Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
Wanadoo family echt traag....
|
|
Richard |
Geplaatst op 13 April 2006, 20:54
|
Activiteit » Maastricht Berichten: 2179 Lid sinds: 03 Apr 2006 |
Yep, ik heb ze nu ook op die andere twee kleuren zitten, oranje en wit of zoiets geloof ik, zo uit mijn hoofd gedacht? Maar dat komt weer omdat bij aanleg van de analoge lijn op het andere aderpaar nog een ISDN verbinding zat die pas later afgekoppeld zou worden. Normaliter klopt mijn verhaal van die 5 draadjes dus wel in die echte goede kabel, maar je hebt uitsluitend rood en blauw nodig, de rest niet. Greetings, Richard.
|
|
|
Vlokjesman |
Geplaatst op 14 April 2006, 15:29
|
Activiteit » Wijzen komen uit het Oosten. Berichten: 108 Lid sinds: 11 Apr 2006 |
note
Ik ben ijdel. I know I am!
|
|
|
mischa |
Geplaatst op 15 April 2006, 10:02
|
Activiteit » Heerhugowaard Berichten: 105 Lid sinds: 14 Feb 2006 |
Normaal zitten er in je ISRA punt 4 aders rood, blauw en oranje, wit Rood en blauw zijn de primaire en oranje en wit de secundaire Maar je kunt bijv. ook een lijn aanvragen op oranje en wit. Dit heb ik zo gedaan bij mijn ouders. Die hadden ISDN en ADSL van Planet op de rode en blauwe draad. Nu hebben we eerst een analoge lijn aangevraagd op de oranje en witte draad toen daar op Wanadoo aangevraagd. Toen dit geregeld was hebben we de ISDN en ADSL van planet en KPN opgezegd. Zo bleven de kosten lager dan eerst terug van ISDN naar analooge lijn en belangrijker zaten we niet zonder ADSL (anders 4 weken zonder) overigens heb ik mijn ISRA punt verlegd, dus eerst een kabel van orgineel ISRA punt naar de meterkast gemaakt. en daar ben ik de boel gaan verdelen en toch komt mij snelheid niet onder de 12 mibt en zit toch ongeveer 2000 meter bij de wijk centrale vandaan. Belangrijk is gewoon dat je zorgvuldig omgaat met de verbindingen die je maakt (solderen) laat dit soort werkzaam heden ander doen door iemand die dat goed kan en zorgvuldig werkt. Mischa Livebox + telefonie /SMC modemrouter + WIFI als switch en accesspoint in gebruik / 16 poorts 100Mbit switch / AMD AThlon 2800+ + 2GB + 200GB SATA + ATI X800
|
|
|
Puma |
Geplaatst op 15 April 2006, 12:26
|
Donateur » Hier Berichten: 506 Lid sinds: 26 Mar 2006 |
Quote mischa schreef: overigens heb ik mijn ISRA punt verlegd, dus eerst een kabel van orgineel ISRA punt naar de meterkast gemaakt. en daar ben ik de boel gaan verdelen en toch komt mij snelheid niet onder de 12 mibt en zit toch ongeveer 2000 meter bij de wijk centrale vandaan. Mischa wijkcentrale? die bestaan niet. wijkkast of kabelverdeler wel (officieel is het kabelverdeler). ook denk ik dat je de centrale bedoelt. want 2000 meter van een wijkkast en dan ook nog is een stuk naar de centrale zal niet best zijn. kabels vanaf de wijkkast naar een huis toe is max 800 meter. meesten zitten ongeveer 400 meter ervan af. boederijen komen wel tegen de 800 meter aan. Gewijzigd door Puma op 15 April 2006, 12:27 |
|
|
Vlokjesman |
Geplaatst op 15 April 2006, 13:23
|
Activiteit » Wijzen komen uit het Oosten. Berichten: 108 Lid sinds: 11 Apr 2006 |
DSLAM
Ik ben ijdel. I know I am!
|
|
|
Puma |
Geplaatst op 15 April 2006, 16:12
|
Donateur » Hier Berichten: 506 Lid sinds: 26 Mar 2006 |
DSLAM, wat ook ASAM genoemd wordt. staat in het telco ruimte in een centrale samen met PSTN etc kasten. (KPN) grotere centrales zoals die van Nijverdal hebben een aparte ruimte voor andere telco's zoals Wanadoo etc. ps. ik zal binnenkort wel een aantal foto's nemen van de centrale van Nijverdal. indien gewenst. plaats ik ze ook hier in een aparte topic. Gewijzigd door Puma op 15 April 2006, 16:14 |
|
|
Richard |
Geplaatst op 15 April 2006, 16:33
|
Activiteit » Maastricht Berichten: 2179 Lid sinds: 03 Apr 2006 |
Wijkkast? Hmmz.. maar ze noemen het wel wijkcentrale. Het is inderdaad meer een kast of een ruimte. Quote Exact zo heb ik het ook gedaan. Mijn isdn per 31 maart opgezegd, en in februari analoge lijn aangevraagd en laten aanleggen per 1 maart. Toen per 1 maart Wanadoo aangevraagd, dan wist ik zeker dat ik een paar dagen speling had en dubbel internet. Wanadoo duurde hier namelijk 2 a 3 weken, net van tevoren kennissen laten aansluiten. Dus ik had hier ook inderdaad 21 maart internet. Werkt perfekt, minimum aan kosten. En KPN maar vragen waarom ik analoog wilde. Terwijl omzetten van ISDN naar analoog (migratie dus) 75 euro kost en een nieuwe lijn 48,nogwat. Daarnaast kostte het verhuizen van mijn abo van isdn naar analoog (bij de isp) ook nog eens het nodige geld en moest een ander modem komen ook weer. Pffff... Gewoon alles weg, Wanadoo genomen, en 10 dagen dubbel internet betaald maar da's te doen. Als je foto's hebt Senoer, graag, die materie vind ik ook reuze interessant. Gewijzigd door Richard op 15 April 2006, 16:34 Greetings, Richard.
|
|
|
mischa |
Geplaatst op 19 April 2006, 08:47
|
Quote Senoer schreef: ps. ik zal binnenkort wel een aantal foto's nemen van de centrale van Nijverdal. indien gewenst. plaats ik ze ook hier in een aparte topic. Lijkt me leuk om plaatjes van te zien. Livebox + telefonie /SMC modemrouter + WIFI als switch en accesspoint in gebruik / 16 poorts 100Mbit switch / AMD AThlon 2800+ + 2GB + 200GB SATA + ATI X800
|
|
|
mischa |
Geplaatst op 19 April 2006, 08:52
|
Ja, die KPN ging bij mijn ouder ook rare vragen stellen. "gaat u dan naar een andere provider ect, ect." Maar dat internet plus bellen van hun is wel 2x zo duur. Misschien kunnen ze zich beroepen op de betere kwaliteit, maar dat zal voor wanadoo slechts een kwestie van tijd zijn. Ze hebben mij duidelijk gezegd dat er met telefonie wat opstart problemen kunnen zijn, dat klopt. Maar eerlijk is eerlijk dat wist ik van te voren. Livebox + telefonie /SMC modemrouter + WIFI als switch en accesspoint in gebruik / 16 poorts 100Mbit switch / AMD AThlon 2800+ + 2GB + 200GB SATA + ATI X800
|
|
|
Vlokjesman |
Geplaatst op 19 April 2006, 15:23
|
Wanadoo forever!! *kuch*help*kuch*me* .. Ik ben ijdel. I know I am!
|
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Wanadoo family echt traag....', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Webmail is heel erg traag | Algemeen | : 1 | 09 Dec 2018 |
Hulp gezocht: zeer traag bekabeld internet | Snelheid | : 15 | 08 May 2017 |
Glasvezel traag, valt steeds uit | Snelheid | : 7 | 03 Sep 2016 |
Livebox ADSL Extra (Family) vervangen met eigen modem | Livebox configuratie en problemen | : 4 | 10 Aug 2016 |
traag internet | Snelheid | : 22 | 09 Jul 2015 |
Advertentie