obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
Minimum snelheid vastleggen in contract
stefanv
Beste

Ik zit twijfelen om overtestappen naar online . Zit nu nog bij een grote kabel maatschappij maar de tarief verhogingen blijven maar doorgaan daar.
Mijn oog was gevallen op de internet diensten van online waar ze een 30mbit internet aanbieden. Mijn afstand tot de centrale is 1250m en dit zou tot een snelheid moeten leiden van 22mbit.
22mbit is op zich prima voor mijn alleen moet in de praktijk niet nog veel langzamer zijn.
Ik zou dan ook graag een bepaalde minimum snelheid willen vastleggen voordat ik een contract afsluit, en wordt deze min. snelheid niet behaald dat ik het contract kan ontbinden
Heeft iemand daar ervaringen mee , om dit vast te leggen in het contract ?
 
Tiger
Er is geen enkele provider die een minimum snelheid contractueel laat vastleggen.
De snelheid wordt bepaald door,
A: de afstand van de wijkcentrale en de eventuele kwaliteit van de koperdraad (lijn).
B: door de kwaliteit van de apparatuur (pc /laptop/bekabeling/modem) en uiteraard de aansluiting daar van.
 
I R Baboon
Het is altijd afwachten wat daadwerkelijk de snelheden zijn.
Er bestaan geen garanties vooraf.
Zeker op telefoonlijnen die niet in gebruik zijn.
Dan komen alle snelheidsadviezen vanuit berekeningen en ervaringen van naburige telefoonlijnen.
Pas bij oplevering weet je pas wat het gaat worden.

Een beetje negatief verhaal, maar dat is realiteit met xDSL lijnen.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
stefanv
Bedankt voor de reacties.
Wat is jullie ervaring met de verwachte gegeven snelheid . en de snelheid daadwerkelijk in de praktijk.
Veel sites zeggen dat ik 1200m van de centrale woon en ik 22mbit zou moet kunnen halen voor mij is dat voldoende. een snelheid tussen 17-22mbit zou voor dus acceptabel. Ik stream graag en dan heb ik volgens mij zkr +15mbit nodig . Echter een snelheid beneden de 15mbit zou voor mij een flinke domper zijn en helemaal als je 2 jarig contract heb en er niet onderuit kunt.
 
Tiger
Moeilijk in te schatten welke snelheid je kan verwachten omdat je internet via de kabel hebt gehad. Zelf heb ik ook kort een 30 Mbps verbinding gehad en zit korter bij de wijkcentrale maar haalde de 18 Mbps net niet.
 
stefanv
Erg lastig dit.
Wat zijn verder jullie ervaringen met de verwachte snelheid en de snelheid in de praktijk ?
 
Tiger

Quote

stefanv schreef:

Erg lastig dit.
Wat zijn verder jullie ervaringen met de verwachte snelheid en de snelheid in de praktijk ?

Hier heeft IR Baboon toch al antwoord op gegeven.
 
I R Baboon
Wat zeggen deze sites wat beschikbaar is en wat de afstand is?

https://netco-fpi-info.fourstack.nl/a...ommit=Zoek


https://www.tele2.nl/wholesale/availa...ity-check/
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
stefanv
KPN :
25znsz4

tele 2 : 1249m
2dh9mo3
 
stefanv
Wat kan opmaken uit deze gegevens ?
Dat als ik een snelheid van 22mbit wil halen een VDSL connectie dien te krijgen.
En een gewonen adsl connectie maar +10mbit geeft ?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Minimum snelheid vastleggen in contract', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Te lage snelheid Snelheid : 4 02 jan 2018
Vraag over snelheid Snelheid : 7 22 dec 2016
Lage snelheid met Zyxel modem Algemeen : 16 04 nov 2016
Meer snelheid, wijkcentrale? Snelheid : 10 02 mei 2016
Snelheid inperken? Huawei configuratie en problemen : 61 15 nov 2015
Advertentie