Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
geen verbinding...
|
|
gijs_schouten |
Geplaatst op 09 April 2006, 13:11
|
Activiteit » haarlem Berichten: 19 Lid sinds: 09 Apr 2006 |
hallo allemaal, ik heb sinds 1,5 week wanadoo. sinds mijn overstap heb ik alleen maar problemen gehad. ik had tiscali en dat werkte perfect. echter gelokt door de hoge snelheden en lagere prijs toch overgestapt... nu krijgt mijn livebox geen verbinding, of heel af en toe wel verbinding maar traint ie heel vaag in... met een upload van 112kb bijv. Ik heb al een fortuin aan de helpdesk uitgegeven en wordt daar echt helemaal knettergek van. die gasten weten echt niet waar ze het over hebben. Ik zou teruggebeld worden door de 2e lijnshelpdesk. die heeft mijn voicemail ingesproken dat ik weer kan bellen met de helpdesk... schiet lekker op~! nu zou er een monteur gaan komen. die heeft metingen gedaan in de wijkcentrale en komt terug met de briljante opmerking dat hij mijn livebox niet kan pingen... goh.. vreemd als ik geen verbinding krijg! Al met al wordt ik er helemaal gestoord van.. zijn er meer mensen met zulke ervaringen? en hebben jullie misschien een tip om ze bij wanadoo eens sneller aan het werk te krijgen voor je? alvast bedankt, gijs |
|
|
rrozema |
Geplaatst op 09 April 2006, 14:46
|
Activiteit » Delft, 2191 meter vanaf Dt-Vhf Berichten: 2800 Lid sinds: 19 Feb 2006 |
Quote gijs_schouten schreef: nu krijgt mijn livebox geen verbinding, of heel af en toe wel verbinding maar traint ie heel vaag in... met een upload van 112kb bijv.... ... en hebben jullie misschien een tip om ze bij wanadoo eens sneller aan het werk te krijgen voor je? Allereerst, er gaat bij iedere organisatie wel eens iets mis, dus ook bij Wanadoo. Ook toegegeven, de Wanadoo helpdesk heeft alleen voor standaard problemen een standaard oplossing, met echte problemen vang je meestal bot. Maar eigenlijk kon je dit verwachten, met zo'n lage prijs moet er ergens op bezuinigd zijn ;-) Maar toch, probeer je -terechte- frustratie een beetje in toom te houden, dan bereik je het meeste. Om je alvast een beetje op gang te helpen een paar tips voor dingen die je zelf kan nakijken: - controleer je bedrading nog eens heel secuur; je geeft aan dat er wel verbinding is, maar heel slechte kwaliteit, dus: - heb je je oude splitter er tussen uit gehaald? - zijn de verbindingen goed geleidend aangesloten? Het gaat om hoogfrequente signalen, dus elke overgang geeft extra storing, - probeer je livebox zo dicht mogelijk bij het punt te plaatsen waar je telefoonlijn je huis binnen komt; dit is echt geen lulkoek van de helpdesk. Er mag dus bijvoorbeeld geen aftakking 'voor de telefoon in de slaapkamer' of zo tussen de livebox en de hoofdaansluiting zitten. - als je enkel je livebox aansluit aan het hoofdaansluitpunt, gaan dan (na mogelijk meerdere minuten) de lampjes bovenop de livebox branden op de manier zoals beschreven in de installatie handleiding? - Kun je wel normaal in het configuratie scherm van de livebox komen als je die livebox niet op de kpn lijn aansluit en alleen via een utp kabel aansluit op je computer? Door steeds delen afzonderlijk te testen, kun je de fout oorzaak beter localiseren en hoe beter jij weet waar de fout begint, hoe meer kans je hebt dat de helpdesk je snel kan helpen. En tenslotte; het kan -zoals gezegd- zijn dat er inderdaad iets is fout gegaan bij Wanadoo of KPN, dan heb je echt de helpdesk nodig, dus: blijf vriendelijk ... |
|
|
mischa |
Geplaatst op 09 April 2006, 20:28
|
Activiteit » Heerhugowaard Berichten: 105 Lid sinds: 14 Feb 2006 |
Ik heb ook gehoord van mensen, dat het aan hun netwerkkaart lag. probeer ook even een nieuwe driver voor je netwerkkaart. mischa Livebox + telefonie /SMC modemrouter + WIFI als switch en accesspoint in gebruik / 16 poorts 100Mbit switch / AMD AThlon 2800+ + 2GB + 200GB SATA + ATI X800
|
|
|
Vlokjesman |
Geplaatst op 11 April 2006, 14:07
|
Activiteit » Wijzen komen uit het Oosten. Berichten: 108 Lid sinds: 11 Apr 2006 |
laat je trained snelheid eens zien. en heb je alleen maar trage verbinding overdag in de middag of in de avond. |
|
|
gijs_schouten |
Geplaatst op 12 April 2006, 10:52
|
Activiteit » haarlem Berichten: 19 Lid sinds: 09 Apr 2006 |
Bedankt voor de reacties allemaal, zal het even doornemen: frustratie in toom houden Heb je helemaal gelijk in... ik weet dat het niet opschiet als ik kwaad reageer.. maar na (ondertussen) 2 weken wordt het wel wat moeilijk.. bedrading Belangrijk punt. dus meteen gecontroleerd. Er zit een kabeltje van 20cm tussen isra en livebox. kabel is prima. stekker zit goed vast. lampjes Als de livebox het doet, ik herhaal als, branden de lampjes voor wireless, telefonie en internet. echter dat als is nu in totaal 3x geweest in de 2 weken. configuratiemenu Ik kan zowel via wireless als via een utp kabel verbinding krijgen met de livebox en kom dan in zowel de webinterface als in telnet. driver netwerkkaart Over welke kaart heb je het nu? de pcmcia kaart in de livebox? voor alle andere kaarten op mijn netwerk zijn recente drivers geinstalleerd en die werken allemaal prima. trained snelheid Helaas heb ik nu geen verbinding dus ook geen trained snelheid om te laten zien. de laatste die ik had was: 12xxx down en 112 up. Echter bij diverse speedtesten kwam ik niet boven een downloadsnelheid van ongeveer 400kB/s (dus ongeveer 3200 down) en zo'n 11kB/s (88) up (de xxx weet ik niet meer precies...) Ondertussen heb ik weer een keer gebeld waarom ik nog steeds niets gehoord heb... blijkt de case gesloten te zijn! dit omdat ze tot tweemaal toe overdag naar mijn huistelefoon hebben gebeld en daar geen gehoor hebben gekregen... dit terwijl de afspraak was om op mobiel te bellen aangezien ik moet werken (om mijn internet te kunnen betalen ) Dus geprobeerd niet kwaad te worden en gevraagd de case te heropenen... en mij terug te laten bellen op mobiel.. Ook is ondertussen wel alvast de eerste betaling afgeschreven.. logisch natuurlijk aangezien dat automatisch gaat... maar ik heb hem toch maar even laten storneren! Ik zit erover te denken om de hele handel maar af te blazen.. heeft iemand een goeie tip voor een alternatief? groet en dank, gijs Gewijzigd door gijs_schouten op 12 April 2006, 10:53 |
|
|
Vlokjesman |
Geplaatst op 12 April 2006, 11:04
|
Activiteit » Wijzen komen uit het Oosten. Berichten: 108 Lid sinds: 11 Apr 2006 |
Oke je hebt dus duidelijk je kabels wel goed. Ga idd niet kwaad tegen die gasten Cases worden indd gesloten op het moment dat klant niet bereikbaar is .. en het mobiele nummer verkeerd ( of ook niet ) is. Betalingen zijn idd automatisch maar ik zou het niet storneren. Dit is allemaal omdat je dan incasso achter je aan krijgt en je kunt hoog of laag springen. Ze winnen en krijgen toch het geld wel. hoe het verder met download uploads ja .. ik neem aan dat je geen verbinding heb of dat je livebox niet goed inlogt ( dhcp ak of dhcp send of dhcp rec ) advies controleer of op de livebox het uitroep teken brandt of knippert. en of je zoja bel wanadoo op en geef aan dat je livebox defect is. en als de livebox is aangesloten controleer als je belt met KPN of je een TIK hoort in de livebox ( niet dat het belangrijk is maar dan weet je of de livebox wel of niet stuk is ) verder weet ik niet zoveel ben net wakker maar ik hoop dat je er mee uit de voeten kan komen. Ik ben ijdel. I know I am!
|
|
|
gijs_schouten |
Geplaatst op 12 April 2006, 11:36
|
Activiteit » haarlem Berichten: 19 Lid sinds: 09 Apr 2006 |
Quote Vlokjesman schreef: controleer of op de livebox het uitroep teken brandt of knippert. en of je zoja bel wanadoo op en geef aan dat je livebox defect is. en als de livebox is aangesloten controleer als je belt met KPN of je een TIK hoort in de livebox ( niet dat het belangrijk is maar dan weet je of de livebox wel of niet stuk is ) het uitroepteken brandt niet en heeft dat ook nog nooit gedaan. Die tik waar je het over hebt is denk ik fysiek in de livebox zelf? daar hoor ik idd. wel een tik, is dat goed of juist slecht? gijs |
|
|
Puma |
Geplaatst op 12 April 2006, 14:26
|
Donateur » Hier Berichten: 506 Lid sinds: 26 Mar 2006 |
getik hoort zo. schakelaar die KPN van Wanadoo scheidt. het is dus niet slecht!
|
|
|
gijs_schouten |
Geplaatst op 12 April 2006, 17:21
|
Activiteit » haarlem Berichten: 19 Lid sinds: 09 Apr 2006 |
Hallo Allemaal, ben er weer... heb verbinding! waardes: Status ADSL-lijn Verbonden ADSL standaard G992_5_A Upstream 156 Kb DownStream 12456 Kb Afname Dichtbij : 17.2 (dB) Ver weg : 4.1 (dB) SNR-marge Dichtbij : 8 (dB) Ver weg : 8 (dB) HEC-teller 10 Firmware 0xe200314 ES-teller van 15 min 0 CRC-fouten 2 ES-teller van 1 dag 0 De afstand tot de centrale zou 473 meter zijn... Edit; wanabo, ik heb de smileys uitgeschakeld. Gewijzigd door Wanabo op 12 April 2006, 18:07 |
|
|
Wanabo |
Geplaatst op 12 April 2006, 18:07
|
Superbeheerder » In the cloud » 3e wolk » Alles in 1 » Zyxel VMG8324-B10A » Asus RT-AC87U » TV Basis Berichten: 1762 Lid sinds: 05 Feb 2006 |
Nu hopen dat het stabiel blijft!!!!
|
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'geen verbinding...', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
ZyXEL VMG8324-B10A Lan na 5min geen ip adres meer | Zyxel configuratie en problemen | : 2 | 08 Jun 2020 |
ZyXEL VMG8324-B10A VDSL verbonden maar geen IP adres | Helpdesk | : 2 | 14 Apr 2020 |
Overgestapt maar krijg geen IP (Opgelost) | Opleveringsproblemen | : 5 | 22 Jan 2020 |
Overgestapt maar geen internet | Algemeen | : 2 | 05 Jan 2020 |
Wifi verbinding voor mijn pc. | WiFi | : 2 | 03 Jan 2020 |
Advertentie