Onderwerp bekijken
Meld hier je ervaringen met monteurs, vertragingen in de oplevering van je verbinding.
Verloop bestelling ADSL Family
|
|
mesa57 |
Geplaatst op 09 January 2007, 17:47
|
Activiteit » @localhost Berichten: 1194 Lid sinds: 01 Dec 2006 |
Mooi dat het gelukt is En ook nog voor een stel andere klanten ook Wel in eerste instantie rare antwoorden van Orange. De interne communicatie loopt daar ook niet helemaal soepel. Ik hoop nu dat ze het voor iedereen goed regelen ! |
|
|
Optimist |
Geplaatst op 09 January 2007, 20:58
|
Donateur » Diemen - The Netherlands Berichten: 376 Lid sinds: 11 Dec 2006 |
Quote Suug schreef: hoe test je dit??? Onder unix (Linux) gebruik je gewoon het nslookup commando gevolgd door het IP adres. Optimist |
|
|
funkyduck |
Geplaatst op 10 January 2007, 11:21
|
Activiteit Berichten: 23 Lid sinds: 21 Jun 2006 |
Quote Optimist schreef: Joepie! ik ben zojuist gebeld door de klantenservice van Orange. Ik kreeg een zeer vriendelijke medewerker aan de lijn (hé, tot nu toe is altijd altijd prima geweest!), die zich wat verder in de reversed DNS problemen heeft verdiept. Deze medewerker heeft een testje gedaan en het resultaat was dat de reversed DNS voor mijn IP adres nu wél werkte! Volgens de medewerker is de oplossing niet geïnitieerd door de klantenservice, maar op een andere wijze. Mogelijk zou het te maken hebben met de oplevering van de verbinding -- wellicht loopt de configuratie van reversed DNS daar iets op achter. Welnu -- zoals je je kunt voorstellen ben zeer tevreden, onafhankelijk van de vraag op welke manier de oplossing tot stand is gebracht. Overigens bleek al snel (steeksproefsgewijs gecontroleerd) dat nu de complete IP range van 254 adressen (laatste octet) nu beschikt over reversed DNS. Optimist Kan deze medewerker misschien ook iets voor mij betekenen? Mijn IP is namelijk: 85.*.*.* Edit Wanabo; ivm privacy je ip adres van ** voorzien! Gewijzigd door Wanabo op 10 January 2007, 15:08 |
|
|
Optimist |
Geplaatst op 15 January 2007, 14:32
|
Donateur » Diemen - The Netherlands Berichten: 376 Lid sinds: 11 Dec 2006 |
Nog een paar berichten en als afsluiting van de oplevering van de verbinding door Orange: Ik ontving een brief met melding van oplevering, zie http://www.jonk.name/Bestelling-ADSL/...elding.jpg. Bij mijn bestelling heb ik aangegeven dat mijn telefoonlijn door Orange kan worden overgenomen. In deze brief wordt het 'porteren' van de verbinding gemeld: http://www.jonk.name/Bestelling-ADSL/...lefoon.jpg. Op dezelfde dag dat ik de brief van Orange over het 'porteren' van mijn telefoonnummer kreeg, ontving ik een vier pagina's lange brief van KPN, zie hieronder: http://www.jonk.name/Bestelling-ADSL/...-1van4.jpg http://www.jonk.name/Bestelling-ADSL/...-2van4.jpg http://www.jonk.name/Bestelling-ADSL/...-3van4.jpg http://www.jonk.name/Bestelling-ADSL/...-4van4.jpg Ik vind dat de brief van KPN duidelijk maakt dat het bedrijf niet echt onafhankelijk opereert. Zo wordt er toch wel zeer uitdrukkelijk gevraagd of de omzetting wel de bedoeling is, en dat KPN met Internet + Bellen toch ook zo'n aantrekkelijk product heeft. Dit sterkt me in mijn mening dat het niet goed is dat KPN zowel dienstenaanbieder als eigenaar is van het telefoonnetwerk in Nederland. Het geeft KPN een voorsprong op de competitie en werkt daarmee marktwerking tegen. Als laatste ontving ik vandaag (!) een iPod nano, als welkomstgeschenk: http://www.jonk.name/Bestelling-ADSL/...Cadeau.jpg. Mijn conclusie is dat de oplevering en de portering van het telefoonnummer eigenlijk vlekkeloos verlopen is. Een prima dienstverlening! Optimist |
|
|
Optimist |
Geplaatst op 16 January 2007, 08:15
|
Donateur » Diemen - The Netherlands Berichten: 376 Lid sinds: 11 Dec 2006 |
Quote Defrie schreef: Er ligt tussen de centrale en de analoge aansluiting ergens een stukje glasvezel volgens de technici. Dus de ADSL check van Orange schijnt te vroeg gejuicht te hebben, dan schijnt het dus niet te kunnen. Wie kan me helpen, wie kan uitleggen, waarom KPN wel ADSL aan kan bieden, Orange niet? Ik heb dit eerder gezien, en wel bij een nieuwe wijk in Amersfoort. Daar was precies hetzelfde aan de hand. Kennelijk heeft KPN in de wijk een locatie waar een DSLAM staat, en anderen niet. In Amersfoort hebben andere providers op een gegeven moment ook besloten DSLAM's te plaatsen en daarmee was het probleem opgelost. Overigens sterkt dit me weer in mijn opvatting dat de infrastructuur (glasvezel, koperdraadjes, kabel TV) nooit in handen had moeten worden gegeven van particuliere bedrijven. Je krijgt er deze vreemde effecten van. Optimist |
|
|
MCSE3737 |
Geplaatst op 16 January 2007, 16:39
|
Activiteit Berichten: 10 Lid sinds: 05 Jan 2007 |
Hallo, Ik heb de stap genomen om van een super stabiele snelle verbiding(xsdsl.nl) over te stappen naar Orange Family+Telefoon totaal, zoals ik in een ander topic al eens heb aangegeven. IK HEB NU AL SPIJT ALS HAAR OP MIJN HOOFD EN ?BEN NOG NIET EENS AAN GESLOTEN!!! Zie mail wisseling: Ik geef de status morgen door, als dat nog kan dan (lees van onder naar boven) Beste Helpdesk, Dat heb ik een paar keer gedaan. Ik kom daar niet verder, men zegt dat de lijn 15 of 16 januari wordt over genomen en dat internet een aantal dagen afgesloten blijft. Dus, nogmaals het verzoek de bestaande lijn te handhaven tot 28 februari en om op 1 maart de lijn zonder onder onderbreking te migreren. Zoals ik bij de helpdesk al heb aangegeven wil ik u er op wijzen dat ik voor mijn werk absoluut niet zonder internet thuis kan in verband met consignatie dienst. Ik ga er van uit dat dit nu wordt geregeld en dat mijn lijn niet op 16 januari wordt over genomen. Wanneer Orange alsnog tegen mijn wensen in de lijn overneemt voor eind februari zie ik onmiddelijk af van het contract dat ik heb af gesloten met Orange. Ik heb de legenda van mijn contact met Orange tot nu toe exact bijgehouden en tot nu toe wordt ik niet blij van de service. Ik wil niet meer afgescheept worden, ik wil geholpen worden. Groeten, MCSE3737 > Message Received: 15/01/07 04:40 PM > From: "Orange Breedband Helpdesk" > To: "mcse3737" > Cc: > Subject: Re: abonnee W1875161 (KMM123147I9197L0KM) > > Geachte mcse3737, > Voor het later te laten ingang kutn u het beste telefonisch contact opnemen met de helpdesk op nummer 0900-9515 (€0.20 p/m) > > Wij hopen u voldoende te hebben geïnformeerd > Met vriendelijke groeten, Orange Nederland Breedband BV > Original Message Follows: ------------------------ klantinformatie naam: ********** klantnummer: ********** e-mailadres: ************@orange.nl abonnement: DSL_FT_FAMILY gekozen fase (clc): mijn bestelling / correspondentie extra diensten: Telefonie besturingssysteem: vraag Hallo, Ik heb vernomen dat mijn huidige verbinding bij xsdsl tot 28 februari a.s. moet worden door betaald. Ik heb via orange heldesk gehoord dat jullie mijn lijn 16 januari over willen nemen. Ik wil graag dat de verbinding wat later wordt overgenomen omdat ik anders niet meer kan internetten en er toch voor betaal. Dubbele kosten wil ik ook niet. Wat ik verder graag wil is een vloeiede overgang omdat ik voor mijn werk niet zonder internet kan. Dus graag per 25 februari de lijn overnemen en dan zsm internet er op |
|
|
Lizard |
Geplaatst op 16 January 2007, 20:31
|
Beheerder Berichten: 373 Lid sinds: 13 May 2006 |
Is denk ik niet helemaal de schuld van orange, dit staat er nl op de site: http://www.orange.nl/open/overstappen/faq_2.html # moet ik mijn huidige ADSL abonnement zelf opzeggen? Als je een verzoek tot overstappen doet bij Orange, dan wordt je huidige provider automatisch op de hoogte gebracht van de overname van de ADSL aansluiting. Desondanks raden wij je aan zelf ook je abonnement op te zeggen voordat je contractstermijn wordt verlengd. Hierbij kun je gebruikmaken van de voorbeeldbrief. Zeg je huidige account niet op voordat je van ons een bevestiging hebt ontvangen van de geplande opleverdatum van je nieuwe abonnement. Je dient wel de contractuele verplichtingen van je oude provider in acht te nemen met betrekking tot opzegging van het abonnement en contractsduur. Verder heb ik bij m'n eigen overstap ook 1 maand 'dubbel' betaald, is bij een overstap van internet provider niet echt te voorkomen. |
|
|
Basrose |
Geplaatst op 16 January 2007, 20:38
|
Activiteit » Gouda Berichten: 13 Lid sinds: 16 Jan 2007 |
en dan is het zeker dat je niet al te lang down bent... als alles goev erloopt dan |
|
|
MCSE3737 |
Geplaatst op 17 January 2007, 15:17
|
Activiteit Berichten: 10 Lid sinds: 05 Jan 2007 |
ik HEB m`n contract zelf opgezegd. Alles volgens de regels dus............. (heb overigens nog intrnet hetgeen een goed teken is) |
|
|
MCSE3737 |
Geplaatst op 17 January 2007, 21:15
|
Activiteit Berichten: 10 Lid sinds: 05 Jan 2007 |
Antwoord gehad van Orange. De migratie vind op 24 januari plaats wordt gemeld. Ze gaan op de rest van mijn mail gewoon, domweg niet in. Het lijkt wel of ze alleen de eerste 2 regels van de mail lezen. Nu weet ik best dat iedere helpdesk zuigt. Volgens mij is een goede helpdesk een gat in de markt. |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Verloop bestelling ADSL Family', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Gratis af te halen: ADSL/VoIP modem Huawei HG655d (met root access) | Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur | : 1 | 19 Dec 2018 |
wijziging \adsl Extra 20MB/S naar ADSL internet 30MB/S | Algemeen | : 5 | 25 Aug 2017 |
Zyxel modem adsl lampje brandt niet | Algemeen | : 10 | 02 Feb 2017 |
ADSL/VDSL instellingen | Frequently Asked Questions | : 5 | 31 Dec 2016 |
Welk modem kan ik gebruiken met Online ADSL extra/familie? | Eigen modem configuratie en problemen | : 125 | 30 Nov 2016 |
Advertentie