Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
Pagina 2 van 2: 12
|
Raar bridge probleem met livebox
|
|
redyak |
Geplaatst op 07 February 2007, 18:39
|
Activiteit Berichten: 13 Lid sinds: 11 Sep 2006 |
inderdaad weer opnieuw begonnen. En na 8 uur zit ik nu alleen nog met de nieuwe Zonealarm 7 mijn messenger tegen houdt. Maar goed dat is geen orange probleem meer. Maar echt ik had bij een speedtouch gehaald die gewoon in bridge stand kan. |
|
|
Quindor |
Geplaatst op 13 February 2007, 22:50
|
Activiteit Berichten: 7 Lid sinds: 20 May 2006 |
Helaas moet ik jullie toch telleur stellen, de alternative methode heb ik altijd erin gehad als backup mocht er iets met de stroom of de livebox gebeuren en er dus een reset plaats vinden. Maar het is verre verre van hetzelfde. Dit heeft te maken met NAT. Er zijn meerdere redenen. - Op dit moment zit ik achter een dubbele nat engine, die van mijn ISA firewall en die van de livebox. Het kan alleen maar stuk gaan, verkeerd gaan, crashen, etc. - Active en passive dingen gaan keihard STUK op dubbel NAT en zelfs met enkele NAT eninges soms. VPN, ipsec, etc. allemaal een absolute NO-GO. - Traag, sloom, naar. De livebox moet nu werken. Ik heb al mijn configs kwa poorten en gebruik moeten aanpassen want de lievbox verslikt zich compleet in zijn werk. Waar mijn ISA met gemak 1400 Connections per minuut trekt in bridge mode, haal ik misschien er nu nog zo'n 250? Ook kunnen andere pc's spontaan niet meer internetten en heb ik lange en trage wachttijden soms... om niets, puur omdat de livebox connecties aan het afhandelen is. - 3 tier firewall. Mijn firewall is opgebouwd uit 3 netwerk kaarten. Een externe, een interne en een DMZ/Wireless segment. Vanuit extern en wireless mag ik vpn doen. Wireless mag naar internet en niets mag naar intern behalve als ik daar poorten voor open. Vanuit alle 3 de kanten kan ik een vpn met de firewall op bouwen om zo toch over de netwerken te kunnen. Zo kan ik internet aanbieden over wireless voor mensen die in de straat staan toevallig maar kunnen ze niet bij mijn normale netwerk en kan het ook niet "gehacked" worden zoals het geval met wireless security. Nu mijn firewall niet meer zijn internet ip heeft, knalt dit hele concept in elkaar vanwege DNS perikelen. - De livebox kun je gewoon keihard vast laten lopen. Eens in de zoveel dagen doet ie niets meer. Kan er op inloggen en ding een reboot geven en dan werkt het weer, maar anders krijg ik er geen verkeer meer doorheen. Vaag. - Waarom? Het werkte zo uitermate vlekkeloos, fijn, vloeiend en efficient. Ik had werkelijk waar NOOIT problemen, maanden achter elkaar. Was zeer content. En helaas kan ik zo nog wel eventjes doorgaan met waarom deze oplossing en situatie absoluut onwerkbaar voor me is. Ik ben bang dat het er op neer gaat komen dat ik een andere modem moet gaan kopen, zo te horen doen speedtouches het prima, en hoewel ik die dingen in NAT mode ook haat (slechte NAT engine, iig de 510 en aanverwanten) zijn die prima in sip_spoofing mode te zetten waarna ze zo stabiel als een huis een bridge voor je verzorgen. Wel een beetje jammer van wanadoo/orange. Ik ga binnenkort nog maar eens proberen contact op te nemen met de helpdesk. Al mijn testen tot nu toe hebben helaas niets opgeleverd. Wel bedankt voor de ideeen en tips. Maar ik *moet* gewoon het ip van mijn internet verbinding op mijn NIC van mijn firewall hebben. Een betere, stabielere, efficientere manier is er gewoon niet. Alle workarounds hebben gewoon nadelen. Quindor |
|
|
Richard |
Geplaatst op 14 February 2007, 01:22
|
Activiteit » Maastricht Berichten: 2179 Lid sinds: 03 Apr 2006 |
Quote Op dit moment zit ik achter een dubbele nat engine, die van mijn ISA firewall en die van de livebox. Het kan alleen maar stuk gaan, verkeerd gaan, crashen, etc. Hier totaal geen last van, mijn linux machine doet namelijk ook aan NAT, zo is mijn interne netwerk op de 10 range, dan gaat hij natten naar de 192.168 range van de livebox en de livebox op zijn beurt NAT het weer naar het externe ip adres. Ook met diverse routers heb je dat met WAN methode maar gaat zelden fout. Het enige probleem wat e.e.a. kan opleveren is als je laatste firewall, een interne ip range absoluut niet wenst te natten omdat hij gaat checken op een niet-interne ip op de uitgaande interface. Gezien je punt 3... is die ISA firewall van je soms een stukje hardware ofzo? Dit gezien je spreekt over het vele aantal connecties wat deze aan kan. Punt 4 kan wijzen op een livebox probleem, er zijn mensen die regelmatig een reset nodig hebben, en er zijn er die er nooit problemen mee hebben. Voor jouw zal deze oplossing waarschijnlijk inderdaad onwerkbaar zijn. Het was maar iets wat ik aangaf om te proberen. Nee heb je, ja kun je krijgen en voor hetzelfde geld had je die genoemde problemen niet ervaren. Op de genoemde problemen hoeven we verder niet in te gaan omdat je al aangeeft dat dit problemen zijn in jouw specifieke situatie. In dat kader vraag ik me dan ook af of die ISA firewall een stukje hardware is en of daar niet misschien ook een deel van de compatibiliteitsproblemen aan te wijten zijn. Dit gezien het feit dat er met linux firewalls en de meeste routers de genoemde problemen helemaal niet of nauwelijks optreden. Het probleem van een extern ip moeten hebben op de NIC heb ik ook gehad met de shell die ik voor de firewall gebruik. Daardoor draait er nu 1 versie ouder. Als je perse wilt blijven vasthouden aan die ISA firewall dan zijn er slechts enkele mogelijkheden die in jouw geval overblijven. 1.) Overstappen naar een andere provider 2.) Telefonie van Orange niet gebruiken en een ander modem in bridgemode gebruiken voor je Orange aansluiting, danwel telefonie niet gebruiken en de Livebox gewoon in bridgemode zetten (als dat uberhaupt nog kan). 3.) Op zoek gaan of er geen mogelijkheid is dat die firewall ook op inkomend intern ip kan werken i.p.v. dat hij perse een extern ip moet hebben op zijn firewall NIC. 4.) Afstappen van die ISA firewall en een andere gaan gebruiken. Ik weet het, 't zijn niet de leukste mogelijkheden, maar gezien jouw specifieke wensen ben ik bang dat dit het enige is wat nog overblijft. V.w.b. ideeën en tips uiteraard graag gedaan en persoonlijk vindt ik het ook jammer dat het niet geholpen heeft. Zelf zou ik ook liever een bridge-optie MET behoud van telefonie zien in de Livebox en ook uPnP ondersteuning want die zit er ook niet in, doch ik ben bang dat zoiets er niet snel zal komen. Gewijzigd door Richard op 14 February 2007, 01:22 Greetings, Richard.
|
|
|
Quindor |
Geplaatst op 20 February 2007, 16:04
|
Mjah, ondanks alle pogingen en probeersels, etc. krijg ik met geen mogelijkheid meer een bridge voor elkaar met de LiveBox. Vandaar dus ook dat ik een speedtouch 456 heb besteld, was zo'n 30E inclusief transport vanaf marktplaats. Kan ik gewoon sip_spoofing gaan doen en ben ik van alle problemen af. Daarnaast is er een cool programmatje genaamd DMT waarmee je zelf je lijn tuning wat kan afstellen en in de gaten houden. Ik ben benieuwd, helaas lijkt dit de enigste mogeijkheid voor ons bridge mensen. Quindor |
|
|
Optimist |
Geplaatst op 20 February 2007, 22:13
|
Donateur » Diemen - The Netherlands Berichten: 376 Lid sinds: 11 Dec 2006 |
@Richard: ISA firewall is een product van Microsoft dat in principe gewoon op PC hardware draait. Ik vermoed dat het probleem niet in de hardware zit. @Quindor: Ik kan alleen maar aanbevelen om te kiezen voor de optie om een router in bridge mode te zetten en vervolgens het MAC adres van de Livebox te configureren in de externe Ethernet interface van de ISA firewall. Vervolgens zorg je ervoor dat de ISA firewall door middel van DHCP zijn IP adres toegewezen krijgt. Het veranderen of spoofen van het MAC adres is onder Windows / ISA server volgens mij niet in alle gevallen mogelijk, dus daar zou je nog tegen een klein probleempje aan kunnen lopen. Sinds ik een SpeedTouch modem in bridge mode heb draaien is mijn verbinding niet meer 'down' geweest (bijna twee weken nu). Met de Livebox in router mode + telefonie had ik zeer regelmatig vastlopers en moest ik de Livebox steeds resetten. Ik heb ook een Linux gebaseerde firewall, die netjes door middel van DHCP via de SpeedTouch bridge een IP adres toegewezen krijgt. Dat werkt prima! Niet opgeven hoor -- stapje voor stapje werken en je zult er uit komen! Optimist Gewijzigd door Optimist op 20 February 2007, 22:14 |
|
|
Richard |
Geplaatst op 24 February 2007, 02:04
|
Activiteit » Maastricht Berichten: 2179 Lid sinds: 03 Apr 2006 |
Quote -emac [eth0 mac-adres+2 (eindigd die op 88 zet em dan op 90)] Mooie oplossing, waarvoor dank. Maar even theoretisch... wat nu als het macadres op FF eindigt? Moet je hem dan op 01 zetten en moet dan wel of niet het voorgaande paar ook 1 hoger? Of is dat niet bekend? Greetings, Richard.
|
|
|
mesa57 |
Geplaatst op 24 February 2007, 10:26
|
Activiteit » @localhost Berichten: 1194 Lid sinds: 01 Dec 2006 |
Ik denk dat het niet zoveel uitmaakt als het maar afwijkt ? |
|
|
Quindor |
Geplaatst op 12 March 2007, 21:02
|
Kijk eens aan, heel mooi zeg. Theoretisch gezien moet dat inderdaad ook werken. Damn, that I didn't think of that.... Nou ja, ik ben inmiddels gelukkig met mijn 30 euro speedtouchje. Werkt out of the box (okay, firmware upgrade) perfect en 100% stabiel. Ook train ik doormiddel van dmt.exe hoger in. Zit nu op 10,5Mbit waar ik eerst op 9,2Mbit zat ongeveer. Scheelt toch weer een beetje. Bedankt voor de oplossing te posten in ieder geval. Ik verwacht dat je hier een hoop mensen blij mee maakt! Quindor |
|
|
Fedora |
Geplaatst op 13 March 2007, 16:08
|
Activiteit Berichten: 38 Lid sinds: 01 Jul 2006 |
lollig om te lezen dat er zoveel mensen de speedtouch als alternatief modem nemen. ikzelf heb sinds 1 week ook de speedtouch 546(i) Meesterlijk ding. Had sinds oktober zerieuze problemen met de lb, wat mij heeft besloten om een ander modem te kopen en ook een 2e telefoonlijn aan te laten sluiten door kpn. Omdat ik een 20mbits snelheid voor 30 euro scherp vind neem ik de gemaakte kosten van het modem en kpn voor lief Ik bel nu dus weer via kpn ipv orange's lb. Een vastlopende telefoon verbinding als ik aan het bellen ben met de nuon is voor mij onaanvaardbaar. |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Pagina 2 van 2: 12
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Raar bridge probleem met livebox', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Glasvezel abonnement fritz box 5490 Bridge Mode | Eigen modem configuratie en problemen | : 2 | 21 Apr 2021 |
Bridge modus Support | Zyxel meer apparaten aansluiten | : 3 | 06 Apr 2020 |
Geen interactie tv Canal Digitaal! Bekend probleem online.nl | Onopgeloste aangemelde problemen bij Online | : 1 | 27 Jul 2019 |
Modem in Bridge mode voor internet en TV | Zyxel meer apparaten aansluiten | : 3 | 05 May 2019 |
Werkende Bridge Modus | Zyxel meer apparaten aansluiten | : 8 | 14 Mar 2019 |
Advertentie