Onderwerp bekijken
WiFi, draadloos internetten met je LiveBox
Wifi zonder dongle
|
|
moonwalk |
Geplaatst op 23 January 2007, 19:17
|
![]() Activiteit ![]() Berichten: 16 Lid sinds: 08 Oct 2006 |
Ik heb 1 normale pc bekabeld naar LB Nu heb ik ook een nw. notebook met Intel wireless pro card. In de LB zit de orign. wifi card. De laptop ziet wel de LB, maar verder blijft een rood kruis in het wifi-icon staan. Waar moet ik het ssid en webkey invullen. Enige mogelijkheid wat ik zie, als leek zijnde, is in "eigenschappen voor draadloze verbinding", dan in de map "draadloze netwerken". Daar zie ik de benaming staan van de LB. Vraag ik daar de eigenschappen van op dan is er een kader waar ik de netwerksleutel kan intypen, maar daar is geen plaats voor 26 tekens. Iemand een idee van hoe het wel moet? Alvast thX. Gewijzigd door moonwalk op 23 January 2007, 22:21 |
|
|
hevi |
Geplaatst op 26 January 2007, 07:14
|
![]() Activiteit ![]() » Waalre Berichten: 69 Lid sinds: 29 Apr 2006 |
En vergeet ook niet om het REG knopje op de Livebox in te drukken als je de verbinding opzet. ![]() |
|
|
mesa57 |
Geplaatst op 26 January 2007, 08:59
|
![]() Activiteit ![]() » @localhost Berichten: 1194 Lid sinds: 01 Dec 2006 |
Wat doet dat REG knopje eigenlijk precies ? |
|
|
Lizard |
Geplaatst op 26 January 2007, 09:08
|
![]() Beheerder ![]() Berichten: 373 Lid sinds: 13 May 2006 |
Die zorgt ervoor dat inkommende wifi connecties geaccepteerd worden. Macadressen worden gedurende die paar minuten dat het wifi lampje knippert toegevoegd aan de mac filtering lijst. |
|
|
Columbus |
Geplaatst op 26 January 2007, 09:26
|
![]() Activiteit ![]() Berichten: 7 Lid sinds: 22 Jan 2007 |
Je kan ook handmatig het macadres toevoegen aan het filter. Via start, uitvoeren, typ "cmd" druk op ok Typ in dosvenster ipconfig /all De gegevens die je nodig heb staan hier, bij fysiek adres is je mac adres.(alle andere gegevens even noteren of copy) Daarna dit mac adres in de livebox toevoegen (streepjes vervangen door :) Edit Wanabo: Smileys uitgezet! Gewijzigd door Wanabo op 26 January 2007, 15:13 |
|
|
moonwalk |
Geplaatst op 26 January 2007, 19:15
|
Quote hevi schreef: En vergeet ook niet om het REG knopje op de Livebox in te drukken als je de verbinding opzet. ![]() div. malen ingedrukt. hij vind en lijst met "beveiligde" wireless connecties uit de omgeving, waaronder die van mij. Maar waar moet ik de ssid en wepkey invullen. Note: ik heb niets van de orange cd geinstalleerd. |
|
|
Fedora |
Geplaatst op 27 January 2007, 07:54
|
![]() Activiteit ![]() Berichten: 38 Lid sinds: 01 Jul 2006 |
Make sure your Windows XP has it's Wireless Zero Configuration Service Started. To do this go to your Control Panel -> Administrative Tools -> Services When the Services window opens up scroll down to the Wireless Zero Configuration and set it to Automatic Startup and then hit the Start button. Then hit OK. Now go into the Wireless Network Card properties and you should discover a Wireless Tab. en daarna tik in een browser: 192.168.0.1 ga naar wireless settings>security data encryption = WPA method = TKIP authentication = pre-shared-key keysettings= 23 keer iets willekeurigs intikken in notepad, en dit bij de keysettings plakken. apply, de verbinding met de router valt weg start -settings - network connections r-muisbutton op wireless network connection kies properties klik op wireless networks kies een wireless network dewelke je ziet in het midden, bij mij staat er automatic achter kies properties network authentication - WPA-PSK data encryption - TKIP vink weg > key is privided automaticly plak de key vanuit notepad in beide velden apply de connectie met internet/router komt weer terug controlle: r-muisbutton op de wireless network icon en kies View available network connections je ziet een melding dat de connectie een key nodig heeft bij mij ( lb icm |
|
|
moonwalk |
Geplaatst op 27 January 2007, 10:28
|
dank je. ga morgen aan de slag. ik laat resultaat weten. |
|
|
moonwalk |
Geplaatst op 29 January 2007, 00:28
|
Heb'm aan de praat. Toch nog ergens wat in het register achtergebleven. Hij vond tenminste 3x orange. Daarna reboot. toen op lb reset en pc laten zoeken. o.a. lb naam kwam tevoorschijn, verbinden, webkey en klaar thx voor support. |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
![]() ![]() |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Wifi zonder dongle', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem | Algemeen | : 2 | 13 Jan 2021 |
ZyXel en Wifi zonder internet verb. | WiFi | : 3 | 15 Nov 2020 |
Zyxel modem. Slechte wifi? | WiFi | : 1 | 06 Oct 2020 |
Wifi uitbreiding | Algemeen | : 1 | 23 Jun 2020 |
Huawei HG655d WIFI bugs/troubleshoot topic | Huawei configuratie en problemen | : 27 | 16 May 2020 |