obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox meer apparaten aansluiten
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
Instellen Router
Wanabo
Dit schijnt niet te werken met iedere router, maar je kunt het proberen.
Ik gebruik een Sitecom WL-025 waarmee het wel lukt.

Livebox --> configuratiescherm, type 192.168.1.1 in de adres regel van je internet explorer.
Livebox --> LAN Setup & DHCP, klik op starten als als de DHCP server gestopt is.
(Livebox --> Laat de instelling op DHCP staan.)
Livebox --> Klik op Firewall
Livebox --> Forward elke port naar een vast IP-adres b.v. 192.168.1.30

Vergeet niet de instellingen op te slaan!

Router --> Stel aan de WAN kant het vaste IP-adres in waarnaar je livebox verwijst.
--> IP Address: 192.168.1.30
--> Subnet Mask: 255.255.255.0
--> Gateway: 192.168.1.1

Router --> LAN, als het gewerkt heeft dan hoef je niets te veranderen en werkt het nu ook.

Hieronder als je je LAN opnieuw moet instellen.

Router --> LAN instellen op b.v.
--> IP Address: 192.168.5.200
--> Subnet Mask: 255.255.255.0
--> Enable DHCP Server
--> Start IP Address: 192.168.5.210
--> Finish IP Address: 192.168.215 (kies hoger getal als je netwerk groter is)

Router --> alle poorten die je in de livebox open gezet hebt moet je nogmaals open zetten in je router. Kijk hiervoor bij Virtual Server.


Inmiddels een visuele handleiding gemaakt zie.
http://online.gebruikers.eu/webbestan...Router.doc

Vragen? Stel ze gerust!
Gewijzigd door Wanabo op 08 juli 2006, 23:32
 
Wanabo
Hoi Rob,

De beschreven instellingen zijn voor na de firmwareupgrade van 8 februarie 2006.
 
jwerica
Vragen? Stel ze gerust![/quote]

Voor 7/2 had ik geen enkel probleem met mijn laptop en computer op internet. En via mijn laptop naar mappen op mijn PC.

Na 7/2 kan ik wel internetten maar kan ik niet meer mijn pc bereiken. Pingen lukt wel. Ik krijg echter geen contact met mijn bestanden en gedeelde printer. Sad
Ik gebruik enkel de lifebox en geen extra router.

Enig idee voor een oplossing?
 
Wanabo
Als je geen extra router gebruikt dan heb je denk ik de gele en rode aansluiting gebruikt op de livebox.

Voor de firmware update, hadden deze ip adressen in verschillende ranges. Nu zitten de ip adressen in dezelfde range.

Kijk hier voor meer uitleg.
http://www.wanadoo.nl/mijnabonnement/...pdate.html

En kijk of je je laptop en pc opnieuw moet configureren
 
jwerica
Ik maak gebruik van een draadloze verbinding. Het rare is dat Wanadoo aangeeft dat het ip adres begint met:
Draadloos 192.168.3.X

Echter is mijn ip adres 192.168.1.X?

Lifebox is inmiddels meerdere keren gereset. Nog steeds geen netwerk verbinding. Andere Oplossing??
 
Wanabo
Dat klopt! Ik heb hier echter geen draadloze verbinding van Wanadoo, maar ik denk dat je de procedure van het aanmelden met je draadloze kaart overnieuw moet doen.

Voordat je dat probeert kun je echter een reset naar de fabrieksinstellingen uitvoeren. Mogelijk dat dan alles in een keer werkt. Dit doe je door de resetknop ingedrukt te houden totdat de buitenste en middelste led branden. Of in sommige hardnekkige gevallen, voedingsstekker eruit > reset knop indrukken > voedingsstekker erin > reset knop vast blijven houden totdat buitenste en middelste led branden.

Suc6
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
rrozema
negeer maar, mijn reactie sloeg nergens op...
Gewijzigd door rrozema op 28 februari 2006, 15:25
 
Vlokjesman

Quote

wanabo schreef:
Hoi Rob,

De beschreven instellingen zijn voor na de firmwareupgrade van 8 februarie 2006.
.


WNL 3202_221018 release notes
Release datum: 7 Februari 2006
Ik ben ijdel. I know I am!
 
Puma
over een aantal dagen moet er een nieuwe firmware komen als het goed is.

bron: gebruiker "apaard"
Gewijzigd door Puma op 19 april 2006, 21:11
 
Vlokjesman
maar deze is alleen voor telefonie. niet voor bugs van de livebox.

bron
Vlokjesman Wink
Gewijzigd door Vlokjesman op 19 april 2006, 22:02
Ik ben ijdel. I know I am!
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Instellen Router', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox instellen voor interactive TV Eigen modem configuratie en problemen : 2 24 jul 2022
Zelf Router op glasvezel Online Alles-in-1 met Glasvezel : 1 16 sep 2020
zakelijke PC - Router gaat op standby Zyxel configuratie en problemen : 2 16 feb 2020
Vpnnord via 2e netgear router Algemeen : 1 15 jul 2019
Fritzbox 3490 instellen Eigen modem configuratie en problemen : 4 20 mei 2019
Advertentie