obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Online Glasvezel, eigen modem
xanthos
Hoi Forumleden,

Ik heb na een verhuizing een Online.nl alles-in-een glasvezel aansluiting (voorheen CD glasvezel via Telfort). Ik heb een Zyxel gekregen bij dit abo, maar zou graag mijn pfsense router/firewall willen gebruiken. Volgens webcare schijn je gewoon een eigen modem te kunnen aansluiten, heeft iemand dit met een glasvezel aansluiting al werkend?

Ik had de pfsense op VLAN 1001 met DHCP geconfigureerd maar kreeg geen IP-adres. Ik heb wel eerst de Zyxel aangesloten gehad, wellicht had ik moeten wachten tot de lease verloopt?
 
Tiger

Quote

xanthos schreef:

Hoi Forumleden,

Ik heb na een verhuizing een Online.nl alles-in-een glasvezel aansluiting (voorheen CD glasvezel via Telfort). Ik heb een Zyxel gekregen bij dit abo, maar zou graag mijn pfsense router/firewall willen gebruiken. Volgens webcare schijn je gewoon een eigen modem te kunnen aansluiten, heeft iemand dit met een glasvezel aansluiting al werkend?

Ik had de pfsense op VLAN 1001 met DHCP geconfigureerd maar kreeg geen IP-adres. Ik heb wel eerst de Zyxel aangesloten gehad, wellicht had ik moeten wachten tot de lease verloopt?

Misschien heb je iets aan de bijgevoegde link kijk hier eens op misschien staat hier voor jou nuttige info bij https://venxir.tweakblogs.net/blog/12...ia-pfsense
Kijk ook bij de antwoorden (reacties) in deze link.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Online Glasvezel, eigen modem', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Glasvezel abonnement fritz box 5490 Bridge Mode Eigen modem configuratie en problemen : 2 21 apr 2021
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 jan 2021
Zyxel modem. Slechte wifi? WiFi : 1 06 okt 2020
Zelf Router op glasvezel Online Alles-in-1 met Glasvezel : 1 16 sep 2020
Beveiligingsmodus aanpassen in modem. Eigen modem configuratie en problemen : 1 22 jun 2020
Advertentie