obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Overgestapt maar geen internet
MarkL
Vandaag de Zyxel modem gekregen. Internetverbinding was al op 27-12 opgeleverd, maar pas vandaag de modem ontvangen. DSL stekker uit de oude modem en in de Zyxel geeft het volgende resultaat:
Groen aan/uit lampje
Geel ehternetkabel icoon (?)
Rode wereldbol

Omdat de modem zo laat was al drie keer met de Online klantenservice gebeld, drie keer minstens 40 minuten in de wacht en telkens een ander antwoord ('drukte rond kerst', 'storing' en 'is al verzonden'Wink, dus mijn hoop is eigenlijk op dit forum gevestigd voor ik ze weer bel Grin

Ik heb het andere aderpaar al geprobeerd, zoals ik zag in een andere vraag. Zat op rood/blauw, heb wit/oranje aangesloten maar krijg dan alleen een groen aan/uit lampje en andere lampjes blijven uit.
 
jms319
Hallo MarkL,

Hopelijk heeft je modem vannacht inmiddels verbinding gekregen. Het schijnt soms langer te duren voordat de internetverbinding tot stand komt. Helaas heb ik geen ZyXel-modem en heb met die modem dus geen ervaring.

Misschien kun je de aansluitstappen voor de ZyXel (of andere modem) van Online nog eens controleren: er staat een stukje over het aderpaar in de handleiding van de ZyXel die je als het goed is bij de ZyXel hebt ontvangen onder het kopje Detailinformatie hoofdaansluitpunt (type 1, 2 of 3). Downloaden kun je hem via https://www.online.nl/uploadedFiles/C...-modem.pdf. Het is mogelijk dat het een tijd duurt (een paar uur) voordat de internetverbinding actief wordt, ook als alles goed is aangesloten!

Welke 'oude' modem heb je verwijderd voor je de modem van Online aansloot? Mocht je in je oude modem instellingen kunnen doen, dan kun je kijken of je die voor internet (zonder TV en telefonie) aan de gang kunt krijgen met de VLAN en DSL ATM instellingen zoals vermeld op https://gathering.tweakers.net/forum/....134.216.6. In je oude modem moet je misschien wel even zoeken om dat te doen.

Succes in elk geval. Ik hoop dat je verbinding het snel doet.

jms319
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Overgestapt maar geen internet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zomer Gekte actie - €70 Cashback op Internet en TV + Alles-in-één! Algemeen : 1 16 aug 2021
ZyXel en Wifi zonder internet verb. WiFi : 3 15 nov 2020
ZyXEL VMG8324-B10A Lan na 5min geen ip adres meer Zyxel configuratie en problemen : 2 08 jun 2020
ZyXEL VMG8324-B10A VDSL verbonden maar geen IP adres Helpdesk : 2 14 apr 2020
Online maximaal internet pakket Snelheid : 2 18 mrt 2020
Advertentie