obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
VIGOR 2800 modem/router werkt niet met ORANGE??
daktary
Ik heb een probleem en heb dit ook al voorgelegd op het tweakers forum en waarschijnlijk is de VIGOR 2800 nooit a/d praat te schoppen.

Maar wie weet zijn op dit forum zeer slimme mensen die toevallig een VIGOR2800 hebben !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
-----------------------------------------------------------------------------
Ik heb een Vigor 2800 gekocht maar krijg hem met geen mogelijk-heid aan de praat. Bij Draytek kreeg ik weinig hulp, wisten eigelijk niets. Binnen de Draytek site kan je een handleiding genereren die absoluut niet werkt, je moet de gegeven met de hand invullen volgens Draytek en dan werkt het nog steeds niet.
In de router ziet de laatste software??
-----------------------------------------------------------------------------
Gegevens,

Ik heb ORANGE FAMILY 20Mbits/s, geen telefonie.
Livebox werkt al 6 maanden, dus geen problemen a/d lijn, download snelheid 1.7Mbyte/sec is zeker O.K.

LiveBox verwijderd, FILTER en de VIGOR2800 geplaatst.

Geinstalleerd volgens Draytek "handleiding voor instellen Wanadoo ADSL"
MPoA / RFC1483 enable
encapsulation op 1483 Bridged IP LLC
VPI 8
VCI 35
G.DMT
Auto IP
Default MAC Adress

Ik krijg nu wel Lan verbinding maar geen WAN

Draytek gebeld, die gast had GEEN verstand van Orange, en zij je moet proberen met "Quick Start Wizard" je setting met de hand invullen.
En dit heb ik ingevuld:
VPI: 8
VCI: 35
Protocol/ Encapsulation: 1483 Bridge LLC
Fixed IP: Yes
IP Adress: 85.xxx.xxx.xxx
Subnet Mask: 255.255.255.0
Default Gateway: 85.xxx.xxx.1
Primary DNS: 194.xxx.xxx.xxx
Secondary DNS: 194.xxx.xxx.xxx

Daarna opgeslagen en alles opnieuw opgestart, enz.

Nu volgens modem wel WAN verbinding en LAN maar ik kan niet het internet op.

Modem kwam nieuw uit doos, dus dat hij stuk zou zijn lijkt onwaarschijnlijk.

Ik heb het verhaal en de instellingen wel honderd keer gewijzigd maar niets lukt. Iemand schreef op het tweakersforum dat het ook nooit gaat lukken doordat dit aan de centrale kan liggen.

DickSadSad

------------------------------------------------
>>>> NOOIT TE OUD OM TE LEREN <<<<<
 
Wanabo
Wat kun je aan de lan kant nog allemaal instellen?
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Richard
Fixed IP aan de WAN kant zou ik liever niet gebruiken.
Hij moet gewoon zijn ip van Orange krijgen, als hij dat niet krijgt is er iets niet helemaal lekker.
Ik zou me bijv. kunnen voorstellen dat je pppoE moet gebruiken en dan je gebruikersnaam en wachtwoord van de verbinding moet invullen, bij de Livebox staat dit al standaard ingevuld.
Heb je die gebruikersnaam en wachtwoord al ooit ingevuld?

Greetings, Richard.
 
daktary
Richard,
Volgens de snel handleiding van Draytek moet je inderdaad auto IP adress instellen maar dat werkt niet, draytek gebeld en die zeg dan vast IP adres instellen. Werkt ook niet.
PPPoE ook geprobeerd maar werkt ook niet. Ik heb eigelijk alles al geprobeerd maar niets lukt, en dit zeg ik na dat ik het hele weekend zeker 15 uur bezig bent geweest en niemand heeft de oplossing.

Er was wel iemand die zei dat dit probleem in de centale kan liggen, dan ben ik natuurlijk klaar. Alleen dat kan ik eigelijk niet geloven dat de centrale in Dordrecht geen Vigor aankan, we zitten met alle respect niet ergens in de polder met een paar huizen?

DickSadSad

-------------------------------------------------
>>>> NOOIT TE OUD OM TE LEREN <<<<<
 
mesa57
Doe eens '1483 ROUTED IP' met als optie 'dynamic IP' ipv bridged.
Gewijzigd door mesa57 op 29 januari 2007, 20:55
 
daktary

Quote

mesa57 schreef:
Doe eens '1483 ROUTED IP' met als optie 'dynamic IP' ipv bridged.


Nee, werkt niet Sad
 
mesa57
Ok kan kloppen. Zie ook ander topic van mij. Op tweakers las ik dat Orange de DHPC leasetime verhoogd heeft naar 24 uur. Je krijgt dus minimaal 24 uur geen ip adres na switch van de livebox naar een ander modem Sad
 
daktary
mesa57,
Als ik het nu goed begrijp krijg je een nieuw IP adres toegewezen door Orange als je van modem veranderd?
Wat gebeurd er dan als je weer terug naar de LB wil, blijft dat nieuw? verkregen IPadres dan bestaan of krijg je weer een nieuw adres?

Dit kan ik niet hebben daar ik een Dreambox a/d lijn heb hangen en daarmee zou veel adressen moeten worden veranderd.

Volgende vraag, is dit bij elk ander modem of alleen bij Vigor?

Sad
 
mesa57
Nee, het ip adres wat je krijgt is hetzelfde. Alleen zal de dhpc server die dat doe niet antwoorden binnen 24 uur. Dus in eerste instantie krijg je geen ip adres.
 
Richard
HuH? Da's nieuw voor mij. Een DHCP server detecteert toch op MAC-adres? Dus als je een ander modem erop hangt, heb je ook een ander mac-adres en krijg je een ander ip adres.
Het ip adres van de Livebox blijft dan gewoon vast staan die 24 uur zodat als je weer terug wisselt naar de Livebox, dat je daar je oude ip adres weer krijgt.

Of het moet zijn dat ze er iets aan gewijzigd hebben en nu laten kijken naar gebruikersnaam/wachtwoord i.p.v. macadres of een combinatie van beiden. Geen idee of dat inmiddels met DHCP kan.

Greetings, Richard.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'VIGOR 2800 modem/router werkt niet met ORANGE??', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 feb 2022
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 jan 2021
e-mail komt niet binnen Email : 1 12 jan 2021
Zyxel modem. Slechte wifi? WiFi : 1 06 okt 2020
Zelf Router op glasvezel Online Alles-in-1 met Glasvezel : 1 16 sep 2020
Advertentie