Onderwerp bekijken
Meld hier je ervaringen met monteurs, vertragingen in de oplevering van je verbinding.
Ontbinding contract/overeenkomst
|
|
spatieman |
Geplaatst op 09 February 2008, 19:30
|
Activiteit » kerkrade. » Internet » Huawei HG655D Berichten: 156 Lid sinds: 17 Mar 2007 |
Hoe meer negatieve reklame, hoe elendiger het orange gaat. *g* |
|
|
TCP_IP |
Geplaatst op 26 February 2008, 13:49
|
Activiteit Berichten: 2727 Lid sinds: 24 Feb 2008 |
kan niet , jaar contract. wanneer zou je internet krijgen?? als je binnen 30 dagen nog niks hebt kun je opzeggen. als je al betaald, wachten tot het allemaal werkt en dan je geld terugvragen |
|
|
TCP_IP |
Geplaatst op 26 February 2008, 14:32
|
Activiteit Berichten: 2727 Lid sinds: 24 Feb 2008 |
snap ik na zon lange tijd neem UPC dan ofzo, aansluiting bij mij was binnen 5 dagen ofzo.. maandag besteld en zaterdag zatk op internet (had ik het modem ook al) |
|
|
Peter_L |
Geplaatst op 28 February 2008, 09:17
|
Activiteit Berichten: 209 Lid sinds: 05 Nov 2007 |
Quote Mayecha schreef: Hoi! Ik heb ook problemen met de oplevering van Orange.. de modum zou 7 januari opgestuurd worden en ik heb nog steeds niks ontvangen (ondertussen 26 februari!) Weet iemand of ik ook mijn contract/overeenkomst nu al kan ontbinden??? Ik heb hier zelf weinig verstand van.. maar ik heb echt geen zin meer om nog een jaar aan dat klote abonnement vast te zitten van Orange ! Ik betaal trouwens al wel, betaal ook de huur van mijn kantoortje maar heb er allemaal niks aan want heb geen internet! Echt balen.. ze reageren echt nergens op of het antwoord slaat nergens op.. heb gebeld, emails gestuurd, een brief.. maja. Ik hoor wel of iemand een goede tip heeft!!?? I hope so Hoi Als je nog steeds zonder modem (livebox?) zit heeft Orange het door jou bestelde product niet volledig geleverd en zijn ze in gebreke. In de Algeme Voorwaarden van Orange (art 3.6.) staat het volgende: (3.6) Onverminderd het bepaalde in 3.3 en 3.4 zal Orange zo spoedig mogelijk na ontvangst van de aanmelding van de Klant zorgdragen voor toegang van de Klant tot de Orange Diensten. Orange zal zich inspannen de Dienst te leveren binnen dertig dagen na totstandkoming van de Overeenkomst (zoals weergegeven in artikel 3.2). Orange is daarbij echter mede afhankelijk van derden, zodat deze termijn slechts als indicatie kan gelden. Orange is dus volgens haar eigen Algemene Voorwaarden, verplicht om binnen 30 dagen nadat je overeenkomst is ingegaan het produkt werkend op te leveren. Deze datum is ruimschoots voorbij en je hebt - als ik je berichtje goed lees - geen meldingen van Orange gekregen zodat ze zich niet kunnen beroepen op overmacht. Jammer dat je zo lang gewacht hebt. Wat je nu het beste kan doen is het volgende; Stuur zo snel mogelijk een aangetekende brief aan Orange waarin je ze in gebreke stelt voor het niet volledig leveren van het door jou bestelde produkt (het modem ontbreekt). Verwijs ze naar je telefoontjes, je mail correspondentie en je eerder verzonden brief. Zet in je brief dat je de overeenkomst als ontbonden beschouwd wegens het leveren van een wanprestatie wanneer het modem niet binnen 30 dagen is geleverd. Heb je over 30 dagen dan nog niks ontvangen en/of werkt je verbinding niet dan kun je de betalingen stopzetten (en het reeds betaalde terugeisen) én een andere provider zoeken. Stuur je brief zsm ! Groeten Peter Gewijzigd door Peter_L op 28 February 2008, 09:28 |
|
|
TCP_IP |
Geplaatst op 28 February 2008, 22:10
|
Activiteit Berichten: 2727 Lid sinds: 24 Feb 2008 |
of nog simpeler bel orange helpdesk, vertel dat 'wish date' van oplevering al 30 dagen geleden is en zeg dat je recht hebt om op te zeggen en vertel dat je wilt opzeggen per direct... dan moeten ze wel opzeggen voor je |
|
|
Maccer |
Geplaatst op 05 April 2008, 09:58
|
Activiteit Berichten: 1 Lid sinds: 05 Apr 2008 |
Nieuw op dit forum: Als Orange (v/h Wanadoo) ADSL Lite abonnee, waar ik overigens best tevreden mee was, eind januari 2008 gezwicht voor de stroom van brieven, emails en telefoons van Orange om toch maar over te stappen naar ADSL Extra (zonder bellen). Ik zou er alleen maar op vooruit gaan: lagere kosten sneller internet. Opleverdatum zou 13-03-2008 worden. In de tussentijd al op diverse fora gelezen over de problemen bij Orange en al meteen spijt gekregen. Wat zou me allemaal te wachten staan..... En jawel hoor, "inderdaad" op 14-03-2008 was er geen internet meer. In de tussentijd een Speedtouch 546 gehaald, dan zou ook het oude ST510 modem geen belemmering kunnen vormen. De volgende dag aangesloten en proberen te configureren. Lukte niet, dus maar de helpdesk gebeld. Daar zei men dat de verbinding nog niet was opgeleverd en ik moest het maar regelmatig proberen. Ik zal jullie een hoop ellende besparen maar intussen 3 weken verder en na vele malen de helpdesk gebeld te hebben met allerlei loze beloftes hadden we na 3 weken nog steeds geen internet. Dan maar Orange aangetekend in gebreke gesteld en per direct opgezegd en geschreven dat ik elke afschrijving zou storneren. Na een week geen enkele reactie van Orange gehad. Inmiddels ook de rechtsbijstandverzekering ingeschakeld. In de tussentijd kreeg ik een e-mail (ik kon op m'n werk af en toe webmailen) op 01-04-2008 dat de verbinding was opgeleverd. Handig om mensen die geen internet hebben te mailen dat hu verbinding is opgeleverd, overigens. Zou het dan toch? Weer niets en na 3 keer verschillende verhalen van het helpdeskvolk gehoord te hebben (u moet via PPPoe aansluiten, heeft u de gebruikersnaam/wachtwoord nog niet eens in het moden gezet, zucht zucht, u moet de CD met het ini bestandje in de computer stoppen dan gaat het allemaal vanzelf, u zult wel een virus hebben, u moet apple maar bellen voor de instelling van u netwerkkaart) uiteindelijk gehoord dat er een case was aangemaakt omdat er in de centrale kennelijk nog iets niet was ingesteld. Dus nog steeds niets. En gisteravond laat bleek er opeens verbinding te zijn! Maar zo grillig als maar zijn kan met een snelheid van nog geen 3 Mbit, zat meestal rond de 2Mbit en dat had ik voorheen ook al. Vandaag verschillende speedtests gedraaid en de verbinding blijft hangen rond de 3,6 Mbit maximaal. Ik ben benieuwd hoe zich een en ander gedraagt gedurende de hele dag of dat ik regelmatig uitvalverschijnselen ervaar. Ook in mijn geval heeft Orange nog helemaal niet gereageerd op mijn aangetekende opzegging. Misschien hopen ze inderdaad dat het nu wel over zal waaien. Maar ik heb nog steeds niet de beloofde snelheid van 8 Mbit. Trouwens zou het met de ST546 op moeten kunnen lopen naar 20 Mbit, toch? Dat beloofden ze wel als ik er de Livebox bij zou hebben genomen. Ik heb de buik vol van Orange, ook al heb ik nu een werkende verbinding. Ik overweeg sterk om over te stappen naar UPC via de kabel, omdat ik grote problemen verwacht wanneer ik zou overstappen naar een andere ADSL provider en Orange de KPN lijn niet vrijgeeft. Wat vinden jullie ervan? Afwachten of het serieus gaat draaien of zo snel mogelijk weg bij Orange? |
|
|
HDJ |
Geplaatst op 07 April 2008, 11:27
|
Activiteit Berichten: 20 Lid sinds: 22 Mar 2008 |
Quote leontine schreef: Hoi, Sinds het omzetten naar ADSL extra op 14-02-2008 hebben we een zeer onstabiele verbinding. Na diverse telefoontjes met de helpdesk heb ik op 25-03-2008 het abonnement per direct opgezegd. Dit was accoord volgens de medewerker. Nu bijna 2 weken later nog geen brief ontvangen. Gisteren de helpdesk weer gebeld die zo druk waren dat we vandaag terug gebeld zouden worden, dus niet! Ondertussen heb ik telfort al wel een week geleden besteld. Heeft iemand hier ervaring mee? P.S. Af en toe kan ik nog wel op internet, maar mijn e-mail wordt geblokkeerd. Bij mij is het nog veel erger: ik heb sinds de officiële oplevering op 26-02-2008 geen seconde verbinding kunnen krijgen, het @-lampje op de Livebox blijft doodleuk knipperen en ondanks de mailtjes en telefoontjes naar de helpdesk is daar tot nu toe geen enkele verandering in gekomen. Afgelopen dinsdag (01-04-2008) heb ik telefonisch opgezegd (zit al langer dan 21 dagen zonder werkende verbinding, dus dan kan het), maar net als jij heb ik tot nu toe nog geen bevestiging daarvan gekregen. Op vrijdag 04-04-2008 heb ik gebeld daarover en toen zei de medewerker die ik aan de lijn had dat mijn verzoek tot opzegging nog openstaat bij de desbetreffende afdeling. Ik moet dus maar afwachten of ze wel akkoord gaan en hopen dat ze eens wat laten horen. Hou mijn hart vast Gisteren ben ik bij de Primafoon geweest om te informeren of een overstap mogelijk was, maar de medewerkster daar vertelde me dat KPN de lijn niet kan overnemen zolang Orange daar nog opzit, ook al is er geen verbinding. Er zit weinig anders op dan af te wachten en te hopen dat alles goedkomt, weet niet wat ik anders zou kunnen doen. Ik durf op dit moment geen internet van een andere provider te bestellen omdat ik bang ben dat het foutgaat en ik met nóg meer ellende kom te zitten dan tot nu toe al is gebeurd. Overigens hebben onze grote vrienden van Orange vandaag weer poen geïncasseerd voor de komende maand. Geweldig, dokken voor een verbinding die er nog nooit is geweest Gewijzigd door HDJ op 07 April 2008, 11:29 |
|
|
twentenaar |
Geplaatst op 07 April 2008, 14:41
|
Activiteit Berichten: 15 Lid sinds: 26 Mar 2008 |
Quote Quote Ik durf op dit moment geen internet van een andere provider te bestellen omdat ik bang ben dat het foutgaat en ik met nóg meer ellende kom te zitten dan tot nu toe al is gebeurd. http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advi...L_provider zegt "Oud signaal Het aanwezig zijn van het oude (A)DSL-signaal is geen geldige belemmering voor de nieuwe (A)DSL-aanbieder om (A)DSL te leveren. Zodra u aan uw nieuwe (A)DSL-provider doorgeeft dat u wilt overstappen, geeft deze dit door aan KPN. KPN is verplicht de oude (A)DSL-verbinding op te heffen en de lijn aan de nieuwe (A)DSL-provider te leveren." Heeft iemand ervaring met het aanvraag proces (bij één van de KPN aanbieders' terwijl Orange nog geen bevestiging heeft gestuurd? Ik zit bijna in hetzelfde schuitje als HDJ (nog niet opgezegd, want gegeven termijn om probleem op te lossen loopt nog) en ben me aan het orienteren op te volgen strategie om zo snel mogelijk weer een werkende verbinding te krijgen. Ik wil proberen de kosten te beperken, maar dat is niet het belangrijkste. |
|
|
HDJ |
Geplaatst op 07 April 2008, 17:00
|
Activiteit Berichten: 20 Lid sinds: 22 Mar 2008 |
Quote twentenaar schreef: http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advi...L_provider "Oud signaal Het aanwezig zijn van het oude (A)DSL-signaal is geen geldige belemmering voor de nieuwe (A)DSL-aanbieder om (A)DSL te leveren. Zodra u aan uw nieuwe (A)DSL-provider doorgeeft dat u wilt overstappen, geeft deze dit door aan KPN. KPN is verplicht de oude (A)DSL-verbinding op te heffen en de lijn aan de nieuwe (A)DSL-provider te leveren." Heeft iemand ervaring met het aanvraag proces (bij één van de KPN aanbieders' terwijl Orange nog geen bevestiging heeft gestuurd? Ik zit bijna in hetzelfde schuitje als HDJ (nog niet opgezegd, want gegeven termijn om probleem op te lossen loopt nog) en ben me aan het orienteren op te volgen strategie om zo snel mogelijk weer een werkende verbinding te krijgen. Ik wil proberen de kosten te beperken, maar dat is niet het belangrijkste. Bedankt voor de informatie omtrent het overstappen. Punt is alleen of ik er wel verstandig aan doe om nu al elders een nieuwe verbinding aan te vragen. Wellicht is het beter om de bevestiging af te wachten, hetgeen Primafoon me ook adviseerde. De reden daarvoor is dat je dan in elk geval bewijs hebt dat er is opgezegd en ook per wanneer zodat je in het geval er problemen komen sterker staat dan wanneer je geen bevestiging hebt. Dan is de kans immers groot dat je in een welles-nietes spel terechtkomt en daar schiet je niks mee op. Ik vetrouw Orange voor geen cent, zeker niet zolang ik geen bevestiging van opzegging binnenheb hier. Voor mij is afwachten denk ik het beste wat ik nu kan doen. Overigens hebben ze mijn account vanmiddag opeens verwijderd of geblokkeerd (dat tweede zie ik staan als ik in wil loggen) wat erop duidt dat de opzegging verwerkt moet zijn. Of ze moeten wat anders hebben gedaan, maar dat lijkt me sterk. Ga dus nu geduldig afwachten wat er gaat gebeuren de komende dagen. Ik hou jullie op de hoogte! Gewijzigd door HDJ op 07 April 2008, 17:01 |
|
|
twentenaar |
Geplaatst op 09 April 2008, 10:28
|
Activiteit Berichten: 15 Lid sinds: 26 Mar 2008 |
Primafoon in Zwolle zei mij gisteren hetzelfde: Eerst Orange opzeggen. Wachten op de brief van Orange en dan andere provider aanvragen. Willen (kunnen?) geen aanvraag op een bezette lijn aannemen. Voel me een gevangene van Orange. |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ontbinding contract/overeenkomst', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
contract/internet snelheid: problemen | Algemeen | : 14 | 02 Jun 2015 |
Minimum snelheid vastleggen in contract | Snelheid | : 15 | 17 May 2015 |
Geen automatische contract verlenging | Algemeen | : 3 | 01 Jun 2011 |
Snelheid traag? Ontbinden contract? | Algemeen | : 9 | 27 Feb 2010 |
Online nu ook zonder vast contract leverbaar | Algemeen | : 2 | 24 Jul 2008 |
Advertentie