Onderwerp bekijken
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
accespoint met fritzbox
Rakker71
Hoi,

Check eens d.m.v. een radarprogramma (bijvoorbeeld Netstumbler) op welk kanaal de omringende netwerken uitzenden. Waarschijnlijk zit je op het zelfde kanaal als je buurman.
Dat gaat storen. Zeker die laatste Sitecom series zijn erg krachtig. Hoewel de FRITZ!Box niet
onder doet aan de kwaliteit van het signaal. Voordeel is dat de sterkte bij Sitecom gedurende jaren afneemt en FRITZ!Box niet.

Probeer eens met een andere laptop of er verschil in zit. Waarschijnlijk is de ingebouwde netwerkkaart van je laptop/PC niet echt geweldig goed.

Je junt er wel een repeater tussen gaan hangen maar ik denk dat het uitzend signaal goed is maar dat de ontvangst slecht is.

Ik zou je eerder een FRITZ!WLAN USB Stick willen adviseren. Deze zijn wel iets duurder dan een ander merk WiFi USB sticks maar dan heb je ook wat.

P.S. Ik heb geen aandelen in AVM maar wel een freak van AVM producten.

Mocht je toch besluiten een repeater erop te willen aansluiten, ik heb er hier nog twee liggen (waarvan 1 nooit gebruikt).

Succes.

Groetjuzzz van Rakker71

Teus
IR Baboon

Misschien is dat de oplossing zo'n powerline adapter maar een kennis zegd dat hij op en rand aarde stopcontact moet omdat vo;gens hem het signaal vis de aardedraad loopt die heb ik daar dus niet weet jij hier iets van?

Rakker 71 bedankt voor je reactie ik wacht even op een reactie van de beheerder is dat de oplossing niet dan gaan we verder zoeken
Groet Teus

I R Baboon
Die powerline adapters werken uitsluitend op de "plus & min". Randaarde is de beveiliging voor elektrische apparatuur.
Dus dat heeft niets met de powerline adapters te maken.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]

Teus
Goede middag
ik heb inmiddels de fritz 7340 ter vervanging van de 7170 dit na overleg met helpdesk xs4all,het signaal blijft soms zwak, kan ik met dit modem naar de 5mhertzband gaan en wat heb ik hier voor nog meer nodig.
Ik heb op de 2,4 band nog heel veel andere apparaten gevonden Buren enz? wil dit eigelijk liever aangezien powerline mij 2 stopcontacten kost en toch nog die kabel in het zicht komt, ik heb daar eigelijk alleen maar stekkerbakken zeer weinig stopcontacten

groetjes Teus

I R Baboon
In bericht #2 tot en met #5 hebben we het al over 802.11N gehad.
Uitsluitend 802.11N kan switchen van de 2,4 GHz band en de 5 GHz band.
Zonder 802.11N apparatuur heb je weinig aan de Fritz 7340.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]

Teus
Het signaal is iets verbeterd denk nu toch dat het aan de wlankaart ligt ik ga de fritzWlan usb N stick kopen deze werkt ook op de 5ghertz, ik denk dat het probleem dan is opgelost
Bedankt voor je hulp!!

gr TeusSmile

Teus
ik heb een fritz wlan usb stick N gekocht en verwacht nu met de fritzbox 7340 op de 5ghzband te werken maar wat en hoe moet ik dat instellen als ik probeer in de router dit aan te passen krijg ik de mededeling: The specifed adress cannot be reached. please check your entry
wie help mij

gr Teus

Teus
Hoi oppie en rakker 71

Zie voorgaande vragen en berichten
Ik heb dus nu een fritz 7340 en een fritz wlan usb stick N
om de problemen met de 2.4 band te ontlopen wil ik dus op de 5.0 band gaan zitten.
Als de 7340 in wol stellen naar de 5.0 band krijg ik dus de bovenstaande mededeling.
ik druk dan toch op bevestigen en zie dan dat ik inderdaad op de 5 band zit maar geen snelheid heb, er zit er dan maar een op die band met mij mijn signaal is dan ook nog wisselend.
vraagje kan het zijn dat de schotel van de buurman het probleem is??
als ik op de 2.4band zit heb ik op de dag bijna altijd goed signaal maar sávonds veel problemen.
via de losse kabel die ik dan gebruik is mijn snelheid normaal dus ik heb abb lite xs4all die dan 8 mb aanbied ik haal meestal 6.8 dit is prima maar draadloos is het nog steeds knudde en een vaste kabel is niet ecgt de oplossing {in het zicht }
Ik hoop dat je nu voldoende info heb

groetjes Teus

Eric-Jan H te A
In de wificonfiguratie van de 7340 zit een keuze mogelijkheid om het juiste protocol te kiezen a/b/g/n. Er is maar één keuze waar protocol n in zit, volgens mij. Die moet je kiezen om op 5Ghz te gaan werken.

Let wel! De 5Ghz band wordt welliswaar nog niet zo veel gebruikt en heeft ook meer kanalen, maar de reikweidte is minder dan die van de 2,4Ghz band. Goed plaatsen en uitrichten zijn dus van groter belang.

De 7390 biedt de mogelijkheid om 2,4Ghz en 5Ghz gelijktijdig te gebruiken de 7340 helaas niet.

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'accespoint met fritzbox', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox instellen voor interactive TV Eigen modem configuratie en problemen : 2 24 Jul 2022
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 Feb 2022
Fritzbox 7390 valt steeds weg Eigen modem configuratie en problemen : 8 03 Aug 2019
Fritzbox 3490 instellen Eigen modem configuratie en problemen : 4 20 May 2019
Fritzbox 3490 Eigen modem configuratie en problemen : 23 18 May 2019
Advertentie