Onderwerp bekijken
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
Verbinding valt steeds weg
|
|
mv2000 |
Geplaatst op 27 July 2009, 10:03
|
Activiteit Berichten: 11 Lid sinds: 17 Jul 2009 |
Ik heb ook last van deze storing..ik zit nog geen 300 meter van de centrale af en heb de zelfde resultaten als bhtvdmeer. Ik ben ook eens naar de router gaan kijken...met een B-netwerk kom ik max tot 650 KB (logish gaat max tot 11mb ) en met G tot 960 KB ...redelijk dus...maar net als BHTVDMEER krijg ik met mijn modem ( Thomson 706) netwerkfouten...duurt 2 minuten en dan is het weer in orde. Dit komt voor met nieuws servers en gamen! En ook ik heb met een directe verbinding alles al uitgetest Gewijzigd door mv2000 op 27 July 2009, 10:03 |
|
|
I R Baboon |
Geplaatst op 27 July 2009, 13:11
|
Beheerder Berichten: 4247 Lid sinds: 14 Dec 2008 |
In het menu van de 706 vindt je onder Home > Broadband Connection > DSL Connection en dan op Details klikken, een overzicht van de DSL intrainwaardes en fouten. Die moet je eens copy/paste hier in een bericht doen. |
|
|
mv2000 |
Geplaatst op 27 July 2009, 19:44
|
Activiteit Berichten: 11 Lid sinds: 17 Jul 2009 |
Ok hier is het dan ...dit heb ik gekopiëerd nadat de verbinding weer weg was. Koppelingsinformatie Actief: 0 dagen, 3:07:45 Modulatie: G.992.1 annex A Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 960 / 8.000 Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [MB/MB]: 6,96 / 189,60 Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 11,5 / 9,5 Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 5,0 / 6,0 SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 6,0 / 9,0 Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / ALCB Frameverlies (lokaal/extern): 0 / 0 Signaalverlies (lokaal/extern): 0 / 0 Voedingsverlies (lokaal/extern): 0 / 0 Verbindingsverlies (extern): 0 Foutseconden (lokaal/extern): 0 / 0 FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 0 CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 0 HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 0 Koppelingsstatus: Verbinding verbroken Type: ETHoA Laatste foutmelding: Link failure hoop dat het helpt.. |
|
|
I R Baboon |
Geplaatst op 27 July 2009, 21:30
|
Beheerder Berichten: 4247 Lid sinds: 14 Dec 2008 |
Dat valt op: Actief: 0 dagen, 3:07:45 Modulatie: G.992.1 annex A <-- ADSL 1 verbinding Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 960 / 8.000 [b] <-- intrainwaardes passend voor ADSL 1[/b] Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [MB/MB]: 6,96 / 189,60 Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 11,5 / 9,5 Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 5,0 / 6,0 <-- Bijna 500 meter afstand tot centrale SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 6,0 / 9,0 <-- marges aan lage kant, maar nog te doen Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / ALCB Frameverlies (lokaal/extern): 0 / 0 Signaalverlies (lokaal/extern): 0 / 0 Voedingsverlies (lokaal/extern): 0 / 0 Verbindingsverlies (extern): 0 Foutseconden (lokaal/extern): 0 / 0 FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 0 <--\ CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 0 <-- Deze waardes moet moet je in de gaten houden. Problemen worden hier het eerst zichtbaar. HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 0 <--/ Als je zelf thuis alles goed hebt aangesloten tussen ISRA en router, kan je zelf niets doen meer. Ergens tussen je ISRA en de telefooncentrale is er een probleem. Of een defecte router, kan ook nog. Heb je geen andere modem om te testen? Gewijzigd door I R Baboon op 27 July 2009, 21:32 |
|
|
mv2000 |
Geplaatst op 27 July 2009, 22:23
|
Activiteit Berichten: 11 Lid sinds: 17 Jul 2009 |
nee helaas niet... mmm je denkt dus dat de verbinding dermate zwak is dat het signaal steeds weg valt? En wat bedoel je met ISRA...de modem? Gewijzigd door mv2000 op 27 July 2009, 22:37 |
|
|
I R Baboon |
Geplaatst op 27 July 2009, 23:27
|
Beheerder Berichten: 4247 Lid sinds: 14 Dec 2008 |
ISRA = de eerste aansluiting/wandcontactdoos van de telefoonlijn in je woning (http://nl.wikipedia.org/wiki/ISRA) Op zich zijn de waardes niet zo slecht. Daarom is het waarschijnlijk dat er ergens storingsbronnen zijn. Waar dat precies is, kan alleen een technisch onderzoek door KPN/Online achterhalen. Nogmaals: van belang is dat je thuis alles fatsoenlijk hebt aangesloten aan de router. Dus van ISRA tot de router. Als dat in orde is, kan alleen de router een defect hebben of de oorzaak ligt buiten je huis. |
|
|
mv2000 |
Geplaatst op 28 July 2009, 12:02
|
Activiteit Berichten: 11 Lid sinds: 17 Jul 2009 |
Aan de router kan het niet liggen aangezien ik eerst een verbinding had van Ziggo en de router gewoon zijn werk deed zonder problemen. Sinds ik Online heb zijn de problemen pas begonnen, ik denk dus dat ik even met Online moet gaan bellen en kijken waar de storing ligt. |
|
|
I R Baboon |
Geplaatst op 28 July 2009, 12:58
|
Beheerder Berichten: 4247 Lid sinds: 14 Dec 2008 |
Hoe heb je dan een 706 router ingezet met Ziggo? |
|
|
mv2000 |
Geplaatst op 28 July 2009, 20:00
|
Activiteit Berichten: 11 Lid sinds: 17 Jul 2009 |
Nee ik heb de 706 modem (zonder wifi) aangesloten op mijn linksys. En ik heb DHCP uitgezet zoals het hoorde op de linksys...voor de rest hoort het gewoon te werken. |
|
|
rrozema |
Geplaatst op 30 July 2009, 18:50
|
Activiteit » Delft, 2191 meter vanaf Dt-Vhf Berichten: 2800 Lid sinds: 19 Feb 2006 |
@mv2000: I R Baboon gaf al aan dat je adsl profiel niet goed staat; bij een Online ADSL extra abonnement hoort een adsl 2 (+) profiel, jouw modem connect echter op een adsl 1 profiel. Tenzij je dit zelf geforceerd hebt, door bijvoorbeeld een modem te gebruiken dat geen nieuwere profielen ondersteunt -wat voor zo ver ik gezien heb niet het geval is- kan dit enkel door Online worden opgelost. Ik heb het Online Service Team een PB gestuurd met de vraag om even naar jouw situatie te kijken. Misschien kun jij ze gelijk je klantnummer sturen in een PB zodat ze gelijk je gegevens er bij kunnen zoeken. Zolang je een adsl 1 profiel hebt, zul je in iedre geval nooit hoger komen dan 8Mbps. Dat je nu zelfs die 8Mbps al niet haalt kan er ook mee te maken hebben. |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Verbinding valt steeds weg', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Wifi verbinding voor mijn pc. | WiFi | : 2 | 03 Jan 2020 |
Internet valt steeds weg | Storing | : 4 | 18 Nov 2019 |
Fritzbox 7390 valt steeds weg | Eigen modem configuratie en problemen | : 8 | 03 Aug 2019 |
internet valt weg | Storing | : 2 | 27 Jan 2019 |
Wel verbinding, geen internet | Storing | : 1 | 30 Dec 2018 |