSL2, dus als je ADSL hebt, zal het waarschijnlijk niet werken). Hopelijk werken deze instellingen ook bij jouw FB7590. In elk geval het proberen waard.

https://online.gebruikers.eu/forum/vi...post_53532

Succes,

jms319
 
Wim
Bedankt voor de uitleg , ik ga het volgende week uitproberen , maar alles werkt, ook de adsl lijn,maar de connectie met modem, heb je de SIP code nodig, en die heeft Online, ondanks uitspraak van EU geven ze die niet af, want ze zijn in hoger beroep gegaan, maar heb ook nog via een andere lijn de ingangs code gekregen, die ga ik ook uit proberen, er staat nl niet bij of hoofd of kleine letters zijn. Maar nogmaals dank.
Gr wim
 
jms319
Nee, de SIP-gegevens (voor de telefonie) krijg je zeker niet van Online, maar je gaf aan in je bericht dat je internetverbinding niet werkte (Alles is goed, maar geen internet.), niet dat je telefonie niet kon instellen. Vandaar het linkje naar de andere draad (voor het instellen van de internetverbinding, dus niet voor telefonie).

Als je de SIP-gegevens van Online niet hebt, kun je niet gebeld worden en bellen via Online.nl met je FB omdat je die gegevens gewoon nodig hebt om telefonie in te stellen. En je hebt gelijk, Online.nl ondersteunt (helaas eigenlijk terecht) geen modems die niet door hen zijn geleverd. Helaas kunnen en mogen ze waarschijnlijk alleen support geven op hun eigen modems. Als er met een zelf gekocht modem 'iets' niet werkt, mag je dat dus helemaal zelf uitzoeken, en is het voor hen niet mogelijk je te helpen. De ZyXel moet je dus zeker als backup houden mocht je je eigen modem toch aan de gang krijgen.

Waarschijnlijk is de code die je hebt ontvangen een probleem (of het zal enorm veel, zo niet onmogelijk puzzelwerk kosten) want ik denk dat het een behoorlijk aantal tekens is en dat betekent dat ook de hoeveelheid combinaties hoofd-kleine letters enorm zal zijn.

In elk geval succes! Ik hoop dat het instellen je zal lukken! Hoe heb je de SIP-gegevens eigenlijk kunnen achterhalen (ook al zijn het dan geen hoofd-kleine letters)?

Groet,

jms319
 
Wim
Dank je wel voor bericht, ik bed alleen online voor internet met Zyxel modem en in draadloos gebruik. De zyxel modems op WiFi gebruik zijn voor mij waardeloos in 4 jr 8 modems gehad van 3mnd tot een half jaar daarna werk de WiFi niet meer en ben ik aangewezen op bedraad. Dat heeft mij doen besluiten om eigen modem (op aanraden medewerker online) tekopen. De rest is bekend. Nu ben ik over gestapt naar een provider die mijn modem ondersteund en ben ik via een kennis de aansluit gegevens van mijn huis heb gekregen. Maar ik wacht nog even met proberen tot de laatste week van mijn abonnement . Maar nog mals bedankt voor de info.
Gr Wim
 
jms319
Ok. Dan bedoelde je dus toch de instellingen van ADSL of VDSL en niet de SIP-gegevens (voor vaste telefonie). SIP-gegevens horen bij telefonie, vandaar mijn opmerking daarover.
Dan kun je het genoemde draadje naar de FB7390 wel gebruiken om uit te proberen of je modem op het netwerk van Online zou werken in de laatste week van je abonnement. Hou er wel rekening mee dat als je binnenkort overstapt naar een andere provider, de noodzakelijke ADSL/VDSL-gegevens die je moet instellen anders kunnen zijn dan bij Online. Die moet je dus bij die provider achterhalen.

Misschien vind je het forum van die nieuwe provider hier: https://www.gebruikers.eu/ en kun je daar hulp vinden mocht je problemen tegenkomen bij het instellen van je modem. Voor alleen internet heb je de gegevens voor ADSL/VDSL/VDSL2 nodig.

Succes en groet,

jms319
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Fritzbox 7590. Aansluiten', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox instellen voor interactive TV Eigen modem configuratie en problemen : 2 24 jul 2022
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 feb 2022
M7 aansluiten achter switch? Digitale TV. Hoe sluit ik mijn digitale ontvanger aan? : 1 16 jun 2021
Fritzbox 7390 valt steeds weg Eigen modem configuratie en problemen : 8 03 aug 2019
Fritzbox 3490 instellen Eigen modem configuratie en problemen : 4 20 mei 2019
Advertentie