obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
fritzbox en port sharing
bas
Dag mensen,

Omdat Fiber mee klant bij Online gemaakt heeft ben ik hier terecht gekomen. Mijn abo zou overgaan en er zou niets veranderen.
Dat niets valt best tegen tot nu toe; ander IP adres en alle port forward regels uit mijn Fritzbox die ik bij Fiber kreeg. Die regels heb ik inmiddels teruggezet
De portforwarding werkte bij Fiber wel, maar nu niet meer. De helpdesk geeft geen ondersteuning en zegt dat ze 'de Fritzbox nog niet zo goed kennen'

Andere Ex Fiberisten hier ook last van?
Als ik een portscan doe zie ik, ondanks dat ik forwards heb ingesteld alleen de Sip poort open staan.
 
jms319
Hallo Bas,

Ik ben geen ex-Fiberist maar misschien heb je wat aan de volgende info om je FB werkend te krijgen bij Online.

Ik vrees dat de instellingen die Fiber je destijds heeft gegeven bij Online niet meer werken. Een ander IP-adres dan je bij Fiber had is wel logisch. Bij Online zal je nieuwe IP-adres als het goed is ook vast blijven. Waarschijnlijk moet je de instellingen doen zoals die bij Online werken.

Je schrijft niet precies wat je nu (als ex-Fiberist) bij Online afneemt (internet, bellen, TV...). Gek dat je je FB van Fiber mag houden maar dat Online die niet ondersteunt als Fiber de klanten bij hen onderbrengt. Als je alleen internet afneemt van Online kun je dat makkelijk instellen met onderstaand draadje. Bellen en TV is veel lastiger maar moet wel kunnen. Zelf neem ik alleen internet af van Online dus met bellen/TV aan de gang krijgen kan ik je niet verder helpen. Anderen nemen dat wel af (ook met een FCool dus misschien kunnen die je er wel verder mee helpen.

Onderstaand draadje beschrijft het instellen van de FB.

https://online.gebruikers.eu/forum/vi...ad_id=6147

Onderstaand de info van AVM voor als je port forwarding van buitenaf (internet) wilt instellen (bijvoorbeeld naar een computer of smart device) thuis.

https://nl.avm.de/service/fritzbox/fr...figureren/

Ik hoop dat ik je in elk geval een stuk op weg kan helpen. Als klant van Online wordt een FB- of ander modem inderdaad niet door de helpdesk ondersteund. Misschien zou dat in jouw situatie anders moeten zijn als Fiber je abonnement zelf heeft overgezet naar Online. Ben je zelf klant van Online geworden, krijg je een modem van Online (een ZyXel) en de daarbij horende support. Eigen modems worden niet door Online ondersteund.

Groet en succes met uitproberen!

jms319
 
bas
hallo Jms319,

Ik heb internet, tv en telefoon. Werkt allemaal.
Nu heb ik wat verder zitten graven; als ik een portscanner laat lopen dan krijgen alle standaard poorten een time-out. Bij wat meer Obsure poorten, 8087 bijvoorbeeld staan dicht. Die kan ik wel openen in de FB en dan werkt de forwarding wel.
Blokkeert Online die standaard poorten misschien?
Probleem lijkt me dus eigenlijk niet in de FB te zitten.
 
jms319
Hallo Bas,

Heb ik geprobeerd omdat ik zelf weinig doe met portforwarden. Ook bij mij zijn de standaard poorten gesloten (behalve poort 5060 voor telefonie). Forward je een poort en staat je apparaat aan, dan werkt het inderdaad wel. Waarschijnlijk blokkeert Online die standaard poorten inderdaad. Schijnen meer ISP's te doen.

In elk geval goed dat internet, telefoon en TV allemaal bij je werken op een FB.

Groet,

jms319
 
wknapen-avc
Bij mij zijn sinds gisteren ook diverse poorten gesloten, o.a. openvpn 1194. De helpdesk van Online geeft mij de zelfde uitleg, geen ondersteuning. Ik heb verteld dat dit niet de bedoeling is en dat dit technisch moet kunnen. Enige uitlag was om maar even te Googlen en als door het openen van poorten de hardware defect gaat, dat er dan nog een rekening komt ook. Niet te begrijpen. Dreigen met het opzeggen van het abonnement vanwege incomplete dienstverlening wordt lacherig aan de kant gewuifd. Zeer slechte ervaring op dit moment.

Zijn er meerdere klanten die hetzelfde probleem hebben?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'fritzbox en port sharing', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox instellen voor interactive TV Eigen modem configuratie en problemen : 2 24 jul 2022
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 feb 2022
Fritzbox 7390 valt steeds weg Eigen modem configuratie en problemen : 8 03 aug 2019
Port forwarding werkt niet meer, firmware update? Zyxel configuratie en problemen : 5 09 jul 2019
Admin web interface move to a different port Zyxel meer apparaten aansluiten : 4 09 jul 2019
Advertentie