Onderwerp bekijken
Help de helpdesk!
Pagina 2 van 2: 12
|
Help de helpdesk bij telefonieproblemen
|
|
Rients |
Geplaatst op 17 May 2006, 12:00
|
Activiteit Berichten: 36 Lid sinds: 25 Feb 2006 |
Quote Valmont schreef: De 90% zijn gebaseerd op wat de 3e lijns tegenkomt bij klanten thuis tegenkomt indien er niemand anders uitkomt. En in hoeveel % van alle telefonieproblemen komt er daadwerkelijk een 3e lijns bij de mensen thuis? Dat percentage mag je dan nog wel even vermenigvuldigen met die 90%. Tenminste wel als je je uitspraak doet zoals je hem deed. |
|
|
Richard |
Geplaatst op 17 May 2006, 16:50
|
Activiteit » Maastricht Berichten: 2179 Lid sinds: 03 Apr 2006 |
Rients, er is begrip voor je situatie, maar het is gewoon erg jammer dat je niet aangeeft wat je hier dan wel graag zou zien, zoals ik je al in mijn antwoord vroeg. Op vragen of idee?n kan men antwoorden geven of naar oplossingen zoeken of idee?n bespreken. Met alleen klagen is het enige wat eruit voort kan vloeien hooguit hier en daar begrip, en wellicht ook irritatie, maar het lost hoe dan ook niets op. No hard feelings. Greetings, Richard.
|
|
|
Rients |
Geplaatst op 17 May 2006, 20:24
|
Activiteit Berichten: 36 Lid sinds: 25 Feb 2006 |
Quote Richard schreef: Rients, er is begrip voor je situatie Richard, over welke situatie heb je het in godsnaam? Quote Richard schreef: maar het is gewoon erg jammer dat je niet aangeeft wat je hier dan wel graag zou zien, zoals ik je al in mijn antwoord vroeg. Waarom moet ik, als ik kritiek heb of het niet eens ben met een uitlating van 1 van de forum-members, aangeven wat ik hier wel graag wil zien? Ik vind dit een prima forum, vindt er vele nuttige tips en probeer te helpen waar ik dat kan. Het gros van de posts hier is juist wat ik hier graag zie. Wat ik hier echter niet graag zie (maar dat is uiteraard mijn mening, maar daar vroeg je om), zijn "tips" (let op de "" ) en "raadgevingen" van een Wanadoo helpdeskmedewerker waarvan ik de indruk krijg dat ze gekleurd zijn in het voordeel van Wanadoo. Behalve deze post vind ik de post waarin de "tip" wordt gegeven om toch vooraal de Livebox te huren voor 1 euro per maand een dergelijk "gekleurde" post. Doordat het een medewerker van Wanadoo is die dit aanbeveelt vind ik dat daarmee de onafhankelijkheid van dit forum in het geding komt. En het feit dat deze "tips" hier allemaal maar als zoete koek worden geslikt maakt dit al niet veel beter; daarvoor is het contrast met posts op andere fora gewoon te groot. Quote Richard schreef: Op vragen of idee?n kan men antwoorden geven of naar oplossingen zoeken of idee?n bespreken. Met alleen klagen is het enige wat eruit voort kan vloeien hooguit hier en daar begrip, en wellicht ook irritatie, maar het lost hoe dan ook niets op. Hoezo klagen? Het was (is) gewoon een vrij fel geformuleerde kritiek op een post. Mijn reacties zijn niet bedoeld om te klagen over Wanadoo maar om de inhoud van de post aan de kaak te stellen. Quote Richard schreef: No hard feelings. Oh nee, bij mij ook niet hoor! Overigens blijft de vraag over dat percentage staan. Uit Valmont's reactie m.b.t. de constateringen bij huisbezoeken kan ik eigenlijk alleen maar concluderen dat de oorspronkelijke uitspraak, waarin hij het heeft over "90% van de telefoonproblemen" en daarmee dus impliceert dat het om alle gevallen gaat, onjuist is. Gewijzigd door Rients op 17 May 2006, 20:25 |
|
|
Valmont |
Geplaatst op 17 May 2006, 20:37
|
Activiteit » Nijmegen Berichten: 37 Lid sinds: 30 Apr 2006 |
Alle uitlatingen mijnerzijds zijn op persoonlijke titel. Er is geen twijfel mogelijk dat ik in alle drukte soms een onnauwkeurige, danwel onvolledige uitspraak zal doen. Hoort er bij. Veel belangrijker is de mogelijkheid van open communicatie te benutten. De toon bij communicatie is net zo belangrijk als de woorden zelf. Gewijzigd door Valmont op 17 May 2006, 20:40 |
|
|
Puma |
Geplaatst op 17 May 2006, 23:06
|
Donateur » Hier Berichten: 506 Lid sinds: 26 Mar 2006 |
Wat Valmont in zijn eerst post neer zet, is allang bekend bij ervaren internet gebruikers en ICTer's. Op wanadoo.nl staat het ook wel maar niet zo duidelijk en vooral niet op 1 pagina. Hij geeft alleen advies en wat hij zegt over dat er in 90% van de gevallen de schuld van een storing bij de klant ligt, is niet zo ver gezocht. Je wilt niet weten hoe mensen hun computers onderhouden en gebruiken en hoe zij hun internet verbinding tot stand gebracht hebben. Eigenlijk moet elke ISP standaard een monteur leveren voor een laag bedrag en het verplichten om een monteur nemen. Net als bij KPN mag niemand bij de IS komen van de IS/RA. IS is van KPN en daar heeft niemand anders dan KPN wat te zoeken. Daarom blijft het ook werken. |
|
|
Richard |
Geplaatst op 18 May 2006, 00:46
|
Activiteit » Maastricht Berichten: 2179 Lid sinds: 03 Apr 2006 |
Quote Richard, over welke situatie heb je het in godsnaam? De situatie dat je het niet leuk vind dat je hier een post ziet, waarvan de inhoud ook al bekend is van de Wanadoo helpdesk, je gaf immers aan dat ditgene de reden was waarom je zo fel reageerde. Vervolgens had ik zwaar de indruk uit je antwoord, dat je dus ook voorzien was van genoemde telefonieproblemen c.q. LB problemen en ook daar is begrip voor. Daar doelde ik dus op met dat er begrip was voor je situatie. Quote Waarom moet ik, als ik kritiek heb of het niet eens ben met een uitlating van 1 van de forum-members, aangeven wat ik hier wel graag wil zien? Moeten doen we op de WC. Van mij moet je niks, je mag.... als je wilt. Maar jij gaf zelf aan in een antwoord dat je niet van dergelijke posts al door Valmont gedaan gediend was, want je reageerde daar fel op. Ik quote hem effe: Quote Waar ik iig geen behoefte aan heb, is het lezen van hetzelfde flutverhaal wat elke helpdeskmedewerker je iedere keer weer vertelt als je voor de zoveelste keer belt met hetzelfde probleem. Je hebt daar geen behoefte aan, dan is het logische gevolg de vraagstelling waar je dan wel behoefte aan hebt en of je dat wilt aangeven (niet moeten hoor!). Quote En het feit dat deze "tips" hier allemaal maar als zoete koek worden geslikt maakt dit al niet veel beter; daarvoor is het contrast met posts op andere fora gewoon te groot. Nja, ik slik niet vlug iets voor zoete koek, maar het zijn gewoon bepaalde standaard procedures. Ik ben overigens dan wel benieuwd naar die posts op andere fora waar dat contrast uit zou moeten bestaan. Quote Mijn reacties zijn niet bedoeld om te klagen over Wanadoo maar om de inhoud van de post aan de kaak te stellen. Oke dat is me dan nu duidelijk. Alleen begrijp ik het niet helemaal, want in deze post staan nuttige tips en ik ben zelf toch van mening dat een deel van de problemen hiermee opgelost kunnen worden c.q. de tijd aan de telefoonlijn met de helpdesk (want dat kost geld!!) verkort kan worden doordat je bepaalde standaard procedures al gedaan hebt c.q. nagekeken als klant zijnde. Gekleurd... nja... ieder heeft het recht op zijn eigen mening. Maar Valmont is er pas bij. Er zit nog iemand van de Helpdesk van Wanadoo, al wat langer, maar deze kwam er niet meteen zo openlijk mee naar buiten, waarschijnlijk net om dit soort gedachten te voorkomen. Wanadoo heeft hier immers niks te zoeken want het is geen forum van Wanadoo, maar van een Wanadoo gebruiker die er zelf voor gekozen heeft een support forum op te zetten wegens het gebrek hieraan bij Wanadoo zelf, maar oke dat weet je al. Dat er Helpdesk medewerkers nu hier wat mee komen doen en ook al mensen geholpen hebben is alleen maar winst in mijn optiek. Dat iemand zich nu zo goed wil opstellen om al bepaalde zaken in een faq gewoon even standaard onder de aandacht te brengen aangezien men er toch tegenaan zal gaan lopen als men belt, vind ik ook een goede zaak. Kijk bijv. ook naar die post over het op juiste wijze resetten van de Livebox. Veel mensen weten dat gewoonweg niet. Natuurlijk kan er de indruk gewekt worden dat het gekleurd is. Doch dat was niet zo geweest als ze niet bekend hadden gemaakt dat ze daar werkten. Maar dan krijg je weer hopen vragen van "hoe moet jij dat nu weten" en "denk jij dat je het beter weet dan de helpdesk?" etc. etc. Doch nogmaals, ieder zijn mening. Mijns inziens zal het meerendeel van de gebruikers deze info toch wel nuttig vinden anders hadden er meer gereageerd met de mededeling dat ze de info onterecht of ongewenst vonden. Sorry voor mijn lap tekst, ik pen zoiets neer in nog geen 10 minuten omdat ik nogal snel type. Greetings, Richard.
|
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Pagina 2 van 2: 12
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Help de helpdesk bij telefonieproblemen', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Een keertje ook positief nieuws over de helpdesk! | Helpdesk | : 1 | 17 Jan 2014 |
09009515 verkeerde helpdesk | Helpdesk | : 2 | 04 Oct 2013 |
Online helpdesk via e-mail bereiken | Frequently Asked Questions | : 11 | 19 Dec 2012 |
Helpdesk.... ik word gek!! | Livebox meer apparaten aansluiten | : 6 | 28 Oct 2010 |
2009-05-28 08:36:23 - Helpdesk niet bereikbaar | Helpdesk | : 4 | 28 May 2009 |
Advertentie