Onderwerp bekijken
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
Pagina 2 van 2: 12
|
|
Gebrekkige trage adsl verbinding
|
|
| Helen |
Geplaatst op 24 March 2011, 13:11
|
|
Activiteit ![]() Berichten: 18 Lid sinds: 28 Nov 2009 |
@ Wonko en TCP_IP 'k Moet eerlijk bekennen dat ik ietsje van software weet maar hardware en dat zijn kabels, router e.d. dat is meer mijn man z'n ding. Dus ik ga deze link naar hem zenden en vragen of ie vanavond even wil helpen. De router is met kabels aangesloten, we werken alleen maar bekabeld, alles wat draadloos is, staat uit op onze desktops en laptops. Hoe mijn asus laptop zonder aangesloten te zijn zo maar verbinding maakt terwijl ik ook alle netwerkverbindingen heb uitgeschakeld is mij een volkomen raadsel. Begin dus hoe langer hoe meer te geloven dat zoals Wonko suggereert het aan windows xp ligt. Neem me niet kwalijk maar wat is een livebox? Volgens mij hebben we die niet alleen maar een router. En begrijp ik het goed dat de router inderdaad een kabel en netwerkverbinding kan zoeken? En kun je die netwerkverbinding dan uitschakelen als dat zo is? @Wonko, ik heb alles echt uitgedaan via start, netwerkverbindingen alles uitgeschakeld. Wat ik net zit te bedenken, is dat mijn man sinds dec. een nieuwe acer Vista desktop heeft en ik ga eens kijken wat daar voor verbindingen zijn ingeschakeld. Misschien zit daar iets fout? |
|
|
|
| Helen |
Geplaatst op 24 March 2011, 15:05
|
|
Beste Wonko, We hebben een Thomson Router en alle 4 pc's zijn inderdaad met een netwerkkabel aangesloten. De KPN verbinding komt ons huis binnen en is diret doorgetrokken naar - en aangesloten aan de router. Alle 4 pc's zijn inderdaad ook via netwerkkabels eveneens rechtstreeks aangesloten op de router. Op de andere laptop, dat is een compaq, is het draadloze netwerk al uitgeschakeld, en op mijn desktop die mijn man zelf gebouwd heeft ook, hoewel ik op deze nooit een probleem heb gehad. Ik moet alleen nog vanavond checken of die van mijn man's desktop ook uitgeschakeld is. |
|
|
|
| Helen |
Geplaatst op 24 March 2011, 20:01
|
|
Op de pc van mijn man stond inderdaad netwerkverbindingen aan. Die heb ik uitgeschakeld. Alle hardware(externe schijf, exteren hub) had ik ook ontkoppeld. En toem deed alles het. Vervolgens koppelde ik de Hub met de externe schijf er weer aan en gelijk deed niks het meer. Toen heb ik de externe harde schijf rechtstreeks op de laptop aangesloten en vervolgens doet alles het weer. Ergo, de externe harde schijf, aangesloten op de externe hub veroorzaakte het conflict denk ik. Om dat zeker te weten, zou ik de netwerkverbinding op de pc van mijn man weer moeten inschakelen en valt alles dan weer uit dan is het probleem 2-ledig geweest. Ga ik later toch ook even testen, dan weet ik het zeker. Maar voorlopig werkt mijn asus tgoch weer. Wonko en TCP_IP heel hartelijk bedankt voor alle tips. |
|
|
|
| Helen |
Geplaatst op 25 March 2011, 10:05
|
|
Hallo Wonko, De Thomson heeft inderdaad een draadloze funktie, maar ik weet niet hoe ik die moet uitschakelen. dit is iets dat ik mijn man moet vragen vanavond, of misschien kun je dat zo uitleggen? Sorry ja ik had moeten schrijven dat het om een USB-Hub gaat en die heb ik aangesloten op de laptop. Omdat de laptop voor mijn bestanden weinig geheugen heeft, had ik eerst een externe hd aangesloten op de USB-Hub, maar zoals ik gisteren schreef, heb ik de Externe HD nu rechtstreeks aangesloten op de laptop. Hierna was het probleem dat de internetverbinding wegviel ook ineens verdwenen en tot nu gaat dat nog goed. Doordat alle netwerken zijn uitgeschakeld zien de pc's elkaar ook niet meer. Dat is voor ons juist omdat we geen thuisnetwerk tussen de pc's hebben gecreeerd. Ik ga nu even frisse lucht insnuiven. Gewijzigd door Helen op 25 March 2011, 10:16 |
|
|
|
| Helen |
Geplaatst op 25 March 2011, 19:31
|
|
Halo Wonko, Het is gelukt, ik heb volgens jou instructies de draadloze functie van de Thomson Router kunnen uitschakelen. Maar als ik nu weer http://192.168.1.25 in een browservenster typ, zie ik de Thomson niet meer - hoort dat zo? Zo niet, dan gaat er nu toch nog iets niet goed. De USB hub is een doodgewone USB 2.0 van Sitecom; de externe HD is een Western Digital die ik in de US kocht en waar reeds vooraf een programma op geinstalleerd was om agenda's van diverse pc's met elkaar te kunnen synchroniseren. Dat heb ik vroeger gebruikt, maar de laatste 4 jaar niet meer. Misschien dat dit programma het probleem nu veroorzaakt. |
|
|
|
| Helen |
Geplaatst op 25 March 2011, 20:35
|
|
Foutje, sorry!!! Ik had het laatste cijfer niet ingetoetst. http://192.168.1.254. Nu zie ik 'm weer. Is nu op de desktops en laptops uitgeschakeld. |
|
|
|
| Helen |
Geplaatst op 28 March 2011, 10:11
|
|
Hallo Wonko, Goed weekend gehad? Wij zijn gepensioneerd, dus voor ons is het elke dag weekend. Wat de externe hd betreft: Zoals ik al eerder schreef, zit er een prog op dat ik gebruikte toen ik nog werke - een synchronisatie prog. Dat gebruik ik al lang niet meer. Mijn man stelde voor alle backup bestanden van die ext. HD af te halen en de ext. HD te wissen en te formatteren. Heb ik gedaan, en sinds dat moment geen enkel probleem meer. Moet alleen mijn backups weer op de schone schijf terugzetten en klaar is kees. Ik ga er vandoor, bedankt voor je superhulp. Fijne dag. Groeten, Helen |
|
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Pagina 2 van 2: 12
| Spring naar forum: |
|
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Gebrekkige trage adsl verbinding', te verwijzen!
| BBcode: | |
| HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
| Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
|---|---|---|---|
| Wifi verbinding voor mijn pc. | WiFi | : 2 | 03 Jan 2020 |
| Wel verbinding, geen internet | Storing | : 1 | 30 Dec 2018 |
| Gratis af te halen: ADSL/VoIP modem Huawei HG655d (met root access) | Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur | : 1 | 19 Dec 2018 |
| 5 dagen na bericht van oplevering nog steeds geen verbinding | Opleveringsproblemen | : 4 | 07 Dec 2018 |
| DSL verbinding valt elke 15 tot 20 minuten uit | Storing | : 6 | 02 Dec 2018 |