Onderwerp bekijken
Meld hier je ervaringen met monteurs, vertragingen in de oplevering van je verbinding.
 Onderwerp afdrukken
Verloop bestelling ADSL Family
Wanabo
Welkom bij de club Optimist! Bedankt voor het steeds melden van het verloop van de bestelling. Je optimisme is uitgekomen. Wink
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Optimist

Quote

Wanabo schreef:
Welkom bij de club Optimist! Bedankt voor het steeds melden van het verloop van de bestelling. Je optimisme is uitgekomen. Wink

Dank je! Ik heb geen klachten over het leveringsproces -- prima geregeld hoor.

Optimist
 
Optimist
Kleine kanttekening bij de oplevering: mijn IP adres eeft (nog) geen reversed DNS entry! Eens kijken of dat de komende dagen in orde komt.

Optimist
 
mesa57

Quote

Optimist schreef:
Kleine kanttekening bij de oplevering: mijn IP adres eeft (nog) geen reversed DNS entry! Eens kijken of dat de komende dagen in orde komt.
Optimist

Dat kon wel eens een probleem worden :

Quote

Orange schreef :
Geachte xxxxxx,

Spijtig genoeg maakt Orange ADSL Family geen gebruik van reverse DNS-en.
Het is daarom ook niet mogelijk om er eentje in het systeem op te nemen.

Frown
 
Optimist
Ik heb ondertussen via het web formulier een helpdesk ticket aangemaakt, als volgt:

Sinds vandaag heb ik de Orange ADSL aansluiting en ik ben er erg tevreden over!

Eén probleem heb ik slechts en dat is dat de Reversed DNS naam voor mijn IP adres 85.*.*.* niet geconfigureerd is. Het lijkt voor een compleet klasse C subnet niet geconfigureerd te zijn.

Het gevolg is dat ik bepaalde websites en andere diensten op het Internet niet kan gebruiken omdat mijn IP adres geen Reversed DNS record heeft.

Andere abonnees hebben wél een Reversed DNS entry en die is ook makkelijk toe te voegen aan de range van IP adressen waarin mijn IP adres zit (85.*.*.1 - 85.*.*.130). Zou u de beheerder(s) van de Reversed DNS willen vragen om die wijziging door te voeren? Dat zou veel problemen oplossen!

Bij voorbaat dank voor de aandacht,



Ik laat jullie weten hoe één en ander zich ontwikkelt.

Optimist


Edit Wanabo; IP adressen van *** voorzien i.v.m. privacy
Gewijzigd door Wanabo op 04 January 2007, 19:13
 
Optimist
Snel een eerste reactie gekregen van de helpdesk van Orange:

Geachte ,

Ik begrijp niet helemaal wat u bedoeld. Heeft u een eigen domein die u
thuis host?
Zou u zo vriendelijk willen zijn uw vraag uit te leggen?

Met vriendelijke groeten,
Orange Nederland Breedband BV

Original Message Follows: ------------------------
klantinformatie
naam:

klantnummer:

e-mailadres:

abonnement:
DSL_FT_FAMILY
gekozen fase (clc):
producten, voorwaarden, acties
extra diensten:
Telefonie
besturingssysteem:
Anders
vraag

Sinds vandaag heb ik de Orange ADSL aansluiting en ik ben er erg
tevreden over! Eén probleem heb ik slechts en dat is dat de Reversed DNS
naam voor mijn IP adres 85.x.x.x niet geconfigureerd is. Het lijkt
voor een compleet klasse C subnet niet geconfigureerd te zijn. Het
gevolg is dat ik bepaalde websites en andere diensten op het Internet
niet kan gebruiken omdat mijn IP adres geen Reversed DNS record heeft.
Andere abonnees hebben wél een Reversed DNS entry en die is ook
makkelijk toe te voegen aan de range van IP adressen waarin mijn IP
adres zit (85.x.x.1 - 85.x.x.254). Zou u de beheerder(s) van de
Reversed DNS willen vragen om die wijziging door te voeren? Dat zou veel
problemen oplossen! Bij voorbaat dank voor de aandacht, Jeroen Jonk
06-55xxxxxx


Mijn reactie hierop als volgt:


Dank voor het bericht! Zie hieronder mijn reactie en uitleg op de vraag.

Orange Breedband Helpdesk wrote:
> Geachte Jeroen Jonk,
>
> Ik begrijp niet helemaal wat u bedoeld. Heeft u een eigen domein die u
> thuis host?
> Zou u zo vriendelijk willen zijn uw vraag uit te leggen?
>
Nee, het gaat niet om een eigen domein probleem of zoiets. DNS (domain name system) wordt gebruikt voor twee zaken:

1. De bekendste toepassing: 'Vertaling' van hostnames naar IP adressen (bijvoorbeeld: www.nu.nl naar het IP adres 62.69.184.230). Door middel van DNS kunnen gebruikers van bijvoorbeeld Internet Explorer eenvoudige namen gebruiken in plaats van IP nummers. De Internet browser gebruikt DNS om het IP adres op te zoeken en maakt vervolgens verbinding met het opgezochte IP afdres;
2. Minder bekende toepassing: 'Vertaling' van IP adressen naar hostnames. Dit mechanisme wordt soms door server systemen gebruikt om te controleren of de betreffende hostname bij een bepaald domain hoort. Er wordt dan bij het IP adres dat een verbinding probeert te maken met de server een hostname gezocht. Er zijn nogal wat dienstverleners op het Internet die toegang tot hun dienstverlening weigeren indien het opzoeken van de hostname mislukt.

Het gaat in mijn geval om het laatste! Ik kan dus geen gebruik maken van sommige diensten op het Internet en dat is erg vervelend.

Bij de DNS functie als omschreven in 1. kan eigenlijk iedereen additionele domains en hostnamen laten verwijzen naar een IP adres.

Bij de DNS functie als omschreven in 2. kan alleen de eigenaar/beheerder van de IP adressen een verwijzing (DNS PTR record) maken voor de betreffende IP adressen. Ik heb even opgezocht in de database van RIPE wie de beheerder voor de IP adressen is die beginnen met 85.148.x.x:

% This is the RIPE Whois query server #1.
% The objects are in RPSL format.
%
% Note: the default output of the RIPE Whois server
% is changed. Your tools may need to be adjusted. See
% http://www.ripe.net/db/news/abuse-proposal-20050331.html
% for more details.
%
% Rights restricted by copyright.
% See http://www.ripe.net/db/copyright.html

% Note: This output has been filtered.
% To receive output for a database update, use the "-B" flag.

% Information related to '148.85.in-addr.arpa'

domain: 148.85.in-addr.arpa
descr: Orange Breedband Nederland ADSL Family
admin-c: EIAR1-RIPE
tech-c: EIAR1-RIPE
zone-c: EIAR1-RIPE
nserver: ns.euro.net
nserver: ns.euronet.nl
nserver: ns.ripe.net
mnt-by: EURONET-MNT
source: RIPE # Filtered

role: EuroNet Internet Administrative Role Account
address: Wanadoo Nederland BV (formerly EuroNet Internet BV)
address: Network Department
address: Muiderstraat 1
address: 1011 PZ Amsterdam
address: The Netherlands
phone: +31 20 535 5555
fax-no: +31 20 535 5400
e-mail: eiar1@euro.net
admin-c: AW2096-RIPE
admin-c: RK31337-RIPE
tech-c: BL78
tech-c: FB1141-RIPE
tech-c: GD31337-RIPE
tech-c: HT772-RIPE
nic-hdl: EIAR1-RIPE
remarks: In case of abuse issues, please contact abuse@wanadoo.nl
mnt-by: EURONET-MNT
source: RIPE # Filtered

Misschien zou u zo vriendelijk willen zijn om deze beheerders te informeren?

Rest me nog om toe te voegen dat de meeste IP adressen van Orange wél een Reversed DNS entry hebben en dat dit eigenlijk ook de standaard is voor Internet Service Providers.

Overigens zouden ook die Reversed DNS entries wel eens aangepast mogen worden want ze verwijzen bijna allemaal naar het 'oude' wanadoo.nl domain.

Indien u vragen of opmerkingen heeft naar aanleiding van deze mail, dan kunt u me bereiken op:

020-xxxxxxx / 06-55xxxxxx

Ik geef graag een mondelinge toelichting. Overigens hebben in het verleden meerdere gebruikers van Orange dienstverleners problemen gekend met Reversed DNS. Bij sommigen is dat snel opgelost, bij anderen (nog) niet. Kijk ook eens op het fantastische forum over Orange: http://online.gebruikers.eu/.

Ik heb daar het verloop van de bestelling van ADSL Family bijgehouden (zie http://online.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?rowstart=20&forum_id=40&thread_id=713#post_5934) .

Ik wens u een fijne dag verder,

Met vriendelijke groet,


En nu maar kijken hoe dit verder gaat! Smile

Optimist
 
mesa57
Typisch dat de eerste reactie hetzelfde was als bij mij : ze begonnen gelijk over dns servers en domain name hosting te praten. En dat deden ze niet, daar had ik iemand anders voor nodig. De helpdesk is dus wel redelijk consequent in het niet begrijpen van het probleem. Cool
 
Optimist

Quote

mesa57 schreef:
Typisch dat de eerste reactie hetzelfde was als bij mij : ze begonnen gelijk over dns servers en domain name hosting te praten. En dat deden ze niet, daar had ik iemand anders voor nodig. De helpdesk is dus wel redelijk consequent in het niet begrijpen van het probleem. Cool

Da's in elk geval mooi! Stel je voor dat er telkens andere reacties zouden komen!

Ik denk dat we niet van de eerste lijn helpdesk kunnen verwachten dat ze dit soort zaken begrijpen. Ik hoop echter dat deze helpdesk medewerker de call op de juiste plek binnen Orange krijgt (technisch beheerders DNS), zodat het snel opgelost kan worden!

Smile

Optimist
 
Optimist
Vandaag een korte e-mail ontvangen van de helpdesk van Orange:

Geachte heer, mevrouw,

helaas ondersteunen wij geen reversed DNS, de aanpassing zal dan ook
niet worden gemaakt.

Met vriendelijke groeten,
Orange Nederland Breedband BV


Het was te verwachten, gezien ervaringen van anderen. Omdat bovenstaande lariekoek is, heb ik het volgende terug geschreven:

Dat is onzin en onbevredigend. Vrijwel alle IP adressen van Orange
hebben een Reversed DNS entry, slechts enkele hebben dat niet.

Het is overduidelijk een configuratiefout die tot problemen leidt bij de
klanten van Orange. De fout kan bovendien zonder additionele kosten voor
Orange worden opgelost.

Ik verzoek u met klem hier nogmaals naar te kijken omdat meerdere
klanten hier last van hebben (zie ook het Orange gebruikersforum;
http://online.gebruikers.eu/.

Met vriendelijke groet,


En nu maar zien hoe dat verder gaat. Ik ga ook nog iets anders proberen, maar dat laat ik later wel even weten...

Optimist
 
Optimist
Joepie! GrinGrinGrin

ik ben zojuist gebeld door de klantenservice van Orange. Ik kreeg een zeer vriendelijke medewerker aan de lijn (hé, tot nu toe is altijd altijd prima geweest!), die zich wat verder in de reversed DNS problemen heeft verdiept.

Deze medewerker heeft een testje gedaan en het resultaat was dat de reversed DNS voor mijn IP adres nu wél werkte! Volgens de medewerker is de oplossing niet geïnitieerd door de klantenservice, maar op een andere wijze. Mogelijk zou het te maken hebben met de oplevering van de verbinding -- wellicht loopt de configuratie van reversed DNS daar iets op achter.

Welnu -- zoals je je kunt voorstellen ben zeer tevreden, onafhankelijk van de vraag op welke manier de oplossing tot stand is gebracht.

Overigens bleek al snel (steeksproefsgewijs gecontroleerd) dat nu de complete IP range van 254 adressen (laatste octet) nu beschikt over reversed DNS. Wink

Optimist
Gewijzigd door Optimist op 09 January 2007, 17:39
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Verloop bestelling ADSL Family', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Gratis af te halen: ADSL/VoIP modem Huawei HG655d (met root access) Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 1 19 Dec 2018
wijziging \adsl Extra 20MB/S naar ADSL internet 30MB/S Algemeen : 5 25 Aug 2017
Zyxel modem adsl lampje brandt niet Algemeen : 10 02 Feb 2017
ADSL/VDSL instellingen Frequently Asked Questions : 5 31 Dec 2016
Welk modem kan ik gebruiken met Online ADSL extra/familie? Eigen modem configuratie en problemen : 125 30 Nov 2016
Advertentie