Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
orange of tweakdsl
|
|
Basrose |
Geplaatst op 21 February 2007, 19:52
|
Activiteit » Gouda Berichten: 13 Lid sinds: 16 Jan 2007 |
Hallo mensen ik zit dus te twijfelen. Orange of tweak. Kwa prijs is tweak goedkoper voor 2 jaar namelijk 500 euro (20.80 per maand) Daar komt nog het kaal koper bij dus voor ongeveer 30 euro ben je dan klaar en dit is incl newsserver. (na 2 jaar nog maar even verder zien hoe het dan is) Orange is weer iets goedkoper kwa telefonie (compleet) en als ik nog een newsserver bij orange moet nemen kom ik rond de 37 euro uit. Maarja kwa prijs boeit het niet zo erg dus jah nu sta ik voor de keuze of orange of tweakers. Tweak is 12-24mb (adsl2) en orange tot 20. Ik weet niet of dit ook echt adsl2 is. ik zit 660mtr van de centrale af dus hoge snelheid moet wel lukken. Wat denken jullie dat de beste beslissing is kwa stabiele verbinding? Groetjes, Bas |
|
|
Richard |
Geplaatst op 21 February 2007, 21:42
|
Activiteit » Maastricht Berichten: 2179 Lid sinds: 03 Apr 2006 |
500 euro voor 2 jaar? Ik zie het ja, denk er wel aan dat het daarna waarschijnlijk weer gewoon 59,95 is, maar het fijne bij Tweakdsl is dat je er niet telkens voor een jaar aan vast zit en dus gewoon op elk gewenst moment kan opzeggen na die twee jaar, met een opzegtermijn van 1 kalendermaand als ik het goed herinner. De keuze die je moet maken zul je zelf moeten doen. Als je telefonie erbij wilt hebben goedkoop, zit je bij Orange inderdaad rond de 37 euro. Maar de telefoonkosten zijn wel een stuk goedkoper dan bij Tweak. Stabiel is een kwestie van geluk hebben met de Livebox. Hier is hij heel stabiel. Ik heb zelf Tweakdsl gehad, ook een uitstekende verbinding totdat bij BBNed een Cisco 10.000 router regelmatig problemen gaf. Maar normaliter is die verbinding ook heel stabiel, het modem is ook stabieler dan de Liveboxen vindt ik zelf. Verder staat bij Tweak gewoon -alles- open, dus niks te blokkade van poort 25 of beperking daarop, je kunt doen en laten wat je wilt. De helpdesk is een stuk professioneler dan bij Orange en de newsserver werkt als een trein. Tot 10mbit mag je daar als abo gratis gebruik van maken, voor snelheden boven de 10mbit moet je dacht ik wat bijbetalen. Dus ik denk dat je je keuze zult moeten baseren in het vertrouwen en hoop dat je een goede Livebox krijgt, en de keuze op wat je aan telefonie gebruikt. Orange heeft 3 nadelen. 1.) Poort 25 is beperkt tot hun eigen smtp server 2.) Helpdesk bellen is duurder dan bij Tweak en weinig deskundig (uitzonderingen daargelaten). 3.) Bij Orange zit je ook voor 1 jaar aan je contract vast, ben je te laat met opzeggen zit je er gelijk weer een heel jaar aan vast. De reden dat ik zelf ben overgestapt is dat ik ook 60 euro kwijt was per maand bij Tweak. Bij orange had ik voor 29,95 een 20mbit abo incl. telefonie waar alle (normale) gesprekken me alleen het starttarief van 4 cent kosten. Dit is tegenwoordig weer anders maar ik profiteer nog van dat oude abo. Incl. newsserver van Eweka zit ik dan rond 37 euro. Da's dus eventjes 23 euro goedkoper per maand dan bij Tweak. Voor de rest niets dan lof over hun, maar 23 euro per maand is veel geld voor mensen met een laag inkomen zoals ik. Een ander alternatief voor je is misschien Speedlinq die hebben ook heel interessante aanbiedingen, alleen ken ik de kwaliteit en voorwaarden van hun niet, noch de prijs van het bellen naar de helpdesk. Greetings, Richard.
|
|
|
Basrose |
Geplaatst op 22 February 2007, 14:14
|
oke bedankt voor de reactie. Ik denk toch dat het tweak word. Dit omdat ik ook denk dat over 2 jaar de prijzen gedaald zijn. En zo niet kan ik makkelijk weer overstappen. Kwa telefonie bel ik niet heel veel dus dat zit wel goed. Bedankt voor je reply Bas |
|
|
Richard |
Geplaatst op 22 February 2007, 17:16
|
Activiteit » Maastricht Berichten: 2179 Lid sinds: 03 Apr 2006 |
Oke.. prima. Nog even een tip. Misschien kun je iemand matsen. Als iemand van je familie of vriendenkring ook Tweak heeft, laat hem jou dan aanmelden. Met een mailtje kan hij wel effe vragen hoe hij dat doen moet. Als een andere Tweak abo een nieuwe abo aanmeld krijgt hij een maand gratis internet, tenminste... dat was anderhalf jaar geleden nog zo, moet je effe naar informeren. Voor jou maakt het niet uit want jij krijgt dan toch de aanbiedingskorting etc. Greetings, Richard.
|
|
|
Basrose |
Geplaatst op 22 February 2007, 17:34
|
ik zal eens informeren thx |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'orange of tweakdsl', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Alleen nog @online.nl en geen @Orange.nl of @wanadoo.nl | : 21 | 27 Jul 2012 | |
Algemene voorwaarden Orange | Wat verandert er? | : 5 | 21 Nov 2011 |
Orange ADSL basis instellingen | Eigen modem configuratie en problemen | : 1 | 29 Dec 2010 |
Orange Live box vraag | Algemeen | : 9 | 15 Dec 2010 |
outlook instelling orange account | Algemeen | : 2 | 16 Oct 2010 |
Advertentie