Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox firmware
Post hier al je vragen over de Livebox firmware.
 Onderwerp afdrukken
Port Forwarding met nieuwe firmware
mordecai
Hallo ik ben nieuw hier maar heb al een livebox sinds orange nog wanadoo was.

Nou heb ik een vraagje. Ik heb sinds de nieuwe firmware geen poorten meer kunnen openen. Zijn er meer mensen met dat probleem? Ik heb eerder al een thread gezien van hulp op afstand dat niet meer lukt en ik heb het idee dat het probleem bij de firewall van de livebox zit. A.U.B. reageer niet met een beschrijving van hoe je poorten moet openzetten want daar ligt de fout absoluut niet, ik heb dit tot deze firmware update succesvol kunnen doen.

bij voorbaat dankSmile

Puma
Volg deze handelingen

1. herstart de livebox
2. probeer het opnieuw

1.1. harde reset
2.1 probeer het opnieuw (portforwarding

3. deze klinkt misschien dom, maar heb je misschien geen andere IP adres gekregen na de update?

mesa57
3. vind ik geen domme opmerking.
Hoeveel mensen laten het ip adres van hun pc automatisch toekennen en zetten een portforward naar het automatisch toegekende adres ? De eerstvolgende keer dat een ander IP adres wordt toegekend werkt de forward niet meer.
Moraal van het verhaal : als je aan portforwarding doet, zet altijd je ip adres van de betreffende pc vast.
Gewijzigd door mesa57 op 18 February 2007, 11:42

mordecai
harde reset werkt niet, heb ik allang geprobeerd en meer dan een keer ook. Ik check altijd eerst het ip van de computer voordat ik een poort wil openen en ik heb het ook al geprobeerd door de computer een statisch ip te geven. Niks werkt. Voor de firmware update werkte alles perfect. Ik herriner me van een hele tijd terug, toen orange nog wanadoo was, dat gedurende een hele tijd je niet kon forwarden door een fout in de firmware. Dit lijkt er verdomd veel op, maar niet als ik de enige ben met dit probleem. Destijds kwam de oplossing met de nieuwe firmware en heeft alles goed gewerkt tot de laatste firmware update.

In ieder geval, toch bedankt
Geweldig idee, dit forum, veel beter dan de helpdesk van orangeWink

mesa57
Wel vreemd dat er maar 2 meldingen van het niet werken van forwarding zijn. Richard heeft wel een gezegd dat je soms meerdere keren moet opslaan voordat het werkt.
Ik zit toch eerder weer aan firewall problemen te denken.
Screenprint e.d. op dit forum willen ook nog wel eens helpen (er was iemand die een vigor 2800 niet aan de praat kreeg totdat hij een screenprint zag). Ik heb momenteel geen livebox er aan hangen anders zou ik wat prints van werkende forwards kunnen laten zien. Misschien iemand anders of jezelf ?

geo
Bedankt voor de info,
Blij dat ik de firmware_update niet gedaan heb.

De oude firmware nog aanwezig?

mecheltje
Hulp op afstand werkt op een heel ander manier dan crossloop.
Gebruik hier crossloop al een tijdje en het is een heel eenvoudig progje wat doet wat het doen moet.
En bovendien gatis is.

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Port Forwarding met nieuwe firmware', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Wat is deze firmware in mijn modem? Eigen modem configuratie en problemen : 5 22 Oct 2019
Port forwarding werkt niet meer, firmware update? Zyxel configuratie en problemen : 5 09 Jul 2019
Admin web interface move to a different port Zyxel meer apparaten aansluiten : 4 09 Jul 2019
Waarschuwing firmware update ZyXEL VMG8324-B10A! Zyxel configuratie en problemen : 51 16 Jan 2019
fritzbox en port sharing Eigen modem configuratie en problemen : 5 18 Dec 2018
Advertentie