obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Help de helpdesk!
 Onderwerp afdrukken
Dubbele email via Orange en eigen mailserver
klaafstra99
Ik heb al een tijdje last van het volgende fenomeen: dubbele email via Orange.

Ik heb een PHPNUKE site, een eigen mailserver en ik relay via Orange.

Sommige mensen ontvangen de mail dubbel. Sommige altijd, sommige mensen ontvangen soms dubbel en sommige altijd zoals het hoort.

Volgens de logfile van de mailserver is alles 1x verzonden.

Ligt dit aan mij?
 
Richard
Volgens mij eerder aan phpNuke.

Greetings, Richard.
 
klaafstra99
Waarom denk je dat het aan Nuke ligt?

Huidige situatie:

1) Nuke stuurt naar mijn eigen Kerio mailserver.
2) Kerio relayed vervolgens via Orange mailserver.

Nu ontvangen sommige mensen ook dubbel. Terwijl volgens de logfile van m'n Kerio Mailserver alles echt maar 1x verstuurd is!

Ook als ik nuke direct via Orange laat relayen, blijft het hetzelfde.

Voordat ik bij Orange zat, zat ik bij Demon: toen was dit verschijnsel er simpelweg niet!

Ik heb meer een vermoeden dat de Orange server hikt bij het ontvangen van ca. 100 emails in een keer. Ik zal wel kijken of ik alle geadresseerden in 1 mail kan krijgen. Nu wordt elke mail individueel verstuurd.
Gewijzigd door klaafstra99 op 29 maart 2007, 11:06
 
Richard
Ooooh, maar wacht even, nu geef je wel even belangrijke informatie die je eerst niet gaf.

Kijk ik denk phpNuke omdat dubbele emails meestal van zoiets (en forums) af komen omdat een nieuwe versie ergens een bugje of foutje heeft in een van de php bestanden, over het algemeen zijn mailservers van providers wel goed ingeregeld.

Maar nu kom je met de informatie dat je ca 100 emails in 1x aan het versturen bent en dat het bij Demon geen problemen gaf, dat maakt de situatie heel anders.

Er zijn email servers die daar niet blij mee zijn en dat bijv. niet toestaan vanwege kans op spam.

In dat geval zou ik me kunnen voorstellen dat je op een bepaalde grens zit, waarbij de mailserver misschien inderdaad wat raar doet, mails in een queu zet en niet tijdig ziet dat de mail verzonden is en hem nog een keer verstuurt.

In dat geval kan het inderdaad bij de mailserver van Orange liggen.

Ik weet niet of phpnuke die optie heeft maar ik draai zelf een vBulletin forum, in die software kan ik in het adminpanel aangeven bij mass-mailings dat hij een x aantal emails per batch moet sturen.
Op die manier stuurt hij bijv. 50 emails per 3 minuten of zoiets. Duurt het wel iets langer eer elke gebruiker zijn mail heeft, maar geen problemen met beperkingen of rariteiten bij mailservers.

Ook geen email floods die in 1x van m'n domein af komen, hetgeen sommige antispam programma's triggert en die het idee krijgen dat er spam verzonden wordt.

Greetings, Richard.
 
klaafstra99
Ik was inderdaad wat karig met m'n eerste post.

Helaas kan ik nergens zo'n optie vinden. Ik zet nu maar in op netlimiter (daar kan je per applicatie bandbreedte mee knijpen.

Dan zet ik 'm wel op 1 of op 0.5k per sec.

En anders duik ik de scripts wel in om daar een pause in te lassen.

Evengoed dank!

 
Richard
Graag gedaan, misschien is dat anders een goede tip om als hack/mod aan te vragen bij phpnuke, wie weet is er wel iemand die daar zo'n mod voor wil maken.
Is allemaal php dus zo moeilijk kan dat niet zijn voor een beetje coder.
Greetings, Richard.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Dubbele email via Orange en eigen mailserver', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
email instellingen Algemeen : 2 02 feb 2019
Eigen apparatuur gebruiken Huawei configuratie en problemen : 7 11 okt 2017
Gratis email verdwijnt per 31 Jan Email : 10 24 mrt 2017
Online Glasvezel, eigen modem Eigen modem configuratie en problemen : 2 23 feb 2017
Gratis eMail stopt Helpdesk : 4 01 jan 2017
Advertentie