Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox meer apparaten aansluiten
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
Draytek 2200E achter livebox
rrozema
met het nslookup commando kun je zelf aanvragen aan dns servers sturen. nslookup werkt als volgt: nslookup {} probeer de volgende commando's maar eens (de punt achteraan het adres is belangrijk!):

nslookup www.google.nl.
Dit vraagt aan je standaard dns server het ip adres van www.google.nl op.

nslookup www.google.nl. 192.168.1.1
Dit vraagt aan je livebox het ip adres van www.google.nl op.

nslookup www.google.nl. 192.168.2.1
Dit vraagt aan je draytek het ip adres van www.google.nl op.

Als het goed is weet je nu welke dns servers wel en welke niet werken. Als je nu in de dhcp instellingen in je draytek bij dns server het adres van de werkende dns server invult, dan hoef je enkel nog een keer ipconfig /renew uit te voeren en dan werkt je internet verbinding.

N.B. de 2200E is volgens mij een flink verouderd type. Ik heb er zelf ook zo een gehad en de maximale doorvoersnelheid van dat ding lag ergens net onder de 5 Mbps. Kortom, ik zou 'm snel dumpen en een switch kopen, dat scheelt een hoop snelheid en de instellingen zijn dan ook een stuk eenvoudiger. Waarom wil je uberhaupt een router achter je livebox hebben? Dit ding heeft niet eens wireless? Waarom zou je een router achter een router plaatsen?

Scoobie2002
Beste allemaal,

ik heb gevonden waar de DNS moest komen. Het werkte direct! Blijkt dat het in de Draytek je bij LAN de DNS moet ingeven (go figger) en bij WAN de rest... tja... maar goed het WERKT! Dankzij jullie!!

Heel erg bedankt!

ScoobsGrin

rrozema
Graag gedaan. Maar serieus: controleer je doorvoersnelheid goed want de 2200E is echt te traag voor jouw tot-20Mbps verbinding; je adsl lijn is nu waarschijnlijk 2, 3 of zelfs bijna 4 keer zo snel als deze router het kan doorgeven.

Scoobie2002
Dank je voor je tip. De 2200E staat er in afwachting van zn nieuwere broertje de 2900. De doorvoersnelheid van die 2900 is voorlopig voldoende Wink

Bedankt voor alles,

de VPN staat lekker te snorren!

Scoobs

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Draytek 2200E achter livebox', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
M7 aansluiten achter switch? Digitale TV. Hoe sluit ik mijn digitale ontvanger aan? : 1 16 Jun 2021
M7 kastje achter switch/AP Zyxel meer apparaten aansluiten : 5 15 Aug 2019
Huawei hg655d als access point aansluiten achter fritzbox Huawei meer apparaten aansluiten : 7 14 May 2019
Livebox ADSL Extra (Family) vervangen met eigen modem Livebox configuratie en problemen : 4 10 Aug 2016
Draytek Vigor 120 als vervanger voor VMG8324-B10A Eigen modem configuratie en problemen : 12 27 Dec 2015