obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld hier je ervaringen met monteurs, vertragingen in de oplevering van je verbinding.
 Onderwerp afdrukken
Overgestapt maar krijg geen IP (Opgelost)
CMe
Net overgestapt en na nogal wat gedoe het installatiepakket ontvangen. Oude Experiabox 10 afgekoppeld (vorige provider was reeds afgesloten) en ZyXEL eraan gehangen. Alles werkt, behalve... DSL. Hoewel de DSL status Up is, netjes verbinding lijkt te hebben volgens de xDSL statistics, maar krijg geen IPAddress.
Nu wachten tot donderdag op een monteur. Lijkt me eigenlijk dat de provisioning gewoon niet goed is gegaan? Config vergeleken met een andere, werkende, ZyXEL en zag daar geen vreemde afwijkingen in.
Iemand een idee?
Gewijzigd door CMe op 04 januari 2020, 22:19
 
jms319
Hallo CMe,

Nooit prettig, een overstap met dit soort problemen.

Maar met een beetje geluk lost het probleem zichzelf op als je de modem een nachtje laat aanstaan. Diverse mensen op het forum meldden dat het soms een paar uur duurt voordat ze een lease krijgen. Ik hoop dat je dus morgen als je opstaat wordt verwelkomd door een werkende xDSL-verbinding. Waarschijnlijk heb je zelf alles goed gedaan (wat kan er tenslotte misgaan met het vervangen van je oude modem door de nieuwe) maar duurt het dus gewoon nog even voordat de verbinding werkt.

In elk geval succes en ik hoop dat je verbinding alsnog snel tot stand komt.

Groet,

jms319
 
CMe
Hi jms319,

Bedankt voor je reactie! Het probleem is opgelost. We kregen uiteindelijk van een medewerkster van online.nl de suggestie dat waarschijnlijk xDSL op het andere aderpaar werd geleverd dan de vorige provider. Dat zou de monteur voor ons kunnen oplossen. Nou, twee draadjes omwisselen is het moeilijkste niet, en inderdaad, dat deed het hem!
Voor nieuwe klanten: reken er niet op dat de nieuwe provider op hetzelfde aderpaartje van je telefoonaansluiting wordt afgeleverd.

Maar waarom men dit niet standaard even meldt als je belt??

Groet, CMe
 
jms319
Top dat het is opgelost door het andere aderpaar aan te sluiten. In dit geval had je met mijn tip kunnen wachten tot je een ons woog om verbinding te krijgen en was het nooit gelukt. Goede tip dus van de helpdesk van Online!

Ter aanvullende info: Er staat een stukje over het aderpaar in de handleiding van de ZyXel die je als het goed is bij de ZyXel hebt ontvangen onder het kopje Detailinformatie hoofdaansluitpunt (type 1, 2 of 3). Downloaden kun je hem via https://www.online.nl/uploadedFiles/C...-modem.pdf

Bedankt voor het terugkoppelen. Daar heeft een nieuwe Online-klant zeker ook wat aan als die dit probleem tegenkomt!

Groet,

jms319
Gewijzigd door jms319 op 05 januari 2020, 08:53
 
Techguy

CMe schreef:

Hi jms319,

Bedankt voor je reactie! Het probleem is opgelost. We kregen uiteindelijk van een medewerkster van online.nl de suggestie dat waarschijnlijk xDSL op het andere aderpaar werd geleverd dan de vorige provider. Dat zou de monteur voor ons kunnen oplossen. Nou, twee draadjes omwisselen is het moeilijkste niet, en inderdaad, dat deed het hem!
Voor nieuwe klanten: reken er niet op dat de nieuwe provider op hetzelfde aderpaartje van je telefoonaansluiting wordt afgeleverd.

Maar waarom men dit niet standaard even meldt als je belt??

Groet, CMe


Voor zover ik weet is dit totale willekeur. KPN kiest denk ik een aderpaar om de verbinding van de virtuele provider (In dit geval Online.nl) op te leveren. Dat kan de oude maar ook een nieuwe zijn.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Overgestapt maar krijg geen IP (Opgelost)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
ZyXEL VMG8324-B10A Lan na 5min geen ip adres meer Zyxel configuratie en problemen : 2 08 jun 2020
ZyXEL VMG8324-B10A VDSL verbonden maar geen IP adres Helpdesk : 2 14 apr 2020
Overgestapt maar geen internet Algemeen : 2 05 jan 2020
wifi werkt op meeste toestellen goed maar??? Zyxel configuratie en problemen : 2 26 nov 2019
Geen interactie tv Canal Digitaal! Bekend probleem online.nl Onopgeloste aangemelde problemen bij Online : 1 27 jul 2019
Advertentie